Pixabay
17 יוני 2018 | אהרונה משכיל
האם אתם מוכנים לדור הבא בעבודה?

דור הזי הוא עובדה מוגמרת שלא הייתה כמותה בעולמינו - איך עובדים איתם בצורה האופטימלית?

האם אתם מוכנים לדור הבא בעבודה?


דור הזי (Gen Z), שנולד בין השנים 1995 ו-2010 ,הוא הדור האחרון להיכנס לשוק העבודה, הכולל 60 מיליון איש (2016 ,Monster survey). דור זה נחשב לדור הגדול והמגוון ביותר, בעל אופי יזמי אך פרגמטי,  ומזמן כבר עקף את קודמו, דור ה-Y.


עבודה עם דור הזי 101 - המדריך לניהול ושימור עובדים רב תרבותיים.

מיתוג מקצועי


דור הזי עסוק כולו בהתפתחות מקצועית ואישית, ולכן תנאים והטבות זה משהו שפחות מדבר אליהם. חשוב לתת להם מקום להתפתח, שכן הם מצפים להיות מעורבים בתהליך הצמיחה שלהם, המותאם במיוחד עבורם על ידי ההנהלה. הם רואים את מהות מערכת היחסים שלהם עם המנהלים לא כיחס עובד-מעביד, אלא יותר כמנטור להתפתחות וצמיחה מקצועית.  


זה דור שרואה את מקום עבודתו כמקום דינמי, כסביבה שתאפשר לו לעבוד כמהנדס בבוקר וכמעצב גרפי אחר הצהריים, ובכך לאפשר לו לשלב בין היכולות והכישורים שלו כדי להתנסות במגוון תפקידים.  מעסיק שיגדיל ליצור תכניות עבודה משתנות שיאפשרו לעובד לעבור מתפקיד לתפקיד ולצבור ידע וניסיון, יהנה מאחוז שימור גבוה יותר של עובדי דור הזי.


טכנולוגיה זה הכל


למרות שדור הזי נולד לתוך עולם טכנולוגי עם מכשיר נייד ביד אחת וטאבלט ביד השנייה, הוא מצפה להיות בתקשורת בין-אישית צמודה עם ההנהלה והמנהלים הישירים שלו. העצמאות שמגיעה עם התחושה שהטכנולוגיה מאפשרת גישה לכל ולהכל, מעודדת דור זה לפעילות יזמית, הכוללת יכולת מולטיטסקינג ואדפטציה לשינויים מהירים.


שעות עבודה שאינן שגרתיות


הוכח בעבר שמי שעובד מרחוק אינו עובד פחות מאילו העובדים בסביבה משרדית. יתרה מכך, לצפות מעובדים להגיע למשרד בכל יום אולי עבד בעבר כשרוב המשרדים עבדו עם עסקים מקומיים ונדרשו מפגשים אישיים. אך כיום, כשרוב העסקים הם גלובליים ועובדים 24/7, כל התקשורת כמעט מתבצעת באופן וירטואלי, ולכן דור הזי מאמין שאין צורך בשעות עבודה שגרתיות.


דור הזי מעוניין בקריירה שתאפשר לו לעבוד כאשר הוא מרגיש שהוא ברמת התפקוד האופטימלית שלו. זאת אומרת, שאם הוא מרגיש שהוא יכול להפיק את המיטב בין חצות לשעות המוקדמות של הבוקר ,אלו השעות שהוא ירצה לעבוד בהן. מבחינתו, ההיגיון אומר שהוא יכול להיות מחובר ולעבוד מכל מקום שהוא נמצא בו.  


קפיצה מעבודה לעבודה


דור הזי לא בהכרח מתלהב מהצעת רילוקיישין כחלק מהתקדמות היררכית בחברה ומאמין שיש דרכים אחרות לצמוח בארגון. הוא מעוניין בפרויקטים קצרי טווח וחילופי תפקידים במחלקות שונות בארגון שבו הוא נמצא, כאמצעי לפיתוח היכולות הכישורים שלו. דור הזי רואה בנטוורקינג חשיבות רבה, וכן קונסטלציה המאפשרת סיעור מוחות ופתרון בעיות.


משוב מיידי


דור הזי מעוניין במשובים מידיים ורציפים מהמעסיק שלו. המדיה החברתית קידמה את נושא המשוב המיידי, ודור זה, מצפה לאותו הדבר גם בתחום המקצועי. זהו דור שלא יהיה שבע רצון ממשובים שנתיים או אפילו רבעוניים, ולכן חשוב להיות איתם בתקשורת שוטפת.


טיפים להתנהלות אפקטיבית עם דור הזי


מצד המעסיק הוותיק יותר, תידרש התגמשות מסוימת אם ברצונו לשלב כוחות עם דור הזי. דרכי תקשורת ומנהיגות אינם בהכרח מתרגמים היטב מדור לדור. אך אל חשש, לפניכם חמישה טיפים מנצחים לשילוב דור זה בכוח העבודה:



טיפ 1: שקיפות  


דור הזי אינו רוצה להישאר מאחורי הקלעים, ומעוניין לדעת מה קורה עם החברה בכל זמן נתון. הוא מעניק חשיבות רבה לתקשורת אישית עם מנהלים ועובדים אחרים ורוצה להיות חלק מחזון החברה. לכן, עבודה במקום פתוח המאפשרת תקשורת יום יומית רציפה, היא המקום האידיאלי עבור עובדים מדור זה.


טיפ 2: תכנית המאפשרת התפתחות מקצועית


דור הזי הוא דור שאפתני המעוניין בפיתוח מקצועי ובהתפתחות באופן כללי, ויחד עם זאת, מספיק חכם ופרגמטי כדי להבין שזה לא יקרה אם הוא לא ישקיע בהעשרת ארגז הכלים המקצועי שלו. זאת הסיבה שבגללה הם מעוניינים שהממונים מעליהם לא ינהלו אותם, אלא, ישמשו להם כמנטורים, והם בתמורה - יעשו את אותו הדבר.


טיפ 3: ציפיות ויעדים ברורים


דור הזי מעוניין לדעת בדיוק מה מצופה ממנו ולכן חשוב שהגדרת התפקיד תהיה מדויקת ככל האפשר ושהכל יהיה ברור ומפורט. זה דור בעל אתיקת עבודה מאוד גבוהה, השואף למשוב תמידי והערכה ולכן הדיוק לגבי הציפיות הוא בעל ערך עליון.


טיפ 4: תחושת ערך  


כמעסיק, חשוב להראות לדור זה את מידת ההערכה מעבודתם באופן שוטף. דור הזי הוא דור בעל מוטיבציה גבוהה, המקשר את רמת הביצועים שלו לערך העצמי שלו, ולכן חשוב להעריך ולהכיר את תפקודם בעבודה.   


טיפ 5: חזון ברור


אם אתם חברת סטארט-אפ, דור הזי מצפה שיהיה לכם חזון, יעדים ומטרות ברורות מתוך רצון וחשיבות של דור זה ליציבות תעסוקתית. בשלב הגיוס, חשוב לשתף מידע הנוגע ליעדים המצופים מהמועמד, ואיזה חלק הוא יהווה להצלחת הצוות.


לסיכום, ארגונים המעוניינים לשמר ולטפח עובדים מדור הזי חייבים להטמיע שני שינויים: תכנית ברורה המראה את הדרך שבה יכול העובד להתפתח מקצועית, וכן שינוי תרבותי המעודד גמישות ותהליכי פיתוח יכולות. מודל ניהול מחודש זה יאפשר למנהלים וארגונים לגייס ולשמר את מנהיגי המחר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.