29 ינואר 2014 | גיל קריים
יח"צ לסטארט-אפ: עד הוויראליות תשתמשו בקידום ממומן

איך ניתן לשפר את פעילות יחסי הציבור שלכם באמצעות המדיה החברתית?

בתחילת חודש הבא תחגוג פייסבוק עשור וקשה לתאר את חיינו ללא הרשת החברתית שהצליחה תוך זמן קצר יחסית לחולל מהפכה כמעט בכל תחום.

 

תוך עשור הפכה פייסבוק לערוץ מידע נוסף, ולאנשים רבים אפילו בלעדי, להתעדכן על הנעשה סביב. לאחרונה פרסם מכון  Pew האמריקאי מחקר שנערך בארה"ב, ממנו עולה כי קרוב למחצית מהנשאלים נחשפו לידיעה חדשותית כלשהי דרך פייסבוק. יתרה מכך, לטענת הנשאלים, אלמלא הרשת החברתית כנראה הם לא היו יודעים על עליה כלל.

 

המסקנה המתבקשת היא שגם קמפיין תקשורתי, מוצלח ככל שיהיה, חייב לכלול בתוכו מרכיבים של מדיה חברתית.

 

יחסי ציבור ומדיה חברתית נפגשים באמצעות עבודה נכונה. בעזרת שימוש נבון בשני האפיקים נוכל למקסם את תוצאות החשיפה שקיבלנו במדיה המסורתית (כלומר, בעיתונות המודפסת והאינטרנטית, ברדיו, ובטלוויזיה) ולחשוף את הידיעות והכתבות על החברה באמצעות המדיה החברתית. כך נוכל לא רק להגדיל את היקף החשיפה אלא גם למקד אותה לקהלי יעד שאנו מעוניינים בהם.

 

לא צריך להיות מומחה מדיה חברתית כדי לשפר את יחסי הציבור של המיזם שלכם, אך כדי להצליח בכך כדאי לשמור על כמה כללים בסיסיים:

 

1. השתמשו בפרסום ממומן

 

אחד הכלים האפקטיביים ביותר להגדיל את היקף החשיפה לכתבות עליכם הוא דרך הפרסום הממומן בפייסבוק.

 

שיתופים (shares) ולייקים לכתבה שתעלו בעמוד הפייסבוק שלכם הם צעד בכיוון הנכון, אבל כדאי להעניק רוח גבית באמצעות הכלים שפייסבוק מעמידה לרשותנו.

 

מעבר להגדלת החשיפה, לפרסום הממומן שני יתרונות מרכזיים: הראשון, היא מופיעה בפיד של הגולש ונראית (כמעט) כמו פוסט. הדבר השני הוא שניתן למקד ולפלח את הפרסום לכתבה לקהלים שמעניינים אתכם.   

 

הסרטון שמסביר מה הבעיה עם פייסבוק, ואיך אי-אפשר להיות נראים לאורך זמן ללא קמפיין ממומן

 

2. להפיץ את הידיעה בלינקדאין

 

דרך נוספת לייצר חשיפה לפרסומים בתקשורת אודותיכם מול קהלי יעד ממוקדים היא באמצעות הקבוצות המקצועיות בלינקדאין.

 

מפו אילו קבוצות רלוונטיות לכם ופרסמו בהן קישור לכתבה. חשוב לכתוב את הפוסט בצורה מושכת שתצליח לעורר דיון ואינטראקציה עם חברי הקבוצה. אלה עשויים להוביל לקשר עסקי וכמובן להגדיל את החשיפה גם לחברים נוספים ברשת.

 

3. דברו בוויז'ואל

 

שם המשחק במדיה החברתית הוא כידוע תוכן, וכיום הגולשים מעדיפים לצפות בווידאו - ורצוי שיהיה קצר.

 

ההמלצה היא ללוות כל מהלך יחסי ציבור – הודעה לעיתונות, כנס חברה ומסיבת עיתונאים – לא רק בשליחת חומרים כתובים לעיתונאים אלא גם עם סרט וידאו במטרה שהכתבים ישלבו את החומרים המצולמים בכתבות שלהם (וכיום למרבית העיתונים יש גם ערוץ אינטרנט המאפשר שילוב ווידאו).

 

העלויות של הפקת סרטון וידאו אינה דורשת הקצאה של תקציב גבוה והערך לכך הוא משמעותי מבחינת הסיכוי שהגולשים יקראו את הפוסט וישתפו אותו הלאה. מה עוד שהאלגוריתמים של פייסבוק מעניקים עדיפות לפוסטים עם אלמנטים ויזואליים ובעיקר ווידאו - מה שמגדיל כמובן את היכולת שלכם להגיע להיקף רחב יותר של חשיפה.

 

4. הפצת מידע לעיתונאים בטוויטר ובפייסבוק

 

אמנם עדיין הדואר האלקטרוני הוא האמצעי המקובל לעבוד מול עיתונאים אך בארה"ב יותר ויותר חברות גדולות עוברות למדיה החברתית ובעיקר לטוויטר כדי לנהל את התקשורת מול העיתונאים.

 

משום מה טוויטר לא עשה עלייה מוצלחת לישראל, ודאי לא בהשוואה לפייסבוק. ובכל זאת, מדובר באמצעי מהיר, אינטראקטיבי, נוח ונגיש שהופך אותו לדרך מצוינת להפצת מידע לעיתונאים, במיוחד  כאשר נדרש להעביר זאת במהירות, למשל, בזמן של משבר תקשורתי.

 

5. להתחיל את הבאז ברשת

 

במקרים רבים כדאי להתחיל את החשיפה דווקא במדיה החברתית ודרכה להגיע אל העיתונות.

 

אם השקתם מוצר מסוים, למשל אפליקציה לסמארטפון, שלחו את הקישור למובילי דעה ולבלוגרים בתחום בו אתם פועלים מתוך תקווה כי יכתבו ויחלקו את החוויה המוצלחת עם חבריהם בעמודי הפייסבוק שלהם. כך תתחילו לייצר באז ברשת וכאשר העיתונאים יכתבו על כך, הם כבר יהיו תחת הרושם של הנעשה במדיה החברתית ויסקרו את המוצר באופן חיובי. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.