בסטטיסטיקה הנוכחית, שתוך שנתיים מעל 90% מחברות הסטארט אפ שנפתחו יסגרו, גם "אקזיט טקטי" וקטן יכול להיות אופציית יציאה ראויה.
במציאות הנוכחית, כששואלים יזם ישראלי מהי "מטרת העל" של הסטארט אפ שלו, התשובה הצפויה והמיידית שלו תהיה "אקזיט". אך במציאות, העניינים הרבה יותר מורכבים ופחות זוהרים ממה שנדמה.
כדי לקבל השקעה, היזם מבטיח למשקיעים שמדובר בסטארט אפ שיהפוך ליוניקורן תוך כמה שנים. חלקם מקבלים השקעה, אך בפועל העסק מתקדם ממש לאט ומדמם כבר 4-5 שנים, עם הכנסות מינימאליות.
היזם מנסה עוד כיוונים, שדרוג הקיים, פיבוט לכיוון חדש, מגבש אסטרטגיות חדשות ומבטיחות, אבל ככל שעובר הזמן נראה שהחברה כבר פספסה את ההזדמנות שלה לפרוץ, וברור שמקרה הטוב תתאזן ולא תפסיד.
מתוך מחויבות היזם לחלום שהציג למשקיעים לסביבה שלו, הוא ממשיך ללחוץ בכל הכוח על דוושת הגז. גם שכבר ברור לו, ולסובבים אותו שהחברה כבר מזמן בהילוך סרק (ניוטרל), ללא שינוי שנראה לעין.
אז מה עושים?! האם המוטו היזמי של הכל או כלום, היינו "אקזיט או לא להיות" הוא דרך ללא מוצא? לא בהכרח.
ישנה דלת צדדית, של "אקזיט טקטי" שלאחר הורדת "מפלס האגו" ניתן להבחין בה.
ישנן מספר נקודות מקלות שיסייעו ליזם לצאת ממצב ההתגוננות, שהמציאות כפתה עליו.
אז מה האפשרויות ליזמים שמחפשים יציאה מכובדת? אקזיט טקטי
אקזיט טקטי היא אומנם דלת יציאה צדדית, אך היא מאפשרת ליזום יציאה מכובדת מסיטואציה לא פשוטה. אקזיט טקטי פותח ליזם דלת לאתגר הבא שלו.