30 מרץ 2014 | מערכת
לחסוך או להשקיע? על גיוון בהשקעות

חיסכון בבנק או בבית השקעות? על גיוון וסיכון בהשקעות

למרות שלא כולם מיישמים זאת, אנחנו כולנו יודעים כי ניצול של 100% מההכנסות שלנו הוא לא הדבר הנכון ביותר לעשות. אחד מיסודות השוק הקפיטליסטי והאופן שבו האנשים צריכים להתנהל בעולם מתייחס לחלוקה נכונה של משאבים. המטרה המרכזית היא כל הזמן להגדיל את כמות הכסף שיש לנו, לצמוח ולשגשג. הגדלת כמות הכסף תאפשר מינוף ושיפור לא רק של המצב הכלכלי, אלא שיפור של רמת החיים כולה.

 

חלוקת משאבים נכונה פונה אל הטווח הארוך, כך שבין אם אנחנו חוסכים ובין אם משקיעים, את הפירות נקצור רק בעתיד. כעת נשאלת שאלת מיליון הדולר: מה כלכלי יותר, לחסוך את הכסף או להשקיע אותו? בכדי לענות על השאלה יש להבין תחילה את כל האפשרויות הקיימות. בית השקעות הוא מקום נהדר לשאוב ממנו מידע בזמן אמת על תחום הפיננסים בכדי לקבל החלטה נכונה.

 

חסכון

 

חסכון של כסף הוא ניהול פאסיבי שלו. אין כאן שאלה של טוב או רע, רק עניין של גישה והעדפה פרטית. חסכון של הכסף מתחת לבלטות לא יניב דבר, מלבד אובדן ערך לאורך זמן, בעוד ששימוש באפיקי חסכון בשוק ההון יכולים להניב תשואה צנועה, אך כזו שתבטיח שערך הכסף יוותר זהה לאורך זמן, לכל הפחות.

 

היום כולנו כבר חוסכים לפנסיה, מתוקף ההנחיה החוקית שהתקבלה במדינה ב-2008, מה שאומר שחיסכון לעת פרישה יש לנו, אבל בין האפשרות לא לחסוך לכן לחסוך לעת פרישה יש תחום אפור שרובנו הולכים בו לאיבוד.

 

המסלול הנגיש ביותר, לכאורה, הוא הפק"מ של הבנק, אבל אם משווים אותו לאלטרנטיבות, זה אפילו מעט מביך. 2% תשואה שנתית זו תהיה כנראה הריבית הגבוהה ביותר שאפשר יהיה לקבל בבנק, וגם אז רק במקרה שבו לקוח נמצא במסלול פרימיום כלשהו.

 

האלטרנטיבה היא לבחור מסלולי חסכון שהם חיצוניים לבנק, אז אפשר להשיג תשואה של שלושה ואפילו ארבעה אחוזים במקרים מסויימים, כאשר מעבר לכך, ישנם מסלולי חסכון עם תנאים משתלמים במיוחד, כמו פטור ממס לדוגמא.

 

אם החלטתם שאתם רוצים לחסוך את הכסף ולא להשקיע אותו, גשו למומחה מטעם בית השקעות שיוכל להעניק ייעוץ מקצועי ולכוון אתכם לעבר האפיקים המתאימים לכם.

 

השקעה

 

בשונה מחסכון, השקעה היא ניהול אקטיבי של הכסף, תוך נסיון להפיק ממנו את המקסימום. כאן יש פרמטר של סיכון אותו מוכן לקחת המשקיע.

 

קיים יחס ישר בין הסיכוי לרמת הסיכון, ומטבע הדברים ככל שמידת הסיכון שנוטלים רבה יותר, הסיכוי לגרוף תשואה גבוהה על הכסף, גבוה יותר גם הוא. באופן כללי, השקעה חכמה וניהול מקצועי של הכסף, מבלי לקחת סיכונים גבוהים מדי, בהחלט יכול להניב ממוצע של 8% בשנה. 8% היא תשואה נאה ביותר, כאשר בשונה מאותו אחוז שמציע הבנק בגין הפק"מ, 8% התשואה בהשקעה אינם מובטחים ולבטח לא ידועים מראש. זה אמנם הישג רווח, אבל זהו נתון ששאוב מן השטח ובהחלט יכול להשתנות לכאן או לכאן.

 

מי שרוצה להקטין את הסיכון, אך עדיין ליהנות מתשואה גבוהה יותר יוכל להשקיע במוצרים סולידיים כמו למשל אגרות חוב, שם התשואה לא גבוהה כמו באפיקים מנייתיים, אבל אלה מספקים בטחון ויציבות.

 

בחירה של מסלול או בנייה של תיק השקעות מצריכה ידע, נסיון ומקצועיות רבה. בדיוק לשם כך ישנו בית השקעות שעושה את העבודה למען המשקיע ובמקומו. העובדים של בית ההשקעות עוסקים בניהול השקעות מדי יום, כך שיש להם את הידע והנסיון הנדרשים להשיג תשואות נאות.

 

יועץ השקעות יוכל לסייע בהגדרת שאיפה ריאלית, על בסיס נתוניו של המשקיע, כמות הכסף שברשותו, פרק הזמן שבמהלכו הוא ירצה להשקיע ומידת הסיכון שאותה הוא מוכן לקחת. הכסף ינוהל בכל רגע נתון על ידי מנהל התיק, מה שיבטיח יציבות מבחינת הרווחיות של התיק.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.