18 יוני 2014 | אמיר אלון
קהל היעד המתפתח שמרבית היזמים מפספסים

סבתא בישלה דייסה, ואת המתכון היא מצאה באפליקציה. המבוגרים הופכים לקהל יעד מבוקש

שישה מכל עשרה מבוגרים מעל גיל 65, משתמשים באינטרנט בביתם. עם זאת, לצד הנתונים המעודדים, מחקרים אחרים שנערכו בארה"ב הציגו מצב לא מזהיר בו אחוז גבוה מהמבוגרים, העידו על עצמם כי אינם שולטים בשימוש בסמרטפונים.

 

הסלוגן המוכר, "העולם שייך לצעירים" מקבל משנה תוקף עם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בעידן הפייסבוק והסמארטפונים. מרבית החברות כיום מפתחות מוצרים חדשים באופן בלעדי לבני הדור הצעיר מתוך כוונה שקהל זה "יגדל" עם המוצרים וימשיך להשתמש בהם גם בחלוף השנים. המעבר המהיר בין טכנולוגיה "נמוכה" לטכנולוגיה "גבוהה" לכך שקהל שלם של מבוגרים אשר יכול ליהנות מהיתרונות הרבים שהטכנולוגיות החדשות מציעות, מתקשה להשתמש בטכנולוגיות הללו לרווחתו.

 

אלא שבשנים האחרונות, אנו עדים לצורך הגובר של המבוגרים הנמצאים בעשור השביעי לחייהם, ליישר קו טכנולוגי עם הצעירים הסובבים אותם וכמובן ליהנות בעצמם מהיתרונות המשמעותיים של הקדמה. מחקרים שנערכו בעולם בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה, מצאו כי ישנה מגמת עלייה בקרב קהילת גיל הזהב בטכנולוגיות מתקדמות. 

 

הנתונים לגבי אימוץ הטכנולוגיה בידי המבוגרים הביאו בשנים האחרונות שלל פיתוחים המאפשרים נגישות באופן מאוד ידידותי למשתמש המבוגר בניסיונותיו להשתמש בטלפון החכם.

 

הממשק שפיתחנו בחברת E2C מנגיש את הסמארטפונים בצורה פשוטה וקלה לאוכלוסיית הגיל השלישי באמצעות מסך גדול עם כפתורים גדולים וטקסטים גדולים וקריאים, פתרונות יצירתיים לתפעול מסכי מגע, אפליקציות ייחודיות לשמירת קשר הדוק עם בני המשפחה, לחצן מצוקה שמתריע לקרובים במצבי חירום וכן אפשרות בקרה לבני המשפחה מרחוק. בין הפיתוחים שלנו ניתן למצוא גם מרכז הודעות ידידותי אשר מרכז לתוכו את ההודעות ממגוון מקורות כמו SMS, WhatsApp  ומיילים למקום אחד ובנראות אחידה המקלה על המשתמש לשמור על קשר עם המשפחה.  

 

 

גם לפייסבוק קמה קהילה גדולה בקרב בני גיל הזהב והאפליקציה  Facebook for seniors, מאפשרת באופן פשוט ונוח גלישה ברשת החברתית, ממשק להפעלת אפליקציות באופן פשוט ונוח, סידור אלבומי התמונות בצורה אוטומטית ועוד.

 

אין ספק שמחמם את הלב לקבל תמונה של ארוחת שישי שהכינה סבתא, הצולמה מהסמארטפון  הפרטי שלה, לצד זאת, עד שטכנולוגיות נוספות יונגשו למבוגרים, אנחנו צעירים חסרי המנוח, צריכים לעצור מידי פעם וללמד באופן פשוט וידידותי את הורינו או הסבים והסבתות שלנו עוד "טריק", כזה שלנו הצעירים נראה פשוט ולהם מסוגל לשנות את העולם. מי יודע, אולי דווקא הם אלו שימליצו לכם על האפליקציה הבאה שתעשה את החיים שלכם לפשוטים ומהנים יותר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.