Pixabay
29 יולי 2018 | יובל פרידמן
בוקר טוב מתחיל בלילה טוב

בוקר טוב! הגיע הזמן לדבר על הלילה שלכם.

לא, לא התבלבלתי.

אני יודע שאתם כנראה קוראים את המאמר הזה על הבוקר, אתם כבר לא במיטה ורק מפנטזים עליה. אבל מה לעשות, כדי לדעת איך לישון כמו שצריך, צריך להיות עירניים. למה? כי שינה זה עסק רציני. כשהיינו בכיתה ח' והיה לנו את כל הזמן שבעולם (כולל החופש הגדול, לאיפה הוא נעלם? זה היה מיזם אמיתי!)  ויכלנו להרשות לעצמנו ניסוי וטעיה (או יותר נכון: שינה ארוכה ושינה קצרה). היום? הזמן קצר, המלאכה מרובה, והשינה קצרה אפילו יותר. איך אנחנו מצליחים לנצל את זמן השינה כמו שצריך, ומשפרים את איכות חיינו בזכות איכות השינה שלנו?

התרחקו ממסכים

מכירים את זה שאתם קמים באמצע הלילה, בודקים מה השעה בפלאפון ומקבלים שטף של אור לפנים? נכון שאחרי זה קשה לכם להירדם? יש הסבר הגיוני מאוד לזה - המסכים של ימינו מקרינים אור שדומה מאוד לאור יום. אותה תאורה מבלבלת את הגוף שלנו, ומפריעה לו להכנס למצב של עייפות. לכן, מומלץ להתנתק מהמסכים כבר כשעה לפני השינה, ובמקרה הכי גרוע - ישנן תוכנות ואפליקציות למחשב ולסמארטפון שיבטלו את אפקט אור היום, ויתנו לכם להשתמש במכשירים אלו גם ממש רגע לפני שאתם נכנסים למיטה. מניסיון אישי, זמן ההרדמות שלי התקצר משמעותית הודות לכך.

שמרו על רציפות

הגוף שלכם אוהב שגרה, גם אם המוח לא. אם אתם רוצים לישון כמו שצריך, אל תבלבלו את השעות: קבעו לעצמכם לו"ז הגיוני שבו אתם הולכים לישון בטווח שעות מסוים: אוהבים לעבוד גם בלילה? לכו לישון בסביבות 2, אבל אל תעשו יום שבו אתם הולכים לישון בחצות, למחרת ב-4 לפנות בוקר שילוו בללכת לישון ב-2. מה עשיתם כאן חוץ מלהכניס את הגוף שלכם לתהייה שתשפיע עליכם ותפריע לכם להרדם או להתרכז כשאתם נשארים עד מאוחר? הרציפות תקפה גם לשעה בה אתם קמים - תזמנו לכם שעה קבועה שתעזור לכם להתכוונן מבחינת שעת השינה.

לפחות 6 שעות

נכון, זאת העצה הכי קשה, כי יש לנו הרבה ימים עמוסים וטרופים. זה לא מונע מכם לעשות ככל הניתן כדי שתישנו לפחות 6 שעות. זה מוכח מדעית, ואפילו הרמב"ם מדבר על זה - אתם צריכים לישון לפחות 6 שעות בלילה, ועל כך אין עוררין. אז נכון, אנשים מצליחים לרוב ישנים קצת, אבל גם אז מדובר לרוב בתקופות עמוסות, אשר גם בהן ניתן למצוא זמן לשינה נורמלית.

דאגו למיטה שלכם

אין שום בושה בלקנות כריות איכותיות, מצעים נעימים ומיטה רכה וקרירה. אנחנו לא פאקירים, ולפעמים לא נצליח להרדם בגלל שלא הדלקנו מזגן או הסתפקנו בכריות שאינן מתאימות לזווית השינה שלנו. אל תתקמצנו - וכך הגוף שלכם לא יתקמצן בשעות שינה, ואתם והישנים עימכם יעריכו את השינה יותר מתמיד.

עכשיו אנחנו חכמים יותר, ולא רק בלילה - הגיע הזמן ליישם את זה ולהרגיש את העירנות שלכם עירנית מתמיד. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.