7 מרץ 2019 | עוז לוי
מיתוג עצמי: 5 דרכים להעלות את הערך שלכם בשוק

להעלות את הערך שלכם בשוק, להתקדם בתוך הארגון או למצוא הזדמנויות לשיתופי פעולה – כל אלו יושפעו ישירות מהדרך שבה אתם משווקים את עצמכם. הנה כמה דרכים שייסעו לכם לשפר את המיתוג העצמי שלכם בעולם הדיגיטלי ומחוצה לו.

 

 

מיתוג עצמי הוא מונח המתאר צורת שיווק שנועדה ליצור תמונה ציבורית אחידה המדגימה את הערכים ואת המוניטין הכולל שלכם. שיפור "המותג העצמי שלכם" יעזור לכם לפתוח דלתות, וייצור רושם מתמשך על לקוחות ומעסיקים פוטנציאלים.  

ניתן לראות דוגמאות רבות לאנשים שעשו את השינוי הגדול באמצעות מיתוג עצמי איכותי. קחו למשל את סיימון סינק, אחד מאנשי השיווק המוכרים ביותר בעולם.
באמצעות בנייה מתמדת של האתר האישי שלו, תחזוק הפרופיל הדיגיטלי שלו ופרסום של מגוון סרטוני יוטיוב, הצליח סינק ליצור מותג חזק שדרכו אפשר להבין בקלות מי עומד מאחוריו, מה הדעות שלו ובאילו תחומים הוא מתמחה.  

להעלות את הערך שלכם בשוק, להתקדם בתוך הארגון או למצוא הזדמנויות לשיתופי פעולה – כל אלו יושפעו ישירות מהדרך שבה אתם משווקים את עצמכם, ומכיוון שכיום רוב המידע נמצא ברשת, שיפור המותג שלכם יתרחש באופן כמעט בלעדי בעולם הדיגיטלי. הנה כמה דרכים שייסעו לכם לשפר את המיתוג העצמי ולהעלות את הערך שלכם בשוק. 

5 דרכים לשיפור המיתוג העצמי שלכם:

1. הגדירו את המותג שלכם

האם יש תכונות מסוימות שאתם מעוניינים לקשר אליכם? מהו תחום ההתמחות שלכם? מה מלהיב אתכם? ברגע שתדעו את התשובה לשאלות האלו, תוכלו להגדיר בבירור את המותג העצמי שלכם. חוסר מיקוד עלול לגרום לכם לעבודה מיותרת ולא יעילה, אז לפני שאתם רצים לסעיפים הבאים, וודאו שאתם יודעים לענות על כל שאלה באופן ספציפי ככל שניתן.

 

2. כתבו בלוג

הקמה וניהול של בלוג בנושא מסוים היא דרך מעולה למיתוג אישי ברשת. במידה ותתמידו בכתיבת פוסטים לבלוג, תוכלו להפוך לאוטוריטה בתחום העיסוק שלכם. מה שבהחלט יוכל להפוך בסופו של דבר למקור של מציאת לקוחות, הצעות עבודה ושיתופי פעולה מעניינים.


3. טפחו את הנראות הדיגיטלית שלכם ברשתות החברתיות

תכתבו פוסטים בנושאים שבהם אתם רוצים להתבלט והצטרפו לקהילות דיגיטליות בנישות שלכם. מה יותר טוב מאשר לפנות ישירות לקהל שמתעניין בנושאים בהם אתם עוסקים? קהילות ממוקדות בפייסבוק מאגדות בתוכן קהל סביב עניין משותף – שתפו אותם במה שאתם כותבים.

אם אתם מפרסמים לינקים למקורות מידע מעניינים, צרפו לפוסט כמה משפטים עם הפרשנות שלכם בהתייחס למקור שהצגתם.
כמובן שכדאי להתאים את סוג הפעילות שלכם לפלטפורמה – למשל, אם אתה מתכנת שרוצה להציג את הפעילות שלך, לא בטוח שאינסטגרם היא הפלטפורמה עבורך, וסביר להניח שפרסום המאמר בלינקדאין ובפייסבוק יביא לך תוצאות טובות יותר.


4. הפכו את עצמכם לזמינים

הפכו את עצמכם לזמינים במייל, טוויטר, פייסבוק, סקייפ, תוכנות למסרים מיידיים, טלפון, פגישות פנים-אל-פנים, פגישות בכנסים וכו'.
בעולם המודרני, צצות המון הזדמנויות כל הזמן, וכדאי לכם להקל על אנשים למצוא אתכם. מכיוון שלאנשים שונים יש העדפות שונות לגבי הפלטפורמות דרכם הם מתנהלים, הקלו עליהם למצוא אתכם בכך שתהיו זמינים במגוון דרכים שונות.


5. פרסמו תכנים בפורטלים רלוונטיים

מומחים בשיווק? חזקים במתן עצות פיננסיות או משפטיות? שתפו אנשים אחרים! אין דרך טובה יותר להגיע לקהל יעד שלכם מאשר פרסום באתר נישה שכבר יש לו קהל רחב המעוניין לצרוך תכנים בנושאים עליהם אתם כותבים. 

מה ההבדל מפרסום פוסט ברשתות חברתיות? ובכן, ההבדל העיקרי הוא בכך שפוסט שפרסמתם בפייסבוק (למשל), יקבל כמות מסוימת של חשיפות, לייקים ושיתופים, אך לאחר כמה ימים, יבלע בין מאות פוסטים אחרים.

היתרון הגדול בפרסום מאמר בפורטל תוכן, הוא בכך שהמאמר הופך ל"נכס דיגיטלי" שלכם ובמידה ופורסם באתר הנכון, יכול להכניס טראפיק (תנועת גולשים) באופן קבוע ובצורה אורגנית.

למה זה חשוב? נניח שאתם עצמאיים, יש לכם בלוג ואתר עם שם העסק שלכם אך הם אינם מקודמים בצורה טובה ומקשים על אנשים למצוא אתכם דרך מנועי החיפוש. אתר תוכן המתעדכן כל העת, בדרך כלל יקודם בצורה טובה באופן אורגני, ולכן סביר להניח שכאשר מישהו יחפש את השם שלכם בגוגל, אחת התוצאות הראשונות תהיה מהפורטל ולא מהבלוג או האתר האישי שלכם.

בנוסף, פרסום כתבה באתר חיצוני שאינו בבעלותכם מספק "אסמכתא" שאתם שכדאי להקשיב לכם. אם גוף צד-שלישי בחר לפרסם תוכן שלכם, סימן שאתם יודעים על מה אתם מדברים. במיוחד כאשר לקוח פוטנציאלי שאינו מכיר אתכם מגיע אליכם דרך פרסום מאמר באתר אחר.

 

רוצה להעלות את הערך שלך בשוק? פנה אלי ב-[email protected] , אשמח לתת לך במה ולסייע בפרסום תכנים בנושאים מגוונים בעולמות היזמות.

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.