14 ינואר 2014 | דניאל זריהן
איך לקדם סרטונים ביוטיוב לעמוד הראשון בקלות

קידום סרטונים ביוטיוב צריך להיעשות בתוך האתר ומחוצה לו. כך עושים זאת נכון

כולנו רוצים להגיע למקומות הראשונים בגוגל, הרי אם אתה לא שם אתה כמעט ולא קיים.

 

נהוג לחשוב שבכדי שימצאו אותנו בגוגל, אנחנו צריכים לקדם אתר, אבל זה לא בהכרח נכון. בכדי לקדם את עצמנו, ניתן בהחלט לנצל נכסים אינטרנטיים אחרים לטובתנו, ולגמרי בחינם.

 

קידום ללא אתר אינטרנט?

 

דוגמאות לנכסים אינטרנטיים חינמיים שניתן להופיע איתם בתוצאות של גוגל: סרטון יוטיוב, דף פייסבוק, פרופיל חברתי כלשהו (לינקדאין, פייסבוק, גוגל+ וכו'), בלוג והרשימה עוד ארוכה. בדרך כלל, מדובר באתרים בעלי דירוג גבוה מאוד, כאלה שמקבלים הרבה קרדיט מגוגל ומשאר מנועי החיפוש, ולכן נראה תוצאות רבות שלהם במגוון רחב של חיפושים.

 

במאמר הנוכחי אתמקד ביוטיוב. אתר הסרטונים, שנרכש על-ידי גוגל ב-2005, הוא מוקד תוכן מהגדולים בעולם, עם מעל מיליארד גולשים ייחודיים מדי חודש.

 

ניתן לקדם תוצאות של יוטיוב יחסית בקלות ובמהירות, תוך שימוש בכמה כללי אצבע.

 

כך תבדקו עד כמה יהיה לכם קל לקדם סרטון ביוטיוב

 

1. האם יש כבר סרטונים שממוקדים למחרוזת חיפוש שבחרתם?

 

דרך קלה לבדוק זאת היא פשוט לרשום את השאילתא בגוגל, ואז ללחוץ על הטאב "סרטונים":

 

 

החיפוש בגוגל יציג רק תוצאות וידאו, הן מיוטיוב והן מאתרים אחרים ברשת. בחנו היטב את הדף הראשון של התוצאות: האם יש סרטונים שממוקדים לביטוי, כלומר שהוא מופיע בכותרת שלהם? כמה תוצאות כאלו יש? מה מצב הסרטונים שמופיעים מבחינת מספר צפיות, לייקים, תגובות?

 

אם אין סרטונים בכלל או כמה בודדים בחיפוש הספציפי הזה, או כאלה שלא עונים בהכרח על שאילתת החיפוש - מצבכם טוב. השלב הבא הוא לבדוק האם גוגל מציג תוצאות וידאו בחיפוש הכללי על השאילתה הספציפית.

 

2. האם יש תוצאות וידאו בחיפוש הרגיל?

 

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא האם גוגל מציג תוצאת וידאו כלשהי על השאילתה הספציפית? בדרך כלל מספיק לעבור על שני עמודי התוצאות הראשונים בכדי לענות על השאלה הזאת.

 

השאיפה שלכם צריכה להיום שתהיה תוצאת וידאו לפחות בשני העמודים הראשונים. משמעות הדבר היא שמנוע החיפוש מציג תוצאות וידאו על השאילתה הזאת, ויש לכם פוטנציאל להעלות סרטון שידורג גבוה יותר. גם אם אין תוצאות וידאו בשני העמודים הראשונים, בהחלט ניתן לקדם סרטונים גם כאשר אין "תקדים" בגוגל של תוצאות וידאו.

 

בכדי לחפש תוצאות רלוונטיות, ישנן מחרוזות חיפוש המותאמות לתוצאות וידאו, כמו לדוגמא:

· מדריכים וחיפושי How-to: "איך...."

· סקירת מוצרים

· קליפים (מן הסתם)

· מתכונים

 

כמעט על כל סוג חיפוש אפשר לדרג תוצאת וידאו, אבל יש חיפושים שגוגל נוטה לדרג בהם באופן יותר סרטונים בתוצאות הראשונות. בכל מקרה, תדאגו שהכותרת של הסרטון תהיה מושכת ולא רק תכיל את הביטוי הספציפי בו אתם מתמקדים.

 

3. בדיקת תחרות אורגנית כללית

 

אחת הדרכים היעילות לבדוק תחרות בתוצאות של גוגל, היא על ידי שימוש בפרמטר intitle. הפרמטר הזה אומר לגוגל: תציג לי רק תוצאות שבהן המחרוזת שאני מחפש מופיע בכותרת של העמוד. כדי לייעל עוד יותר את החיפוש מומלץ להשתמש במרכאות, ואז גוגל יציג לנו רק את התוצאות שבהן הטייטל מופיע בניסוחו המדויק.

 

לדוגמא:

 

 

האינדיקטור שלנו הוא מספר התוצאות שגוגל מוצא עבור החיפוש המדויק. ככל שהמספר הזה נמוך יותר, כך התחרות קטנה יותר. שימו לב שמדובר בכלל אצבע בלבד ולא תמיד ניתן להסיק מכך על רמת התחרות האמיתית. יחד עם זאת, במקרים רבים החוק הזה עובד.

 

בהערכה כללית, כל מה שמכיל עשרות או מאות בודדות של תוצאות מצביע על תחרות נמוכה.

 

תהליך הקידום הסרטון

 

לאחר שבדקתם את השטח, הגיע הזמן לפרסם את הסרטון. התהליך מתחלק לשני אפיקים:

 

1. Onpage: אופטימיזציה של הסרטון תוך ניצול כל הכלים העומדים לרשותנו.

 

2. Offpage: כל מה שפחות בשליטה שלנו, חיצוני לסרטון ומשפיע על הדירוגים: מספר צפיות, שיתופים, הטמעות, קישורים, תגובות, לייקים, הרשמות לערוץ ועוד.

 

Onpage: אופטימיזציה לסרטון

 

יוטיוב מאפשרים לנו שליטה על שלושה פרמטרים מרכזיים:

 

1. כותרת הסרטון (הדבר החשוב ביותר)

 

2. תיאור הסרטון

 

3. תגיות

 

1. מה צריכה לכלול כותרת מושכת?

 

הכותרת (Title) היא אחד האלמנטים הכי חשובים בדירוג העמוד שלכם בגוגל. זוהי הכותרת שגוגל מציג בתוצאות, ומתחתיה התיאור של העמוד/סרטון שלכם. לכן, הכותרת צריכה להיות מאוד מושכת מצד אחד, ומצד שני להכיל את הביטוי המרכזי שבו אתם רוצים להתברג. הדברים הללו כמובן לא סותרים זה את זה, רק חשוב לעשות זאת בצורה אינטלגנטית.

 

בואו ניקח את המחרוזת "קידום סרטונים ביוטיוב" ונראה איך אפשר לשלב אותה בכותרת מושכת:

 

"5 דרכים לביצוע קידום סרטונים ביוטיוב שיביאו תוצאות"

 

"קידום סרטונים ביוטיוב: איך לתפוס את המקום הראשון כמעט ללא מאמץ"

 

"3 דברים על קידום סרטונים ביוטיוב שהמתחרים שלכם יודעים ואתם לא"

 

2. התיאור(Description) 

 

אנשים רבים לא מנצלים כמו שצריך את שדה התיאור ביוטיוב. הדבר הראשון שנהוג לכלול בתיאור הוא קישור לאתר הרלוונטי שקשור לסרטון. אל תשכחו את הקידומת http://, אחרת הקישור לא יהיה לחיץ.

 

לאחר מכן, עליכם לנצל את השטח החשוב של התיאור בכדי לספק לצופים מידע על הסרטון וגם לעזור לגוגל להבין במה עוסק הסרטון.

 

התיאור הוא המקום להרחיב ולדאוג לשלב את הביטוי המרכזי ומספר וריאציות שלו על מנת לקלוע לכמה סוגים של חיפושים. יחד עם זאת, רצוי לא להגזים ולשמור על סגנון כתיבה קולח וטבעי.

 

תרגישו חופשי לכתוב בשדה התיאור פסקאות שלמות ולא ולקמץ ולהסתפק במשפט או שניים. מנסיון, זה בהחלט עוזר לדרג סרטונים בכמה מחרוזות חיפוש במקביל.

 

3. תגיות

 

זה כנראה הפרמטר הכי פחות משמעותי לשקלול הציון של עמוד הסרטון, אך כדאי לנצל אותו. לתגיות מומלץ להכניס את השם שלכם (אם אתם מעוניינים) או את שם החברה, הנושא העיקרי בו עוסק הסרטון וגם התחום הכללי יותר. כך אנשים יוכלו למצוא את הסרטון שלכם במנוע החיפוש הפנימי של יוטיוב.

 

טיפים נוספים

 

1. יוטיוב מציע לבחור קטגוריה לכל סרטון שאנו מעלים. הקפידו לבחור קטגוריה קבועה לכל הסרטונים שלכם (בהנחה שהם עוסקים באותו תחום), קטלוג העוזר לאתר "להבין" שאתם מומחים בנישה שלכם.

 

2. אם יש לכם חשבון יוטיוב מאומת, אתם יכולים להעלות תמונה מותאמת אישית, שתהיה תצוגה מקדימה עבור הסרטון שלכם (וגם התמונה שתופיע בתוצאות החיפוש בגוגל).

 

כדאי לנצל את האופציה הזאת, שכן אנשים נוטים לבחור סרטונים הן לפי הכותרת והן לפי התמונה המקדימה). התמונה המקדימה יכולה להכיל תמונה (בין אם היא לקוחה מהסרטונים ובין אם לא) עם טקסט מסקרן שיגרום לאנשים להקליק יותר על הסרטון שלכם.

 

Offpage: קידום הסרטון מחוץ ליוטיוב

 

הסרטון באוויר ועכשיו צריך להפיץ ולקדם אותו. איך עושים את זה?

 

1. הדבר הבסיסי שניתן לעשות מייד לאחר שהסרטון מוכן, הוא לשתף אותו באמצעות האייקונים של השיתוף שיוטיוב מציע לנו: גוגל+, פייסבוק, טוויטר וכו'.

 

2. מומלץ לבקש מהצופים בסרטון עצמו להירשם אליכם לערוץ (Subscribe), בתמורה להטבה כלשהי שתיתנו להם בחינם - זה יכול להיות מדריך מתנה, סדרת סרטונים או סתם לנסות לשכנע אותם בעזרת התכנים המעולים שיש לכם להציע.

 

3. להציע לאתרים רלוונטיים בתחום שלכם לפרסם את הסרטון על ידי הטמעה שלו באתר שלהם.

 

4. לעודד כמה שיותר אנשים לעשות לייק (ביוטיוב) ולהגיב לסרטון, על מנת לעורר דיון ולפתח אינטרקציה. גוגל אוהבים לדרג סרטונים בהם יש מעורבות גולשים.

 

5. עשיתם סרטון על שאלות נפוצות או מדריך כלשהו בתחום שלכם? תמיד זה יהיה טוב להפנות לשם לקוחות פוטנציאליים - חוסך מכם הרבה זמן וגם מספר ערך.

 

אשמח לשמוע על טיפים נוספים שיש לכם לקידום סרטונים ביוטיוב.

תגובות

1. seoyar | 24 נובמבר 2017

ממש מרשים

תודה אבה על המידע החשוב.


2. דניאל | 10 אפריל 2014

תלוי

היי אליקו,
ההמלצה שלי היא לשלב מספר טלפון בכותרת של הסרטון כאשר מדובר בעסק שבו הפתרון המתבקש על ידי הלקוח הוא מיידי או כמעט מיידי. לדוגמא: אינסטלטור, מוסכניק, פנצ'ר מאכר וכו'. זה שימושי במיוחד כאשר מישהו מחפש דרך אתר הסלולרי שלו ומוצא אותך - אז הוא יכול לחייג בקלות כי הוא מחפש פתרון כאן ועכשיו.


3. אליקו | 10 אפריל 2014

כותרת לסרטון

שלום לך אחלה מאמר .
האם כדאי לשים מספר טלפון בכותרת בנוסף לנושא ?


4. דניאל | 16 ינואר 2014

לאיילת

היי איילת, התשובה היא כן. גוגל סורק את התיאור כמו כל דף אינטרנט ולכן מומלץ לנצל זאת ולהכניס מידע נוסף על הסרטון ו/או עלינו, תוך שילוב מילות מפתח רלוונטיות וכו'
בהצלחה


5. איילת | 15 ינואר 2014

קידום הסרטון ע"י התיאור

היי, תודה על הכתבה השאלה שלי האם התיאור שאני מוסיפה לסרטון נסרק כמו אתר בגוגל ועוזר בקידום? ז"א האם אני כן צריכה לחשוב ולשים מילים SEO בתוך התיאור?


6. מוריס | 15 ינואר 2014

תודה רבה

טיפים מעולים, עשה לי סדר :)


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.