27 ספטמבר 2014 | ג'ייסון דה-מר
10 שיעורים שכל יזם חייב ללמוד

להלן עשרה שיעורים שכל יזם חייב ללמוד על מנת לבנות עסק יציב ובריא לטווח ארוך.

כיזמים, אנחנו הולכים בדרך שלנו. עבור חלקנו, הדרך להצלחה כלכלית היא תהליך ארוך, איטי וכואב. עבור אחרים, נראה כאילו הדברים מצליחים להם בהינף יד. אני מאמין שהאחרון אינו נובע כתוצאה מקסם כלשהו, אלא הוא סימן בטוח ליזם אשר מבין את החשיבות של למידה, הסתגלות וצמיחה יחד עם העסק שלו.

 

להלן עשרה שיעורים שכל יזם חייב ללמוד על מנת לבנות עסק יציב ובריא לטווח ארוך.

 

1. הלקוח אינו תמיד צודק

 

מהיום הראשון שלנו, אנחנו אומרים שהלקוח תמיד צודק. מצופה מאיתנו לכופף את עצמנו על מנת שכל לקוח יהיה מרוצה, אפילו כשהם טועים לחלוטין. סיסמא זו מהווה עבורנו שירות דוב, עבור העובדים שלנו ועבור הלקוחות שלנו. תנו ללקוחותיכם את הפריבילגיה לפקפק, אך לא על חשבון כבודכם וכבוד עובדיכם.

 

2. זמן זה כסף

 

כסף, לקוחות, רעיונות: כל אלה מקורות אשר ניתן להרוויח מהם יותר. לעומת זאת זמן הוא המצרך היחידי המוגבל עבורכם. דרך אחת להבטיח ניצול מירבי של זמן היא להקצות סכום כסף פר שעה עבור המשימות שלכם. שאלו את עצמכם: מה יהיה שכר הוגן עבור המשימות שנבצע? אם מישהו אחר יכול לבצע את המשימות הללו במיומנות עבור פחות כסף, תנו לו לעשות זאת ואתם תוכלו להתרכז במשימות מייצרות הכנסה ברמה גבוהה יותר. כבעלי עסק עליכם לעשות את המשימות שרק אתם תוכלו לעשות.

 

3. לא כל כסף הוא כסף טוב

 

זהו שיעור שיזמים רבים נאבקים איתו בתחילת הקריירה שלהם. כאשר אתם מרימים עסק, קל ליפול למלכודת ולקחת כסף מכל מי שמציע. הבעיה היא שלא כל הלקוחות שווים זאת. הימנעו מלקוחות שלוקחים לכם יותר מדי מזמנכם, שיש להם תמיד ציפיות לא מציאותיות או מכאלה שאתם חוששים לעבוד עימם. זה לא שווה את זה!

 

4. אין קיצורי דרך זולים בשיווק

 

לעתים קרובות אני מדבר בפני בעלי עסק שרוצים עצות שיווקיות, אך לאחר מכן הם דוחים את המלצותיי בתואנה שהן יקרות מדי. האמת היא ששיווק זול יציג את המותג שלכם כזול. תוכן באיכות נמוכה, מודעות זולות ותקציב לקידום אתרים שאולי יחסוך לכם כסף בטווח הקצר, אבל יפגע במוניטין של המותג שלכם בטווח הארוך. עבור התבוננות בדרך הנכונה לשיווק, בקרו ב- ebook שלי.  

 

5. השתמשו במיקור חוץ ככל הניתן.

 

אם אין לכם צוות משלכם יחלוק עימכם את עומס העבודה, השתמשו במיקור חוץ. יזמים רבים מגלים שהעסקת עוזרים וירטואליים מהצד השני של כדוה"א מפחיתה באופן משמעותי את הזמן שהם צריכים לבזבז על משימות שגרתיות, ומפנה להם זמן לעבוד על משימות אשר יוצרות הכנסה.

 

6. בנו את התדמית האישית שלכם בהתאם למותג העסקי שלכם.

 

יזמים רבים עושים את הטעות בהתמקדות בבניית המותג העסקי שלהם מבלי להתעסק בבניית המוניטין האישי שלהם. אולם, התדמית האישית שלכם תפריד אתכם משאר המתחרים שלכם, ותקנה לכם סמכות ואמינות בתחום שלכם, והיא לא תעזוב אתכם גם אם העסק שלכם יחווה כישלון.

 

 

7. העבודה היא החיים, החיים קצרים מדי בשביל לשנוא את העבודה שלכם

 

האיזון בין עבודה לחיים הוא דבר שיזמים רבים נאבקים איתו, וזאת הסיבה שאני אוהד גדול של הגישה של טוני הייש. כאשר אתה נרגש ממה שאתה עושה, וכאשר אתה מתמקד באושר (שלך ושל עובדיך), העבודה איננה רק דבר שאתה עושה כדי לממן את "החיים האמיתיים" שלך. היא הופכת להיות מהנה ומשמעותית לאין שיעור, ומפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי שתחווה שחיקה.

 

8. העסיקו אנשים חכמים יותר מכם

 

תתמודדו עם העובדה שתמיד יהיו אנשים חכמים יותר מכם, אז אם יהיה לכם את המזל לפגוש אותם, העסיקו אותם. התמקדו במה שאתם טובים, ותנו להם את החופש לעשות את אותו הדבר.

 

9. ייתכן והתרגולים הכי טובים שלכם יהיו דווקא הלקוחות הקשים

 

במיוחד כאשר אתם מקימים עסק, קל לעשות את מה שאומרים לכם שזאת הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. הבעיה היא ש"הם" לא מכירים את הלקוחות "שלכם". השתמשו בעצות שלהם בהתחלה, אך שנו אותן כדי להתאים לצרכים הייחודיים של הלקוחות או העסק שלכם.

 

10. פשוט עשו זאת

 

לתכנון, אסטרטגיה ושקילת אפשרויות יש תפקיד חשוב בעסק. אבל מגיע השלב שאתם פשוט חייבים לעשות זאת. אתם מכירים את האימרה שעדיף להיכשל מאשר לא לנסות בכלל. קיפאון אנליטי או סתם חוסר יכולת להוציא לפועל תכנית כלשהי עלולים לחנוק את הצמיחה, היזמות והפיתוח של כל עסק. גם אם התוצאה הסופית לעבודה שנעשתה עכשיו תגיע רק בעוד שנים. אנשים מצליחים עושים את עבודתם בכל מקרה מפני שהם יודעים כיצד לדחות סיפוקים, והיכולת הזו היא מה שמפרידה בין אנשים מצליחים לכאלו שלא, על פי הפיזיקאי והסופר המפורסם מיצ'יו קאקו.

 

אז יש בידכם 10 שיעורים שכל יזם צריך ללמוד על מנת לבנות עסק יציב ורווחי. הם אינם שיעורים קלים, אך הם יבטיחו לכם את ההזדמנות הטובה ביותר להצלחה ארוכת טווח. 

 

הכתבה במקור התפרסמה כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.