Stock Unlimited
11 יוני 2018 | יובל פרידמן
איך עובדים עם צוותים באזורי זמן שונים?

עובדים ומנהלים צוותים שנמצאים בארץ אחרת? למדו כיצד עובדים איתם ביחד, ומוכיחים שרחוק מהעין לא בהכרח נמצא רחוק מהלב.

גלובאליזציה - תהליך שמתרחש כבר יותר מ-20 שנה, ונותן לנו כלים ואפשרויות שמעולם לא חשבנו עליהם בעבר: היום, אתה יכול לדון עם קבוצת חשיבה מיפן, לעבור מיד לארה"ב ולהתעדכן בנתוני המתכנתים שלך, ובערב לצ'וטט עם חברה שגרה בברלין בסקייפ.

רבים מאיתנו עובדים עם עובדים מחו"ל, בין אם כאלו ישירים, שותפים או כאלו שנועדו לעבור איתנו פרוייקט מסוים. מכיוון שהעולם הוא גדול, ריכזנו כאן דרכים שונות לשפר את הסנכרון בין הצוותים עד כמה שניתן.

קבעו נהלים קבועים מראש - סדר זה חשוב, ובמקרה הזה סדר הוא גם קריטי במיוחד. תמיד יש בלת"מים, טעויות ובעיות. מה עושים כשדבר כזה קורה ב-19:00 בחוף המערבי בארה"ב, אבל השעה אצלנו היא כבר 3:00? יש לציין ולהבהיר לכלל העובדים למי ניתן לפנות במקרה כזה - ורצוי  שהוא יהיה ער.

עוד אופציה מעניינת היא יצירת "איזור זמן משרדי" שפועל רק במימד של העסק שלכם, אך הופך את חיי העובדים שלכם לקלים יותר, ללא צורך להסתנכרן ולתרגם במיוחד באיזו שעה מדובר בכל פעם מחדש.

וידאו צ'אט זה טוב, אבל לא תמיד - לפיתוח הטכנולוגי שנהפך לחלק מחיינו, וישנים מגוון יתרונות וחסרונות: ניתן לשייך פרצוף לשם, יצירת תקשורת בין-אישית טובה יותר, והרשימה עוד ארוכה. יחד עם זאת, לעתים גם כדאי לכבות את מצלמת הרשת: הבדלים משמעותיים בשעות לא יתנו תוצאות טובות עם העובד שבדיק קם או כבר נמצא בפיג'מה, בייחוד שכשמדובר בפגישה חשובה שמצריכה התארגנות נכונה וחכמה מראש: מומלץ לשמור את האופציה לפגישות חשובות שנקבעו מראש, ולתקשר בצורה פחות ויזואלית במקרים של בלת"מים וטעויות אשר עלו במהלך יום העבודה ומצריכים התייחסות ספונטנית

סנכרון זה חשוב, במיוחד - מחקר מפתיע מהרווארד חושף כי פגישות שוטפות וקבועות חשובות במיוחד כאשר מדובר בעבודה עם צוותים מאזורי זמן אחרים מאשר עבודה עם צוות מקומי. פגישות קבועות נותנות זמן קבוע שבו ניתן להעביר דגשים, לחזק חוזקות, לבדוק שהכל בסדר, לנהל פרויקטים גדולים ופשוט לתת לצד השני לראות שמדובר בבני אדם שמדברים עם בני אדם. ההפרדה והשוני הם פיזיים, ואין שום סיבה שהם יביו מנטליים. לא חובה לעשות פגישה שכזאת מדי יום, אך פגישה שכזו ברמה השבועית/דו-שבועית היא די והותר ליצור את הסנכרון המיוחד.

פגישה אישית - הסעיף שהכי מאתגר לקיים לוגיסטית, אבל הרווח גבוה במיוחד. אם ניתן, תנו לעובדים שלכם להפגש עם הצוותים האחרים, בייחוד צוותים הנמצאים בעבודה שוטפת ותלויים האחד בשני. פגישה בחיים האמיתיים מוסיפה נדבך אישי יותר מתמיד, ומגבירה את הסנכרון וההזדהות האחד עם השני.

היו תומכים - נפש האדם היא נפש בכל איזור זמן. כשאתם מסמנים וי בצ'קליסט, הוסיפו סעיפים חשובים כמו בדיקה שהכל מתנהל בשורה, ללא לחץ. שימו לב לחוסרי איזון העלולים לצוץ מדי פעם. שמתם לב לכך? הגיע הזמן לטפל בנושא, ביחד.

מצאו את הכלים הנכונים - עבודה כזו לא מסתכמת רק בתוכנת וידאו צ'אט, היא גם מסתמכת על תוכנות המגדילות את טווח האפשרויות שניתן ליישם, המאפשרות לנהל ולשפר את עבודת הצוות הבין יבשתית. ככל שתשפר את דרכי ההתקשרות ואופציות הפעולה, כך הסיכויים לעבודה איכותית גדלים משמעותית.

עבודה בין אזורי זמן שונים היא ללא ספק נושא מאתגר, אך כזה שאפשרי יותר מתמיד בימינו. הקפדה על נהלים אלו, תיתן לכם למצוא את הטוב בכל איזור שיש, כזה שייצור ביחד טוב שיעמוד במבחן הזמן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.