24 פברואר 2014 | מערכת
מיומנויות הכרחיות להצלחה בעולם היזמות הגלובלי

כדי להצליח בשוק העולמי צריך לרכוש כמה כישורים הכרחיים. ריכזנו כמה חשובים

יזמות גלובלית היא תחום עיסוק מרתק המאפשר לבעלי הכשרה רלוונטית להקים או להשתלב בעסקים חובקי עולם.

 

בכדי להצליח בענף המאתגר נדרשת היכרות עם מאפייני השוק המקומי, יכולת לזהות ולנתח הזדמנויות בינלאומיות, התאמה לשווקים זרים, יצירתיות ויכולת להתמודד עם מכשולים.

 

מיסוי, מימון ומשפט במדינה זרה

 

עוד לפני הבחירה במדינה זרה להקמת עסק חשוב להבין את כל היבטי המשפט והמיסוי בה, ועד כמה הם אטרקטיביים עבור העסק המבוקש. מידע זה ימנע טעויות ובזבוז זמן ומשאבים במהלך התאקלמות המיזם בחו"ל.

 

בנוסף, המידע יבהיר אפשרויות לקבלת הטבות במס, יכולתו של העסק להשיג מקורות מימון כדאיים ובאילו תנאים, וכן הדרישות לפתיחת חשבון בנק עסקי. לצורך מטרה זו כדאי להעסיק עורכי דין ורואי חשבון ישראלים או מקומיים בעלי ניסיון בהטמעת מיזמים בינלאומיים, שיסייעו להגדיר את ההתנהלות האדמיניסטרטיבית של הארגון החדש. כמו כן, אנשי המקצוע יסייעו בניסוחו של הסכם מייסדים אשר יגדיר ויסדיר את מערכת היחסים והסדרי העבודה בחברה.

 

עריכת סקר שוק

 

על מיזמים חדשים המעוניינים להשתלב בשוק זר להכיר את השוק המדובר על כל היבטיו. לשם כך יש לערוך חקר שוק מקיף, מעמיק ומקצועי אשר יבדוק את נתוני השוק השונים. נתונים אלו כוללים בין היתר את הגדרת קהל היעד והרגלי צריכה שלו, מתחרים בשוק וגודלם, אופן התנהלותם ומידת הצלחתם, וכן יש להכיר את מאפייני המסחר בבורסה המקומית. בנוסף, הסקר יסייע בקביעת אסטרטגיית שיווק וניהול אשר תתרום למיתוג העסק, ותאפשר לו לרכוש מוניטין חיובי ומכובד במדינה.

 

התאמת אסטרטגיות ניהול

 

חשוב להבין כי אסטרטגיות ניהול המתאימות לשוק הישראלי לאו דווקא נכונות למדינות אחרות, ולמעשה לכל מדינה יש את כללי ההתנהלות הייחודים לה. על מנת להכיר את מאפייני השוק המקומי יש לבצע מחקר אשר יספק מידע אודות הרגלי החברה וההתנהלות הכלכלית במדינה הזרה.

 

המחקר יכלול בין היתר את שיעורי הרווחיות והיעילות בארגונים במדינה, ואת רמת החדשנות והנכונות לקבלה. מבחינת ניהול משאבי אנוש, יש לבדוק את היקף שעות העבודה המקובל והשכר עבורו, את שיעור התחלופה וההיעדרויות באותה מדינה, ואת תנאי ההעסקה המקובלים. בעזרת המידע שיתקבל ניתן יהיה ליצור אסטרטגיה ניהולית, המותאמת לקודים ולתפיסות החברתיות והעסקיות במדינה בה פועלים.

 

להכיר את התרבות המקומית

 

בכדי להצליח ביזמות גלובלית צריך להכיר את התרבות המקומית בשוק המיועד. ההיכרות תאפשר ליזם לנהוג על פי קודי נימוס והתנהגות מקובלים, הנדרשים עבור מחוות עסקיות וקשרים בינאישיים. בתור התחלה, חשוב לשלוט בשפה האנגלית באופן רהוט ומקצועי, ולמי שנדרש לשפר את ידיעותיו בשפה כדאי להירשם ללימודים מתאימים. לימודי אנגלית איכותיים מוצעים על ידי וול סטריט, בית ספר מוביל בארץ ובעולם, בו מתקיימים גם קורסי אנגלית עסקית בשיטות לימוד מתקדמות, עם צוות הוראה מובחר ובקבוצות קטנות.

 

דוגמאות להתנהלות בשווקים זרים

 

כאמור, לכל  מדינה יש את כללי ההתנהלות האופייניים לה, ועל ידי הכרות עימם ניתן לכוון לבניית מיזם עסקי מצליח ויעיל, ללא בזבוז משאבים. כך לדוגמא, באוסטרליה קידום פנימי עדיף על פני קידום חיצוני בהיותו מעלה את המוטיבציה של העובדים, וזאת בניגוד להולנד בה גיוס חיצוני עדיף להצלחת הארגון.

 

דוגמא נוספת היא אירלנד, בה עדיף לוותר על ניסיונות לקדם תוכניות של אפליה מתקנת, מכיוון שמדובר בהשפעות חסרות משמעות לביצועי הארגון. כמו כן, בעת הקמת עסק בטורקיה קיימת חשיבות מרובה לתחום משאבי האנוש בכל מהלך אסטרטגי, בשל ההשפעה המהותית על איכות השירות ותפוקת העובדים. מנגד, בעסק מצליח בארה"ב על כל נהלי העבודה להיות כתובים, ברורים ורשמיים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.