לפני חודשיים, סגרתי את הסטארטאפ שעבדתי עליו בכמעט שנתיים האחרונות ואני עומד בפני דילמה - האם אני יוצא להרפתקה חדשה ומקים עוד מיזם מאפס, או שמא אני לוקח ״צעד אחורה״ ועובד בתור שכיר. היום בחלק ב' עידו לביא ממשיך לשתף אותנו במעבר - מיזם לשכיר.
סגרנו את החברה. כל אחד מהשותפים הלך לדרכו. בר התחיל לעבוד ב-Wix (איך לא, בנינו על גבי המוצר שלהם חברה), יונתן התחיל לעשות פרויקטי תכנות כפרילאנסר ואני מצאתי את עצמי עם שתי הצעות עבודה בחברות מדהימות (נכון לזמן כתיבת הכתבה, עוד לא החלטתי לאן ללכת). בזמן שאני שוקל את האופציות, אני ממשיך לקבל הצעות לפגישות עם מנכ״לים (ומנכ״ליות), קרנות וחברות, והאמת? אני עדיין נפגש איתם.
במהלך התקופה הזו, שהיא ללא ספק מוזרה, הזויה ושונה, פיתחתי שיטה שעזרה לי לצמצם את ההזדמנויות בשוק ולהבין עם עצמי לאן לכוון. תחילה, חשוב לי לציין - השיטה הזו עבדה לי. יכול להיות שהיא לא תתאים לכם, יכול להיות שאתם תחשבו שאני גאון ויכול להיות שתחשבו שאני טועה. הסיבה שהיה חשוב לי לשתף אותה, היא כי כמעט אף אחד לא מדבר על מצב בו מנכ״ל של חברה יוצא לחפש עבודה.
(אני מדלג על כל ה״תחבקו את הכישלון״, ״תבינו איפה אתם רוצים להיות עוד 5-10 שנים״ ודומיהם. אנחנו מדברים פה על פרקטיקה, ואני מציע פה כלים שעזרו לי.)
חיפוש עבודה זו עבודה לכל דבר
לחפש עבודה זו עבודה לכל דבר, שמורכבת מכמה גורמים - סינון חברות רלוונטיות, שיפוץ הקורות חיים/פיץ׳ על עצמכם, פגישות עם אנשים והמון (המון) זמן מת. הלו״ז יכול להיות לא צפוי, עם פגישות שקופצות מהרגע להרגע וימים שלמים בהם אני רק מחכה לתשובות מאנשים. מצאתי את עצמי עובר בין ימים עמוסים בטירוף, לימים בהם אין לי כלום. נאדה.
המלצה שלי - תמצאו משהו לעשות בזמן המת. קבעו לעצמכם יעד ותתחילו לעבוד לקראתו. תתחילו לצייר, לשיר, לנגן, או כל דבר אחר שטענתם שאין לכם זמן עבורו ועכשיו אתם יכולים. אני אישית חזרתי לנגן ברמה היומית וראיתי את כל סרטי ה-Marvel יחד עם אשתי (לפי סדר יציאה לקולנוע, למי שזה חשוב).
חיפוש עבודה מזכיר קצת תהליך גיוס כספים לחברה - זה תהליך ארוך ומבאס, בו תשמעו הרבה ״לא״. תזכרו שאתם, בסוף, צריכים לקבל רק ״כן״ אחד. מצד שני, אתם גם תקבלו המון הצעות מחברות שלא כל כך מעניינות אתכם, ותמצאו את עצמכם נשאבים לשיחות וראיונות אבודים מראש. משהו נוסף שתעבדו לקראתו, בנוסף לחיפוש העבודה, יקל על רכבת ההרים הרגשית שתעברו ויעזור לכם לסנן את הרעשים מסביב כדי שתגיעו להחלטה הנכונה.
איך לבחור את החברה הנכונה
תעשיית ההייטק הישראלית לא הגיונית. רק בחודש האחרון חברות ישראליות בשווי 37 מיליארד דולר הונפקו בבורסה האמריקאית, סטארטאפים ישראליים גייסו מאות מיליונים (אם לא מיליארדים) ועוד עשרות חברות נפתחו. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, חילקתי את התעשייה לארבע קבוצות - אופנועים, מכוניות, אוטובוסים ומשאיות.
לפני כמה ימים נפגשתי עם דני כהן, שותף בקרן Viola שצייר לי גרף יפה, ואני מתכוון לגמרי לגנוב אותו (תודה דני!)
אם ציר ה-X מייצג את השלב בו נמצאת חברה, וציר ה-Y מייצג את הפוטנציאל של החברה (צמיחה, כלכלי, וואטאבר), כמובן שככל שהולכים שמאלה על הגרף, הסיכון שלנו עולה.
הבנו שמציאת עבודה היא עבודה במשרה מלאה עם המון זמן פנוי, וקבענו לעצמנו כמה יעדים אישיים לתקופה הזו. ראינו שאפשר לחלק את האקוסיסטם הישראלי לארבעה סוגי רכבים, ושלכל אחד מהם יתרונות וחסרונו. אז מה נשאר?
בטור הבא נדבר על אופטימיזציה אישית, הוצאת המידע הרלוונטי על כל חברה ובסוף גם איך להגיע לאנשים הנכונים בחברות האלה.
שותף מייסד ומנכ״ל V-Labs ומנהל מוצר ב-Bright Data
מאמרים נוספים