13 פברואר 2014 | תומר חן
איך הרוויחה קוסמטיקאית מהרצליה 80 אלף שקל בשבוע?

כמה הודעות מותר לכם לשלוח ללקוחות וכמה מותר לכתוב כדי להיות "חופרים"? מדריך

איך הצליחה קוסמטיקאית מהרצליה להרוויח 80 אלף שקל בשבוע אחד בעלויות זעומות? באמצעות שיווק ממוקד במובייל. אך לפני שנגיע לסיפורה, בואו ננסה להבין מה זה בעצם שיווק במובייל.

 

שיווק במובייל אינו רק שיווק בסלולר אלא בכל מה ש"נייד", כמו טאבלטים, שעונים סלולריים ובהמשך גם גוגל גלאס.

 

סקר של גוגל ל-2013 מצא ש-44% מהגולשים במובייל לא יחזרו לאתר שאינו מותאם לגלישה סלולרית. בנוסף, לפי נתוני מאסטרקארד, כ-64% מבעלי הסמארטפונים בישראל ביצעו רכישות דרך הסלולר מאז סוף 2012 עד אפריל 2013.

 

לפי המגמה הזאת, עסק שלא תהיה לו נוכחות בסלולר, לא תהיה לו נוכחות בכלל. אם החלטתם להימנע מהכחדה ולהתחיל לנווט את דרככם אל המדיה הסלולרית. הנה מפת דרכים בסיסית:

 

1. אתר סלולרי: ההכרח לצמצם ולהתאים

 

ניתן למצוא אתכם מהסלולר דרך חיפוש בגוגל במידה ויש לכם אתר אינטרנט - אבל זה לא מספיק.

אתר האינטרנט של העסק שלכם צריך להיות מותאם לסלולר כדי שגולשים מסמארטפונים, על סוגיהם השונים, יוכלו להשתמש בו באופן נוח. מדובר בפעולה טכנית שצריך לעשות, במטרה להפכו לכזה שאכן נותן שירות לגולשי המובייל.

 

גולשים רבים מתוסכלים מכך שהם גולשים מהסלולר לאתר אינטרנט של המותג האהוב עליהם, ופתאום רואים "ערימות" של מלל קטן וזעיר שיוצא מהשורות או פשוט עמוס בעין.

 

אם לאתר אינטרנט ממוצע יש 500 מילה בדף, אז לא יכול להיות שכמות המילים על צג המחשב, תהיה זהה לכמות המילים בצג המובייל – שקטן פי כמה וכמה.

 

לקוח הסלולר הוא חסר סבלנות. לכן, בעוד שבאתר אינטרנט יש כ-8 עמודים, אתר סלולרי צריך להכיל רק 4.

 

לרוב, עלות אתר סלולרי היא כ-2,000 שקל, כשאחד היתרונות העיקריים הוא שיש פלטפורמות שמאפשרות לכם לבנות אתר סלולרי לבד ללא ידע מוקדם.

 

צילום: המכללה לשיווק סלולרי. איזה אתר ידידותי יותר לעין לדעתכם? 

 

פרסום סלולרי: זול ומפולח

 

פרסוםבסלולר זול ב-80% ביחס לאינטרנט - 4 אגורות להקלקה בממוצע, לעומת מחירים גבוהים הרבה יותר לפרסום באינטרנט "רגיל". כך שאם רכשתם מודעות במובייל עם באנר שמפנה לאתרכם, מדובר בהוצאה מאוד נמוכה יחסית לכמות הגולשים אליהם תיחשפו. זוהי קרוב לוודאי שיטת השיווק המשתלמת בעולם לעסק קטן.

 

אחד היתרונות בפרסום סלולרי הוא שאופציות הפילוח מדויקות הרבה יותר לעומת האינטרנט במחשב הנייח/ הנייד (מיקום, גיל, מגדר, סוג טלפון ועוד). באמצעות הפילוח הזה זוכה הפרסום לאחוזי חשיפה לבאנרים של 98%, כשמתוכם 85% צופים במודעה באותו הרגע שנתקלו בה.

 

בסלולר אין יותר ממודעת פרסום אחת לעמוד, כך שהעיניים אליהם כיוונתם (לאחר הפילוח) יביטו אך ורק במודעה שלכם. ההערכות מדברות על כך ש-43% מהמקליקים על המודעות גם ייצרו קשר טלפוני. לפי נתוני גוגל ישראל, כשליש מהגולשים שלחצו על באנר של בית עסק גם טרחו להגיע אליו פיזית בהמשך כדי לבצע רכישה, לבדוק מוצר או לאסוף אותו.

 

97% ממוצע פתיחה: שיווק באסמסים ורשימת דיוור סלולרית

 

עולם השיווק חטא לאסמסים, שיטת שיווק מצוינת שזכתה למוניטין גרוע.

 

כשהאסמסים התגלו תחילה למשווקים הם החלו לשלוח הודעות ספאם בקצב מוגזם וכך יצרו לשיטה תדמית גרועה, ולא בצדק.

 

ממוצע פתיחת אסמסים עומד על 97% ומייצר שיעור תגובה מיידי של כ-20%, לאור העלויות הנמוכות של שליחת סמסים, ייתכן ומדובר באמצעי השיווק הטוב ביותר, שיכול לסייע לכם לייצר רשימת דיוור סלולרית מניבה ופנטסטית. איך עושים את זה?

 

ראשית, שאלו כל מי שאתם משוחחים איתו אם אפשר להכניסו לרשימת הדיוור שלכם לתקופת ניסיון של שני אסמסים. לרוב, כשמדובר בתקופת ניסיון אנשים מסכימים וגם נשארים. לאחר זמן מה כשכבר יהיו לכם מספיק שמות ברשימה התחילו בשליחת האסמסים.

 

אתי וולף, אחת מלקוחותיי, בעלת מכון קוסמטיקה בריאותי בהרצליה, ייצרה הכנסה של כ-80 אלף שקל בשבוע בזכות שימוש באסמסים.

 

אתי שלחה ל-140 נשים שהכירה בכנס משותף מסרון על שירות חדש שהפנה לדף סלולרי עם וידאו. מתוך 140 הנשים 16 הגיעו לטיפול בעלות 5,100 שקל, וכך הרוויחה כ-80 אלף שקל, כמעט ללא השקעה. אתי היא אמנם דוגמא נדירה אך יש עוד. קרין, למשל, היא מאמנת אישית ששולחת טיפים תקופתיים ללקוחותיה בעלות של 20 שקל ולא מזמן הרוויחה 4,300 שקל אך ורק מהפצת מבצע חדש דרך האסמסים בסלולר.

 

אם אתם רוצים להשתמש בשיטה הזו אינכם יכולים לשלוח כבר ב-SMSהראשון הודעות מכירתיות. עליכם לרכוש את אמון הלקוחות, ולשלוח בתחילה טיפים, למשל, אם את תזונאית – טיפ לשמירה על התזונה לקראת החג. בהמשך, אחרי שאנחנו מייצרים יחסים עם הלקוחות (תיווכחו לדעת שהם שולחים תשובות כמו "תודה, למדתי"), אפשר להתחיל עם אסמסים מכירתיים, אבל גם אלו צריכים לבוא עם ערך מוסף כמו קופונים או מבצעים.

 

ככל שעובר הזמן צריך לשמור על יחס מסוים של הודעות "טיפים" והודעות "מכירה". היחס הרצוי הוא כהודעת מכירה אחת על כל 3 טיפים. המינון הראוי הוא SMS אחד בשבועיים ולא יותר וכדי לא להיחשב ספאמרים – יש לעשות שימוש בעשרים מילה בלבד כדי לא להפוך ל"חופרים".

 

הסקירה שהוצגה כאן היא מפת דרכים בסיסית לעולם השיווק בסלולר. יישומה יניב רווחים ניכרים עבור רוב בתי העסק. מעבר לשיטות הבסיסיות, עולם המובייל מייצר שיטות שיווק מתקדמות מדי יום. די אם נזכיר את תוכנות הניווט והשימוש השיווקי שאתם יכולים לעשות בהן, את קוד ה-QR, והאפליקציות הייעודיות. כך או כך, מדובר בעולם שיווקי שאתם חייבים לקחת בו חלק.

תגובות

1. זהרה | 11 ספטמבר 2016

בקשר לכתבה שלכם

לא מאמינה שקוסמטיקאית מרווח 80000 שח בשבוע .יש תחרות גדולה בשוק וגם קנייה באינטרנט אז לא לבלבל את אנשים


2. עליזה | 14 אפריל 2016

לא ולא בסלולר

אישית מוחקת וחוסמת כל פרסומת שמגיעה אלי לסלולר. עקרונית לא אשתמש בזה גם אם צריכה ולו רק החוצפה לחדור לפרטיות. כמוני ועוד המון נשים בגילי 40-50 שהן קנייניות גדולות. אז חסכו לעצמכם ואל תשלחו אלינו כלום


3. עופר | 29 יולי 2014

נניח שהקוסמטיקאית וה"סיפור" אמיתיים - ב5100 יש עלויות חומרים גבוהות, פחת של ציוד, מעמ ומס הכנסה - וזאת בהנחה שאין עובדים

אבל, מה זה המציאות לעומת פרסומת סמויה?


4. גדעון | 13 פברואר 2014

הבלוף הקוסמטי

שנראה תשלום למס הכנסה נדבר ואיפה המע"מ


5. גל | 13 פברואר 2014

80,000? לפי 8 שעות ללא רגע מנוחה, זה 2000 ש"ח לשעה!

אחלה תעריפים, לקוסמטיקאית שלכם. YUP.


6. אני | 13 פברואר 2014

אני מתעבת פירסומת בסלולאר. זה הכי מעצבן אותי


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.