14 אוגוסט 2017 | שנהב אבידר
8 טיפים לתכנון תהליך תשלום באונליין

60% מהמשתמשים שמגיעים לשלב התשלום בוחרים לנטוש ברגע האמת. איך מונעים את זה?

המטרה של כל יזם בעל עסק מקוון היא לגרום לכמה שיותר מבקרים לבצע קניות בפועל. בשפה המקצועית, היעד הוא להגיע לאחוזי המרה גבוהים.

 

בכדי להשיג את המטרה חשוב שהמוצרים יהיו מצולמים יפה ובאיכות גבוהה ומתוארים בפירוט, אך לא די בכך. בניית תהליך תשלום (check out flow) באופן נכון ומדויק, חשובה לא פחות.

 

מחקרים מראים כי בממוצע, 60% מהמשתמשים שמגיעים לשלב התשלום בוחרים לנטוש ברגע האמת.  כדי לנסות ולצמצם את שיעור הנטישה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור תהליך תשלום ידידותי ויעיל:

 

1. עלויות הנסתרות

 

עלויות נסתרות (כמו עלות משלוח) הן גורם הנטישה מספר אחת של עגלות הקניות באתרים.

 

פרטו את העלויות הנסתרות בשלב מוקדם בתהליך הקנייה והציגו ללקוח תמונה בהירה ומדויקת של סכום התשלום. כך אתם מגדילים את האמון של הלקוח בכם, ועל אמון הלקוח מוכן לשלם. 

 

 

2. עצבו עמוד תשלום פשוט וענייני

 

ראשית, הקלו על ההגעה לעמוד התשלום.

 

בעמוד התשלום עצמו: שמרו על פשטות. הסירו ונקו את העמוד מכל גורם מסיח, שאינו קשור ישירות לקנייה. זה לא הזמן להציג באנרים, עיצובים משוכללים, מוצרים חדשים. או לעשות upsale. את כל אלה, שימרו לשלב שאחרי התשלום.

 

עצבו כפתור "המשך" גדול וברור ומקמו אותו בצמוד למוצר.

 

3. קצרו את תהליך התשלום

 

תהליך תשלום טוב לא צריך להיות מורכב מיותר משלושה שלבים.  


אם תהליך התשלום שלכם עולה על חמישה שלבים - הוא ארוך מדי. התייעצו עם מומחה איך לשפר  אותו.

 

4. תנו ללקוח חיווי ברור של שלבי קנייה

 

הקונה אוהב לדעת כל הזמן איפה הוא נמצא ומה נשאר לו לסיום. לכן, לוו את תהליך התשלום בחיווי גרפי, כך שבכל שלב המשתמש יידע היכן הוא וכמה שלבים נשארו לו עד לסיום התהליך. זה יימנע ממנו להתייאש באמצע הדרך.


5.מקמו את כפתור הקנייה במקום הנכון

 

יש חשיבות רבה למיקום כפתור התשלום. המיקום האידיאלי הוא בסמוך למוצר או השירות. במידה ומדובר בעמוד עם מפרט ארוך, מקמו את הכפתור פעמיים - בראש ובתחתית העמוד, או לחילופין - בעגלת הקניות (כמו בתמונה):

 


 

 

6. אפשרויות תשלום

 

קחו בחשבון את קהל היעד כשאתם בוחרים את אמצעי התשלום איתם תעבדו. ישנם שווקים באירופה בהם אמצעי התשלום המרכזי הוא בנק או מזומן. במדינות אחרות כרטיסי האשראי שולטים ובמדינות מסוימות, כמו שבדיה, אנשים משלמים אחרי שהמוצר הגיע לידיהם באמצעות klarna למשל.

 

התאימו את שיטת התשלום לקהל ולתנאים הסביבתיים, כך שהמשתמש הממוצע ייפגש עם שיטת התשלום המוכרת לו ולא יצטרך לחשוב יותר מדי אחרי שהוא כבר קיבל החלטה לקנות מכם את המוצר או השירות. 


קיימים שפע של מוצרים מתקדמים המאפשרים מודלים שונים של חיוב לקוח. הפופולרי שבהם נקרא express check out, והוא מאפשר תהליך תשלום נוח ומהיר גם לעסקים שאין להם תקן PCI . קיימות אפשרויות חיוב נוספות כמו מנוי חודשי או הרשאה לחיוב חשבון. בחרו את האפשרויות המתאימות לכם וללקוחות שלכם, בהתאם לצרכים של העסק ולשוק בו אתם פועלים.

 

7. הבדילו בין לקוחות קבועים ומזדמנים

 

התאמת תהליך התשלום לסוג הלקוח יכולה לשפר משמעותית את הסיכוי שהעסקה תיסגר ובכך להעלות את אחוזי ההמרה. דוגמא להבדלה בין הלקוחות היא בין לקוחות מזדמנים וקבועים.

 

רישום לקוחות 

 

מומלץ לא לחייב את המשתמשים להירשם לאתר כתנאי לביצוע העסקה. משתמשים נמנעים מלבצע רישום לאתרים בשל מגוון סיבות, כמו העובדה שהם לא זוכרים סיסמאות, חוסר הרצון לקבל דואר זבל או נושאי פרטיות.

 

אם בכל זאת בחרתם לבקש מהמשתמשים לבצע רישום באתר:

 

* השתמשו בטופס רישום קצרצר. אף אחד לא אוהב למלא טפסים ארוכים ומתישים.

 

* השתדלו להימנע מלשמור ולנהל את הפרטים הפיננסיים של הלקוחות אצלכם.

 

* בחרו בשיטה מאובטחת ודאגו לתקשר זאת ללקוחות בצורה ברורה ובולטת.

 

* השתמשו בשירותים המאפשרים אינטגרציה חכמה, באמצעותה ניתן לקבל את הכתובת למשלוח והפרטים של המשתמש ישירות מספק התשלום ולחסוך את התהליך המסורבל מהלקוח.

 

לקוחות מזדמנים

 

אל תוותרו על הלקוחות המזדמנים. אפשרו תשלום "אורח" (guest checkout): תהליך תשלום שלא מאלץ את הלקוח לפתוח חשבון ומאפשר לו פשוט לשלם ולהמשיך בשמחה בענייניו.

 

 

ככה מסבירים פנים לאורח

 

8. התאימו את חווית קנייה גם Mobile
 

פייסבוק דיווחה לא מזמן כי כמעט 50% מהמשתמשים גולשים באמצעות המכשיר הנייד. במקביל, כל אתרי המסחר המובילים מזהים עלייה מואצת בטראפיק מהמכשיר הנייד לכן כדאי לקחת זאת בחשבון בעת יצירת מנגנון התשלום.

 

יזמים ומפתחים יודעים כמה יקר לפתח אפליקציות, לתמוך בכל התשתיות, לעמוד בהנחיות הנוקשות ובעדכוני הגרסאות. לכן, גם אם אין לכם אפליקציה - אל תוותרו על אתר מותאם מובייל (responsive ). השקיעו בגרסה טובה שתשרת אתכם לאורך זמן ותאפשר לגולשים מזדמנים מהנייד חווית טובה ומזמינה. 

 

לסיכום, תהליך התשלום באינטרנט צריך ליצור רצף ביטחון בקנייה, ולא להעלות ספקות אצל הקונה. צרו עבור הלקוח שלכם חווית תשלום נוחה, יעילה ואמינה. כזאת שלא יהיה אכפת לו לחזור עליה שוב ושוב. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.