Pixabay
18 יוני 2018 | אלעד פרג'ון
הזאב הבודד שחיפש להקה

מיהו הזאב הבודד, והאם הוא אתם? אלעד פרג'ון מסביר לכם במה מדובר.

אז יש לכם רעיון.

אתם יושבים וחושבים - האם הוא באמת חדשני? יצירתי? האם העולם לא ידע על קיומו ומעכשיו לא יוכל להסתדר בלעדיו? אתם שואלים חבר אחד שאתם סומכים עליו כבר מהילדות, וקצת חוששים לחפש בגוגל מפני החשש שהם אולי מקשיבים ומוכנים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו לפיתוח החדש שלהם. בסופו של יום, אתם קולטים שיש לכם רעיון ביד ורוצים לפתח אותו למיזם של ממש.

קודם כל - מדהים! אבל מיד אחרי זה נותר לשאול - מהי הגישה שלך?

ישנם לא מעט יזמים שמחליטים לפעול בסודיות מוחלטת ולרוב לבד. נראה שכולנו מכירים אותם, בין אם מהכרות אישית או הזדהות. אותו יזם אינו מתכוון להרע חלילה, אבל הוא כן מסתגר בתוך רעיונו שלו ולא מעוניין לחלוק הלאה, זאת מחשש שאותו רעיון יתנדף, יודלף, יאבד ממקוריותו או פשוט יקבל פידבקים לא טובים - וזה רק כי אף אחד לא מבין אותו באמת. אין ספק שמדובר במקרים לא נעימים, אך האם הם באמת שווים ניתוק מוחלט בכל הקשור למיזם? (לעתים ניתוק זה יכול להשפיע על חלק גדול מחיי היום יום ולכן עלול לגלוש לתחומים אחרים).

התשובה היא לא. אין שום סיבה ללכת ולספר בחוצות העיר על הרעיון החדש שלכם, אבל גם אין צורך להסתגר לחלוטין ולעבוד הרבה יותר קשה, להגדיל את זמני הפיתוח, לשלם את כל ההוצאות וכמובן לנסות ולהציע קשת של שירותים בבן אדם אחד. זה אפשרי, אבל למה?

אנחנו חיים בתקופת הגלובליזציה, שבה הכל זמין. המרחק הפיזי כבר לא אומר כמעט כלום, וכמויות המידע המשותפות מדי דקה הן עצומות. איך כל זה קשור לנושא השיחה? כי היום כבר אין תירוצים.

כאשר ישנן קבוצות וקהילות שלמות של יזמים שעברו ועוברים את אותם התהליכים כמוך, אתה יכול להגיע למטרות שלך מהר מתמיד. אולי במקום לבדוק לבד, תשאל ותקבל תשובות מאלו שעשו את סקר השוק כבר לפני חודש? ואולי תמצא שיתוף פעולה מעניין? תכיר אנשים חדשים ומרתקים? תקבל זוויות חדשות לחיים.

עדיין מפחד? בשביל זה קיימים רישומי פטנט וחוזי סודיות. אין גם צורך לשבת ולספר ישר את כל מה שאתה עושה, אבל גם להגיד שאתה עוסק במיזם בתחום מסוים כנראה לא יסגיר את מה שעובר לך בראש, ומכיוון שאנחנו לא משחקים במשחק צוללות - פגיעה במידע בסיסי היא יותר ממספקת.

לא מעוניינים לשתף? הגיע הזמן שתתחילו להתעניין. להתרשם, לחלוק מידע משלכם ולהצטרף למעגל שתורם, עוזר, יוזם ועושה לא רק למען עצמו - אלא למען כולם. להיות זאב בודד זה נחמד, אבל רק בלהקה אפשר לשרוד באמת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.