15 אפריל 2014 | גיא קצוביץ'
7 טיפים לכתיבת פוסטים שלא ניתן לעמוד בפניהם

מה שהופך בלוג למוצלח הוא התוכן. איך תהפכו אותו לבולט מבין כל התכנים ברשת?

חופש הבחירה והיצירתיות בבלוגספירה הם מה שהופכים אותה לנהדרת כל-כך. כל מותג, חברה או אדם פרטי שפותחים בלוג יכולים "לקחת אותו" לכל כיוון אפשרי, הן מבחינת העיצוב והמבנה, והן מבחינת התוכן עצמו - וזה כל היופי.

 

יש בלוגים אשר מתפרסמים בהם פוסטים של 500 מילה, אבל אין זה אומר שהבלוג שלכם לא יכול להכיל פוסטים של 2,000 מילה ויותר. יש בלוגים שהטקסטים בהם מכילים תמונה אחת, או בכלל לא  - אך אין זה אומר שהבלוג שלכם לא יכול להכיל גם 12 תמונות בפוסט, אם זה אפשרי וסביר (למשל, אם הבלוג שלכם עוסק בקומיקס).

 

החופש בבלוגספירה הופך אותה למיוחדת, כאמור, אולם ישנם מספר טיפים שכדאי לעבוד לפיהם כשניתן. כמובן, חשוב לציין שמדובר בטיפים בלבד, ולא בחוקים, כך שניתן להפר אותם מעת לעת, אם אתם מוצאים זאת לנכון בבלוג שלכם.

 

1. הקפידו על פסקאות קצרות

 

פסקאות ארוכות נוטות לעייף ולשעמם את הקוראים, ומגדילות את הסיכוי שהם "ינטשו" את הבלוג שלכם לפני שסיימו לקרוא אותו.

 

אלא אם מדובר במידע בלעדי המופיע רק אצלכם, או לחלופין מידע בעל ערך ייחודי לקוראים אשר לניתן להסתדר בלעדיו –עדיף לכם להעביר מסרים לקוראים שלכם בטקסטים שאינם ארוכים מדי.

 

2. היו עקביים לגבי שימוש בכינויי גוף

 

זוהי טעות מאוד נפוצה של כותבים רבים, וחשוב להקפיד עליה: האם אתם מתחילים לעיתים לכתוב טקסט בו אתם פונים לקורא בגוף שני יחיד (אתה), ועוברים במהלכו לגוף שני רבים (אתם)? זוהי נקודה מהותית ששומרת על רציפות המוסר מול הקוראים, וחשוב להקפיד עליה.

 

3. בלי שגיאות כתיב

 

לא משנה כמה מעניין ומחדש הטקסט שלכם, שגיאות כתיב עלולות לפגוע באופן דרמטי באמינות ובמקצועיות של הטקסט שכתבתם. סביר להניח שאם אתם כותבים טוב, רוב הגולשים לא יעזבו אתכם בגלל שגיאות כתיב - אולם זה בהחלט יכול לעצבן ולהטריד, וחבל.

 

מה עושים? עוברים על כל טקסט פעמיים ואפילו שלוש לפני הפרסום, ומוודאים שהוא כתוב ללא רבב.

 

4. אתם לא כותבים SMS

 

אל תכתבו בלוג פוסט "כאילו" אתם כותבים SMS לחבר. קיצורים וביטויי סלנג מסוימים אמנם יעילים ומקובלים כאשר כותבים SMS-ים בין חברים, אולם לא מתאימים תמיד כאשר אתם כותבים בלוג.

 

הנה כמה מילים לדוגמה, שעדיף שלא להשתמש בהן בבלוג שלכם: "משו", "אקיצר", "יומולדת", "בנאדם" (במקום "בן אדם"), וכמובן, ה-no-no הגדול ביותר: "חחחחחחחחחחחחחחח".

 

5. כיתבו, נוחו, ורק אז בידקו

 

רגע אחרי שסיימתם לכתוב טקסט (כל טקסט, לא רק בלוג), קשה לכם יותר להסתכל עליו בעין אובייקטיבית ולאתר טעויות בניסוח, בעיות בקוהרנטיות של הטקסט, ואפילו שגיאות כתיב והגהה. זאת מכיוון שהטקסט עדיין "טרי" בראשכם ובלבכם. עדיף לתת מבט נוסף בטקסט כמה ימים לאחר כתיבתו, מה שיגדיל את הסיכוי שתזהו טעויות, שגיאות, או סתם חלקים הדורשים ניסוח מחדש.

 

6. חפשו סתירות בתוכן

 

מעבר לטקטיקה, בלוגים נועדו להעביר מסרים וחשוב לשמור אותם קוהרנטיים לאורך כל הטקסט שאתם כותבים. יש לא מעט כותבים שמייצגים עמדה מסוימת וסותרים אותה באותו המאמר, ללא כוונה תחילה, רק בגלל שלא עברו על הטקסט שכתבו כמו שצריך. האם הייתם לוקחים את המאמר הזה ברצינות עד כה - אם הפסקאות בו היו ארוכות, אם היה עמוס בשגיאות כתיב, ואם הייתי מסכם כל משפט שני ב"חחחחחחח"? ברור שלא.

 

7. כיתבו על דברים שמעניינים אתכם

 

בלוגרים מוצלחים יודעים שלמרות כל הטיפים מעלה, מה שהופך בלוג מוצלח לבולט - הוא התוכן. המשמעות היא, שעליכם לומר משהו ייחודי, ורק כך כל שאר החלקים יוכלו להתחבר במקום, בתיאום ובעבודה נכונים.

 

זה אומר שעליכם לכתוב על דברים שמעניינים ומרתקים אתכם. אם אתם אוהבים ספורט, כיתבו על ספורט; אם אתם חובבי היי-טק ואפליקציות, כיתבו על כך. כיתבו על מה שאתם אוהבים, ולא על שום דבר אחר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.