27 מאי 2014 | יובל מעוז
וורדקמפ 2014: על עוורון באנרים והדרך הזולה לפרוץ לשווקים חדשים

כנס וורדקמפ השנתי נערך אתמול בתל אביב והראה את חוזקה של הקהילה המקומית

כנס וורדקמפ ישראל 2014 נערך אתמול בגוגל קמפוס בתל אביב. הכנס השנתי של קהילת וורדפרס בישראל ריכז אנשים רבים מקהילת וורדפרס המקומית שהגיעו לשמוע על הנעשה בתחום, מהצד המסחרי, השיווקי והטכנולוגי.

 

בכנס השנה דיברו על אופטימזציה שיווקית של אתרי וורדפרס, סוגיות פרטיות ונגישות, שימור ופיתוח הקהילה, תמחור וגם התאמה למובייל.

 

גיל סלוביק, מחברת "המתכנה" לייצור תוכן, הסביר על הצורך באימוץ אסטרטגיית תוכן לאתרים ועל השימוש של וורדפרס ככלי שיווקי. סלוביק הציג את בעיית "עוורון הבאנרים" (banner blindness), שבה גולשים מתעלמים מבאנרים ופרסומות בעמודי תוכן, גם אם תופסים חלק ניכר מהעמוד. סלוביק אף הדגיש כי ככל שמציגים לגולשים יותר באנרים בעמוד, הם מתעמקים יותר בתוכן.

 

כדי להתגבר על בעיית הפרסום שאינו זוכה לתוצאות מספקות עבור המפרסמים, עולה כוחו של  אפיק התוכן השיווקי. כדי להצליח בעדכון השוטף, הסביר סלוביק, מעדכני הבלוג והאתר צריכים למסד דפוסי חשיבה מגזיניים – לסקר אירועים חשובים בתחום, להציג עדכונים רלוונטיים, להתייחס למועדים חשובים כמו חגים ואירועים לאומיים. בנוסף, צריך לייצר תכנים עם ערך מוסף, כמו סקרים או שימוש במידע שקיים בתוך הארגון.

 

סלוביק הזהיר מ"תסמונת הפוסט השלישי", שבה הבלוג הארגוני מפסיק להתעדכן מהר מאוד לאחר התחלת הכתיבה. כדי להתגבר על זה אומר סלוביק שחברות צריכות להבין שהאתר אינו אתר תדמית. "החברה צריכה להבין שהיא גוף תוכן. לא לדבר על המוצרים שהחברה מוכרת, אלא על הנושא הכללי והתחום שבה היא פועלת".  כדי לעבוד נכון בהקמת אתר, כדאי לבנות את מחסנית התכנים שיספק את האתר לתקופה.

 

איל קאופמן, מ-OnTheGoSystems, הסביר איך הופכים אתר מסחר לרב-לשוני ופונים לשווקים בינלאומיים. "הדרך הזולה ביותר לפיתוח עסק בשווקים חדשים היא תוספת שפות". אתר מסחר רב לשוני צריך לענות על כמה תנאים, ביניהם מטבעות שונים, תרגום מוצרים, יישור נכון מימין לשמאל ולהיפך, ועוד. תוסף לדוגמא שמאפשרים לבצע את הרחבת השפות לאתרי וורדפרס הוא WPML. הרעיון המרכזי בשימוש בפלאגאין שהופך אתר מסחר לרב-לשוני הוא האפשרות להגדיר בקלות במסך האדמין את הצרכים של ניהול החנות ולבצע תרגום לשפות נוספות של האתר הקיים, כך שהגולש מקבל תוכן המותאם לשפה המועדפת עליו.

 

עומר לוי,  שותף ב- RedFox Interactiveומתנדב בסדנא לידע ציבורי, עמותה שעוסקת בהנגשה של ידע ציבורי, הסביר על נגישות בוורדפרס ובניית אתרים נגישים. באוקטובר 2013 נכנסו תקנות נגישות חדשות, הקובעות כי כל אתר חדש צריך להיות נגיש על פי תקן wcap 2.0של ארגון הבינלאומי לתקינה באינטרנט.

 

לוי הציג נתונים לפי סקר של ארגון הבריאות הבינלאומי יש בעולם יותר ממיליארד איש בעלי מוגבלויות (ראייה, שמיעה, ועוד), ובישראל יש 1.6 מיליון איש בעלי מוגבלויות. מוגבלות יכולה להיות קשיי ראייה, שמיעה, מוגבלות פיזית, קוגניטיבית ועוד.

 

דוגמא להנגשה היא תיאור תמונות, כך שבעלי מוגבלות ראייה יכולים לקבל מידע חלופי לתמונה. אחת הדרישות בתקנות הנגישות היא שיהיה טקסט אלטרנטיבי לכל התמונות. דוגמא נוספת היא ניווט בעזרת מקלדת, כך שאתר יהיה נגיש גם למי שאינו יכול להשתמש בעכבר או משטח נגיעה.

 

לוי הציג כמה כלים לבדיקת נגישות אתרים, ביניהם Wave, המאפשר לבדוק האם האתר שלכם נגיש לבעלי מוגבלויות.

 

 

עמיר לבני, מ-Agent Interactive, הרצה על תמחור פרויקטים בוורדפרס: "רוב האנשים מתמחרים את עצמם בחסר. השיטה הטובה לתמחר היא למדוד כמה זמן לוקח לנו לבצע כל משימה". לבני המליץ על שתי תוכנות, Harvest ו-asana, שמודדות כמה זמן לוקח לבצע כל משימה. לאחר שנדע כמה זמן לוקח לבצע כל משימה נוכל לתמחר פרויקטים בהתאם.

 

בכדי לבצע תמחור נכון לפרויקט צריך לבצע עם הלקוח בתחילת הדרך אפיון מוצר מלא, גידור של הדברים הכלולים בפרויקט (לדוגמא, חמש שעות הדרכה על הממשק), אפיון מה מתקבל במסגרת הצעת העבודה (מה התוצרים שיתקבלו), ורשימת תכולה של הדברים שמגיעים במסגרת ההצעה (תוספים, אתר וכדומה) .

 

עוד המליץ לבני לתמחר גם את שעות ניהול הפרויקט, שהרי אלה כוללים גם שעות עבודה לתקשורת אימיילים, שיחות ופגישות עם הלקוח, שעות מחקר וכדומה, שדורשות תמחור נוסף.

 

דובר מעניין נוסף בכנס היה ג'ואל ברונקובסקי, מנהל פיתוח עסקי ב-WooThemes. מלבד ההרצאות בכנס, ניתן היה לראות כיצד קהילת הוורדפרס, שמצליחה לרכז סביבה מפתחים ומעצבים המטייבים את פלטפורמת בניית האתרים המשגשגת, מצליחה להתגבש ולפעול גם מחוצה לה. ברוח הקוד הפתוח והשיתוף בקהילה, תכני ההרצאות צפויים לעלות לאתר הכנס.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.