26 אוגוסט 2014 | ניר סבר ודוד וטין
רוצה להגביר את הרווחיות של האתר שלך? טיפים מהמומחים לשיווק ישיר ברשימות תפוצה

מה עומד מאחורי המלל הבא? ''להרוויח בשבוע 15,000 שקל באינטרנט גם אם אין לך מושג בשיווק'' בד''כ אחרי שאנחנו מקבלים מייל כזה אנחנו מיד אומרים: ״אויש נו ...עוד אחת מהכתבות האלה על איך לעשות כסף באינטרנט...״, היום נלמד איך לעשות את זה נכון.

מה עומד מאחורי המלל הבא? ''להרוויח בשבוע 15,000 שקל באינטרנט גם אם אין לך מושג בשיווק''

 

בד''כ אחרי שאנחנו מקבלים מייל כזה אנחנו מיד אומרים: ״אויש נו ...עוד אחת מהכתבות האלה על איך לעשות כסף באינטרנט...״

אני יודע, אני יודע... יש לא מעט שמבטיחים שיטה כזו או אחרת לעשות כסף באינטרנט ועל זה בדיוק אני *לא* הולך לדבר איתכם היום.

כשאני עוזר ללקוחות שלי לנהל את ערוצי השיווק שלהם, האופן שבו אני מייצר עבורם ערוצי הכנסה הוא לא עם ״השיטה החדשה לעשות כסף באינטרנט״.

 

מה שאני כן עושה, זה לעזור להם לייצר מכירות וכסף דרך שיווק ישיר.

ומה שאני עושה די פשוט, לא מורכב ודורש רק תשומת לב:

 

1. להבין את הקהל 

2. לגלות מה הוא רוצה באמת

3. למכור להם את זה (כמובן עם טריק שגורם להם לקנות)

 

תודו שזה גאוני... חשבתי על זה בעצמי! וזה אפילו עובד.

 

להבין את הקהל

לא תאמינו עם כמה בעלי עסקים אני מדבר שאין להם מושג מי הקהל שלהם או למי הם משווקים. הם לא יודעים דברים כמו: גיל, מגדר, תחומי עניין, מה הם קנו ממני? כמה פעמים? ממי הם עוד קונים?

עוד משהו שהרבה עסקים ומשווקים לא עושים כמעט ...להיפגש עם הלקוחות שלך לקפה, לשאול אותם, ״למה קנית ממני?״

ואז הם מתפלאים שהם לא מצליחים למכור כלום. כשאתם יודעים עם מי אתם מדברים קל לכם לחשוב מה הם קנו, קונים, יקנו ואיך להציע להם את זה. הם פשוט מפחדים לשאול את זה כי אולי הם לא יאהבו את התשובה, אבל המידע הזה שווה זהב!

 

לגלות מה הוא רוצה באמת

אחרי ששאלתם, ״למה קנית ממני?״, אתם מתחילים להתקרב ללקוחות ולקהל שלכם. אגב, תתעלמו ממה שכולם אומרים לכם אם הם מציעים לכם לשאול את אלה שלא קנו ״למה לא קנית ממני?״

אלא שלא קנו פשוט לא מעניינים ואין טעם ברוב המקרים להתייחס אליהם (לדעתי). מי שמשלם את החשבונות זה הלקוחות שלכם, והם מצביעים עם הכרטיס אשראי. השאר זה רעש רקע. אפשר להתעלם. 

אם לא קניתם ממני כלום אתם מוזמנים להשאיר תגובה שלילית בטירוף למטה ...לא מפריע לי, מבטיח להתעלם.

אבל אם בא לכם שאני אקרא בתשומת לב פשוט תקנו משהו כאן.

 

אגב, יש 3 סיבות שאנשים לא קונים:

 

1. הם לא מעוניינים במוצר/ שירות

2. הם לא מאמינים בכם

3. פשוט אין להם כסף

 

למרבה הפלא, הרבה פעמים הבעיה היא הראשונה, וזה קורה כי אנשים מציעים את הדבר הנכון לאנשים הלא נכונים, או להפך. 

 

אם יש לכם קשר כלשהו עם קהל, רשימת תפוצה (הכי טוב), עוקבים בלינקדאין, פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, יוטיוב, אתם יכולים פשוט לשלוח להם סקר ולשאול אותם ״מה אתם רוצים לראות אותי מכין לכם?״ ותשתדלו לתת כמה תשובות אמריקאיות ולא שאלה פתוחה אחרת לא תצאו מזה. 

 

אגב, כשאנשים עונים על סקר, לפי עקרון בשכנוע שנקרא ״מחויבות ועקביות״, הם אומרים לכם 'אני מתעניין ב- X', ואז שבוע אחר כך, כשתציעו להם X, יהיה להם הרבה יותר טבעי לקנות כי הם בעצמם אמרו לעצמם ולכם שהם רוצים את זה. 

למכור להם את זה (כאמור, עם טריק שגורם להם לקנות )

 

הגענו לחלק שעושה כסף.

״שום דבר לא קורה עד שמישהו מוכר משהו״. לפני כמה ימים הייתה לי שיחה עם לקוח. הכנו קמפיין מיילים לרשימה שלו והוא שאל אותי, ״אוקיי, אז בתור מומחה שכנוע וקופירייטינג, איזה מילים אתה ממליץ להשתמש שיגרמו לאנשים לקנות?.. יש לך אולי משהו עם פלפל? טיזינג? משהו עם קסם? משהו מגרה ככה מניע לפעולה?״

אמרתי בטח... מבצע, הנחה, בונוסים, דדליין.

 

יותר מגרה מזה? :-)

 

שאר הדברים זה שטיקים... אם אתם נותנים לאנשים תמריץ אמיתי יש סיכוי שהם יקנו. 

אנשים לא קונים כי יש לכם חרוז מגניב וקליט בסלוגן שנמצא ליד הלוגו היפה שעיצבתם. 

 

באופן שחוזר על עצמו, כשאני מתחיל לעבוד עם לקוח חדש, אני בונה איתו קמפיין שיש בו בדיוק את 3 הדברים האלה: הנחה, בונוסים, דדליין, וזה מייצר 'גל' של מכירות שיכול בקלות להגיע ל- 15,000 שקל בשבוע. בעסק שהקמתי בתור חייל משוחרר שמכר קורסים לבעלי עסקים, הכנסנו 80,000 שקל ביום באופן הזה. 

 

* נקודה חשובה לציון: מאחר ואני לא מכיר אתכם, אני לא יודע מה אתם מוכרים, למי, באיזה מחיר ומה שולי הרווח שלכם אז אני לא יכול להבטיח שאם תעשו מבצע תכניסו 15,000 שקל או אפילו שקל אחד. אני רק יכול להגיד לכם שזה עובד לי וללקוחות שלנו... והדרך הכי פשוטה היא לבדוק. 

 

הדרך הכי מיידית לייצר 'גל' של מכירות היא לקחת מוצר שמכרתם פעם, ולמשך שבוע לשלוח מיילים לרשימה שלך (או דרך אחרת בה אתם עושים שיווק ישיר לקהל שלכם... אבל הכי טוב אימייל) ולהציע הנחה, ולשלב גם בונוסים ולהזכיר שיש דדליין למחיר המיוחד. 

 

אם יש לכם רעיונות נוספים, אשמח לשמוע...

תגובות

1. יוסי בן יחיאל | 19 אוקטובר 2014

אחלה כתבה... יעילה מאוד

תודה


2. עינת | 18 ספטמבר 2014

חרטה ברטה, אפילו אי אפשר לעטוף עם זה את הדגים.


3. אבי | 2 ספטמבר 2014

'לכתוב מאמר באינטרנט גם אם אין לך מושג בכלום ושיווק''. ממש עשיתם לי חשק לקבל ממכם עדכונים שבועיים. תתביישו.


4. ליבנה | 27 אוגוסט 2014

חבל שלא היה עוד מקום בעמוד לכתוב עוד קצת כלום על שום דבר


5. אורן | 27 אוגוסט 2014

אחלה כתבה

אהבתי את הסיבות למה אנשים לא קונים.. חח גאוני


6. ענבל | 27 אוגוסט 2014

לא הבנתי כל כך

האם אפשר לעשות את כל זה או שזה עובר על חוק הספאם?
אם הבנתי נכון.. אין כל בעיה לעשות זאת.
אשמח לתגובה תודה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.