1 יוני 2014 | מערכת
תואר ראשון או ניסיון מקצועי? המדריך ליזם המתחיל

האם תואר ראשון יעכב או יקדם אתכם? בחנו את עצמכם

בעבר תואר ראשון היה נחשב לאלמנט מכובד וראוי ובאמצעותו היה ניתן להשיג משרות מכובדות ומקצועיות, אשר מבטיחות עתיד טוב ויציב. אך הכלכלה הקפיטליסטית הפקיעה את מוסדות החינוך הגבוה מהמדינה ויותר ויותר מוסדות לימוד אקדמאיים פרטיים החלו לצוץ.

 

תופעה זו גרמה לכך שישנם כיום בישראל מוסדות חינוך רבים באזורים שונים, מהצפון ועד הדרום. כיום, מי שרוצה ללמוד לתואר ראשון יכול לעשות כך במרבית המקרים, מה שיצר ריבוי גדול מאוד של בעלי תואר ראשון במשק.

 

תופעה זו גרמה לכך שניסיון מקצועי הפך להיות דבר מבוקש מאוד. למעשה, החיים הסטודנטיאלים, גם אם הם אפשריים, מעבירים את הסטודנט חיים לא קלים מבחינה כלכלית ולכן לא מאפשרים לו להתמקצע תוך כדי, בתחום המקצועי שבחר. למשל, סטודנט לתואר ראשון בתחום מדעי המחשב, יכול למצוא את עצמו עובד במלצרות או בחנות כלשהי במהלך התואר בגלל השעות הגמישות ולכן, לא מספיק לצבור את הניסיון בחברת מחשבים, טרם קבלת התואר.

 

אז מה בעצם כדאי יותר? ללמוד לתואר ראשון או לצבור ניסיון מקצועי?

 

תואר ראשון לעומת ניסיון מקצועי – בחנו את עצמכם

 

טרם ההחלטה אם ללמוד לתואר ראשון או לצבור ניסיון מקצועי, יש להבין תחילה מה יותר מתאים לאישיות של המועמד. יזם מתחיל הוא אדם שמלא ברעיונות ומלא באמביציה לצמוח ולגדול. כאשר יש אמביציה וכריזמה גדולים כל כך, ניתן לתעל זאת גם ללימודי תואר ראשון וגם לצבירת ניסיון מקצועי. אך מה שחשוב לדעת הוא, מה יהיה מתאים לכל אחד.

 

כל יזם מתחיל צריך לשאול את עצמו האם האופי הכריזמטי שלו יועיל לו בלימודי תואר או בצבירת ניסיון. ישנם הרבה יזמים שמעדיפים לנצל את הכריזמה שלהם, תוך כדי שכנוע אנשים וצבירת ניסיון בתחום בו הם מעוניינים ליזום ולהקים פרויקטים, בעוד שישנם אנשים מופנמים יותר עם אמביציה ויכולת מחשבתית, שתואר ראשון יכול להוביל אותם אל ההצלחה.

 

כמו כן, יש לזכור כי תואר ראשון הוא לא דבר של מה בכך, ואם בוער ביזם הרצון להתחיל, מוטב לא לתת לתואר הראשון לעכב אותו. עם זאת, במקרה שבו בוער ביזם הרצון ללמוד ולדעת יותר, כדאי שיבחר בלימודי התואר הראשון.

 

ההבדלים במסלולים בין תואר ראשון לניסיון מקצועי

 

טרם ההחלטה אם לבחור בתואר ראשון או בצבירת ניסיון מקצועי, יש להבין כיצד החיים בכל אחד מהמסלולים הולכים להיראות. לימודי ראשון לדוגמא, הם לימודים מאוד תובעניים, שלא מאפשרים יותר מידי שעות עבודה או זמן איכות ופנאי. אם בתור יזמים, אתם לא מסוגלים להתפנות במשך 3 שנים על מנת ללמוד לתואר ראשון, מומלץ כי תבחרו במסלול הניסיון המקצועי.

 

צבירת ניסיון מקצועי מהווה מסלול לא פשוט כלל וישנה חשיבות לבחור את העבודה, שבאמת תעניק לכם את הידע הרלוונטי. חשוב לציין שבגלל שהניסיון שלכם בתהליכי צבירה, ייתכן ותתפתו לקחת כל עבודה, גם אם היא לא ממש מה שאתם רוצים להתמקצע בו. החלטה זו יכולה להוביל אתכם להתמקצעות המבוקשת, אך יכולה להרחיק אתכם ממנה באותה מידה. על כן, אם בחרתם במסלול צבירת הניסיון המקצועי, דעו לזהות את המשרות המקצועיות המתאימות לכם ואל תתפשרו.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.