23 נובמבר 2014 | מערכת StartIsrael
עידן ה'אינטרנט של הדברים' מגיע לרכב שלך! מה צופן העתיד בתחום ה'רכבים המחוברים'?

לאחרונה בולט תחום ה IoT, בין אם במפגשי Meet Up מקצועיים, אירוע ה IoT השנתי וכמובן הרבה מאוד יזמויות שעולות ב Indiegogo

לאחרונה בולט תחום ה IoT, בין אם במפגשי Meet Up מקצועיים, אירוע ה IoT השנתי וכמובן הרבה מאוד יזמויות שעולות ב  Indiegogo ומלוות ע''י הנציג הישראלי (לפרטים)רק לאחרונה חברת SAP הכריזה על פיילוט משותף עם חברת האנרגיה Shell ויצרנית הרכב פולקסווגן, שיבחן כיצד הרכבים המחוברים (Connected Vehicles) צריכים לתקשר עם מערכות שונות בסביבה בעידן ה'אינטרנט של הדברים, IoT. מטרת הפיילוט המשותף היא להניח את היסודות ולהתוות את הדרך למגוון השירותים שהרכבים המחוברים יוכלו לצרוך לרבות פתרונות משולבים לתדלוקם. ההכרזה על הפיילוט התבצעה במסגרת כנס SAP TechED && d-code שהתקיים לפני שבוע בברלין, גרמניה.

 

הפיילוט הייחודי מרמז על העתיד, הוא משלב לראשונה פתרון מקצה לקצה של 3 החברות, ונועד לקדם פתרון מבוסס ענן ב'רכב המחובר' שיספק לנהגים חווית נהיגה ושימוש ברכב מהנה יותר, שחוסכת זמן ומציעה מגוון שירותים אותם הוא יכול לצרוך בחיבור הרכב לאינטרנט. תוצאות הפיילוט ישמשו כבסיס להמשך המחקר והפיתוח של תחום הרכבים המחוברים ולשיתופי פעולה עתידיים בין החברות ובכלל.

 

תחום ה'רכבים המחוברים' הוא אחד מהנושאים המעניינים והמרתקים כיום בעידן ה'אינטרנט של הדברים' נוכח היקף השימוש ברכב ברמה היום יומית ומספר הרכבים בעולם. חברת SAP מובילה תחום זה בשיתוף פעולה עם מספר רב של חברות ביניהן חברות אנרגיה ויצרניות רכב מובילות, והוא נמנה על חלק מתחומי המחקר והפיתוח המרכזיים של מעבדת SAP בישראל, הממוקמת ברעננה בניהולה של אורנה קליינמן.

 

לדברי ברנד לוקארט, חבר מועצת המנהלים של SAP בתחום החדשנות והמוצרים, "אנו מאמינים כי השילוב בין חדשנות, פשטות ופונקציונאליות הוא המפתח לחוויית לקוח ונהיגה חלקה וטובה יותר. אף חברה לא יכולה לייצר חוויה כזו לבדה, ושיתוף הפעולה שלנו עם החברות הוא דוגמא מצוינת ליכולת לקדם חדשנות בעידן של כלכלה אינטרנטית. כל זאת על בסיס פלטפורמת SAP HANA Cloud , המפשטת בהצלחה מורכבות יום יומית".

 

רנה הוניג, סגן נשיא לנושאי אסטרטגיה, פורטפוליו וחדשנות בחטיבת ה-IT של  Shell, "הרכב המחובר הוא מרכיב חשוב ביותר בהמשך קידום חווית הלקוח שאנו מספקים ללקוחותינו, והוא יאפשר לנו להמשיך לתת להם שירות יוצא דופן במתחמי הקמעונאות והתדלוק שלנו."

 

ד"ר וולקמאר טנאברגר, ראש תחום פיתוח חשמל ואלקטרוניקה בפולקסווגן, "שיתוף הפעולה חוצה-התעשיות המוצלח שלנו ממחיש את פוטנציאל היישומים האפשריים סביב תפיסת הניידות והיכולת שלהם להטיב את השירות והנוחות ללקוחותינו. הפידבקים שנקבל מלקוחותינו במסגרת פיילוט זה יסייעו לנו להבין כיצד לממש נכון את תפיסת הניידות בעתיד."

 

נשמח לשמוע על רעיונות שיש לכם בתחום, תוכלו להעלות לעמוד הפייסבוק שלנו...

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.