28 יוני 2018 | ציפי יוסף
5 אסטרטגיות מנצחות לשיווק הסטארטאפ שלכם

שיווק הסטארטאפ שלכם הוא לא עסק קל, אבל אחרי המאמר הזה - הוא יהיה קל יותר, והכל בזכות ציפי יוסף.

שינוי של מספר דפוסי חשיבה, עשוי להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של שיווק הסטאראפ שלכם.

 

יזמות זה אופי, זה בדם. אולם, ניסיון של שנים רבות ועבודה משותפת עם יזמים מוכיח כי לרבים מהם יש דפוסי חשיבה אשר מונעים מהם להצליח בגדול עם שיווק הסטאראפ שלהם. הנה 5 אסטרטגיות שיעזרו לכם לנצח את דפוסי החשיבה האלו, שאני בטוחה שגם אתם נוטים "לחטוא" בחלקם או בכולם. הגיע הזמן לשחרר.

 

  1. הבינו - שיווק סטארטאפ הוא חיה אחרת - אתם לא מנהלים את הסטארטאפ שלכם כפי שמנהלים חברה גדולה, נכון? התקציב שלכם מוגבל, ואתם צוות קטן שעסוק בעיקר בניסוי וטעייה. לכן, גם פעילויות השיווק בהן אתם בוחרים כדי להתחיל לבנות לעצמכם נוכחות, מיצוב ודנ"א שיווקי, צריכות להיות שונות בתכלית, וגם הספקים איתם אתם עובדים צריכים להבין מה המשמעות של שיווק סטארטאפ. סוכנויות שיווק רבות מציעות את אותם השירותים לכל סוגי החברות איתן הן עובדות, בין אם מדובר בחברה גדולה ובין אם מדובר בסטארטאפ. עבור סטארטאפים רבים, השירותים האלו עלולים להיות גדולים עליהם בכמה מידות ביחס לשלב העסקי בו הם נמצאים וביחס לבשלות של המוצר או השירות שלהם, הן מבחינה תקציבית, והן מבחינת היכולת של הצוות להתמודד עם הפעילות השיווקית ולתמוך בה. פשוט מוקדם מדיי. לכן, כדאי לחפש שותף שחי ונושם שיווק לסטארטאפים.

 2. דעו מתי לצאת מהגראז' - שינוי בדפוס החשיבה הזה חשוב לא רק בהקשר של שיווק הסטאראטפ שלכם, אלא גם בניהול שלו והפיכתו לחברה צומחת. לעבוד ב"מצב גראז'" זה טוב ויפה, וזה עשוי  לקדם אתכם עד לנקודה מסוימת. אולם, בשלב מסויים אתם צריכים להתחיל להיראות כמו חברה רצינית, הן עבור משקיעים, והן עבור עובדים פוטנציאליים. אתם הרי מחפשים להכניס פנימה את הטובים ביותר, נכון?

 

האתר, החומרים השיווקיים, ערוצי המדיה החברתית - הכל צריך להיראות מקצועי ואחיד, ולספר סיפור שיווקי ברור ומעניין. ברור שב"מצב גראז'" אתם עוד לא פנויים להשקיע כמו שצריך בדברים האלו, אבל החכמה היא  לא להישאר שם מעבר לזמן הנחוץ, ולהתכונן לשלב הבא כמו שצריך.

 

  1. צמצמו תקציבי מדיה - כן, כן, שמעתם נכון. אני יודעת שזאת לא בהכרח הדעה הרווחת בסוכנויות המדיה שם בחוץ, אבל תחשבו על זה רגע. אין סיכוי שכאשר אתם מתחילים את הדרך שלכם עם קמפיינים ממומנים אתם יודעים מראש איזה ערוצים ואיזה מסרים יעבדו עבורכם הכי טוב. אז למה לשפוך כסף? התחילו בקטן. תכננו היטב מה אתם רוצים לבדוק ולתקף מבחינת תמה, מסר, ויז'ואל וקהלי מטרה. תשקיעו תקציבים קטנים, תנו לקמפיינים לעבוד, ואז תתחילו לנתח אותם ולהבין מה קורה. שיטת העבודה הזו תאפשר לכם להבין באיזה קמפיין כדאי להגדיל את התקציב ובאיזה כדאי לחתוך כי הוא פשוט לא עובד.

 

  1. הפרידו בין עיקר ותפל - כולנו יודעים שיזמים רבים נוטים להתאהב ברעיון שלהם ורוצים להוציא אותו לפועל בדיוק, אבל בדיוק, כפי שהם דמיינו. פעמים רבות, הדבר גורם ליזם להתעקש על הפרטים הקטנים ביותר, בכל מחיר. אבל אסור לשכוח - שיווק סטאראפ הוא חיה אחרת! אף אחד לא מכיר אתכם שם בחוץ, ואף אחד עדיין לא מבין את החזון שיש לכם בראש. אתם רק בתחילת הדרך! עושים את הצעדים הראשונים שלכם במטרה לעלות על הרדאר ולהתחיל ליצור מודעות לקיום של הסטארטאפ שלכם. חברות גדולות נמצאות בשלב עסקי שונה לגמרי, מתמודדות עם סיכונים אחרים וצריכות לשמר את המיצוב שלהן. זה סיפור אחר. אז תעשו לעצמכם טובה, ותתרכזו במה שבאמת חשוב, כי כל גישה אחרת רק מעכבת אתכם.

 

  1. קחו נשימה עמוקה, השקעה בשיווק היא השקעה לטווח ארוך - בישראל חושבים לטווח הקצר. איכלו ושתו היום, כי מחר נמות. ברור שאי-אפשר להאשים אותנו, אבל בשיווק הסטאראפ שלכם, זאת לא הגישה המנצחת. כדי להצליח, אתם חייבים להניח את היסודות המתאימים: ליצור תוכן, ללמוד לעבוד עם כלים רבים, לבנות משפכים, לתחזק את ערוצי ההפצה, ליצור קשרים, לנסות ולטעות. בלי כל אלה אי אפשר להצליח, וזה לוקח זמן. בזמן הזה אתם מוציאים כסף על שיווק ועדיין לא רואים את הפירות. קשה, אבל זו המציאות. זו הסיבה לכך שיזמים רבים נוטים להתעלם מהעתיד, לקבור את הראש בחול ולעבוד רק לטווח הקצר. חשוב להפנים, כי הגישה הזו יוצרת גירעון שיווקי שרק הולך ומעמיק עם הזמן. הגירעון הזה מגביר את הסיכוי שכאשר תצטרכו להתמודד עם שינוי פתאומי שיאלץ אתכם להעביר את הסטארטאפ שלכם לשלב אחר מבחינה שיווקית בתוך זמן קצר, תאלצו לשלם הרבה יותר ותעשו הרבה יותר טעויות, ובכלל, התוצאה הסופית לא תהיה מספקת. ככה זה כשעוסקים בכיבוי שריפות במקום לתכנן לטווח הארוך.

 

לסיכום, שווה לנסות לחשוב על שיווק הסטארטאפ שלכם קצת אחרת, מתוך תקווה להיות אלה שיעשו את זה בגדול. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.