20 דצמבר 2014 | ג'ון ראמפטון
25 ספרים מומלצים משנת 2014

להלן 25 ספרי עסקים מצוינים מ-2014 שיתנו לכם השראה, מוטיבציה ועצות מעולות עבור היזם, איש העסקים, או הבעלים בתקווה של עסק בשנה הבאה.

אם אתם מתכננים חופשה או מתכוננים לביקור משפחתי במהלך החגים הקרבים, עכשיו זה זמן נהדר למצוא ספר שיעזור לכם להעביר את הזמן בזמן הנסיעות שלכם. אבל לפעמים אפשר להפיק יותר מרק הקריאה עצמה.

 

להלן 25 ספרי עסקים מצוינים מ-2014 שיתנו לכם השראה, מוטיבציה ועצות מעולות עבור היזם, איש העסקים, או הבעלים בתקווה של עסק בשנה הבאה.

 

1. The Virgin Way: Everything I Know About Leadership  / Richard Branson

 

בתור המייסד והיו"ר של קבוצת וירג'ין, שוויו של ריצ'רד ברנסון מוערך כיום ב-5 מיליארד דולר, על כן חובה לקרוא את הספר האחרון של היזם האקסצנטרי וההרפתקן הזה. ברנסון חולק את טכניקות ההנהגה החדשניות שלו שהפכו אותו לאחד מהיזמים המצליחים ביותר ב-40 השנים האחרונות.

 

2. The Innovators: How a Group of Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution / Walter Isaacson

 

המחבר וולטר אייזקסון מתאר את הביוגרפיה של סטיב ג'ובס יחד עם תולדותיהם של כמה מהמוחות החשובים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה. הסיפור מתחיל בחלוצת המחשב אדה לאבלייס, בתו של הלורד ביירון, שפיתחה תכנות מחשבים עוד ב-1840. כמו כן, הוא בוחן את מוחם של רבים, החל מרוברט נויס ועד סרגיי ברין ולארי פייג'.

 

3. How Google Works / Eric Schmidt and Jonathan Rosenberg

 

חשבתם פעם כיצד המודל העסקי של גוגל עובד? אם כן, בדקו את הספר האינפורמטיבי הזה שנכתב ע"י היו"ר הבכיר והמנכ"ל לשעבר של גוגל, אריק שמידט, וסגן נשיא המוצר לשעבר ג'ונתן רוזנברג. הספר מציג כיצד ניתן ליצור עסק משגשג על ידי טיפוח סביבה יצירתית.

 

4. The Hard Thing about Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers / Ben Horowitz

 

בן הורוביץ, אחד היזמים המוערכים ביותר בעמק הסיליקון, הוכיח לאורך הקריירה שלו שהוא יודע כיצד להשיק ולנהל סטארטאפים. הספר הזה הוא אחד הספרים החיוניים ביותר שכל מוביל עסקי צריך לקרוא, אם הוא מחפש עצת ניהול אמינה שהוכיחה את עצמה.

 

5. Economics: The User’s Guide”/ Ha-Joon Chang

 

ספר זה, שנכתב ע"י הפרופ' לכלכלה הא-ג'ון צ'אנג מאוניברסיטת קמברידג', מפרט את ההסטוריה והאפליקציות של העולם האמיתי של הכלכלה בעולם האמיתי בצורה קלה להבנה ומרעננת.

 

6. Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future”/ Peter Thiel with Blake Masters

 

על אף שהספר מכוון ליזמים, הוא שימושי לכל אחד בעולם העסקים. הספר מציע עצות מקוריות ופרקטיות עבור כל מי שפותח עסק, וכל זה בפחות מ-200 עמודים.

 

7. Console Wars: Sega, Nintendo, and the Battle That Defined a Generation / Blake J. Harris

 

איך מישהו יכול להתעלות על נינטנדו? בלייק ג'. האריס מתעד כיצד עסק מרושל בשם Segaהשתלט על נינטנדו עם חזון להפוך למוביל בשוק תוך שנים ספורות. בין אם אתם שחקני Gen Xאו רק מקימים עסק, הסיפורים המקוריים על נינטנדו וסגה מבדרים ומעוררי השראה.

 

8.  The Shifts and the Shocks: What We've Learned — and Have Still to Learn — from the Financial Crisis / Martin Wolf

 

מרטין וולף, הפרשן הכלכלי הראשי של הפייננשל טיימס, בוחן את מקורותיו של המשבר הפיננסי האחרון, מנתח מדוע אנחנו עדיין עשויים להיות בצרות ובוחן כיצד הכלכלה העולמית השתנתה מאז.

 

9. How We Got to Now: Six Inventions That Made the Modern World / Steven Johnson

 

הספר המרתק הזה בוחן כיצד חדשנות שינתה את העולם שלנו. הדבר המסקרן ביותר אולי הוא כיצד ג'ונסון יכול להתייחס להמצאות שאינן קשורות לכאורה - כגון המצאת מיזוג אוויר - להגירה הגדולה ביותר של בני אדם בהיסטוריה.

 

10. The Moment of Clarity: Using the Human Sciences to Solve Your Toughest Business Problems / Christian Madsbjerg and Mikkel B. Rasmussen

 

כריסטיאן מדסבג'ברג ומיקל ב.רזמוסן מסבירים כיצד ההתנהגות האנושית הובילה אותנו לפתור בעיות בצורה לא יעילה. על ידי שימוש במדעי החברה, המחברים מציגים שיטה חדשה המוכרת כ"מתן משמעות" (sensemaking).

 

11. The Power of Habit:Why We Do What We Do in Life and Business / Charles Duhigg

 

רב המכר של הניו יורק טיימס שנכתב על ידי הכתב החוקר צ'ארלס דואיג, בוחן כיצד זיהוי תבניות בחיי היומיום שלנו יכול לעזור לנו להצליח. דואיג טוען שברגע שאנחנו מודעים להרגלים הללו, אנחנו יכולים לשנות אותם ולהפוך ליותר מצליחים.

 

12. A More Beautiful Question: The Power of Inquiry to Spark Breakthrough Ideas / Warren Berger

 

הספר המעורר מחשבה הזה בוחן כיצד אנשים מצליחים הם גם שואלי שאלות מקצועיים. על ידי שאילת שאלות, אנחנו יכולים לפתור בעיות ולפתח רעיונות חדשניים.

 

13. Dataclysm: Who We Are (When We Think No One's Looking) / Christian Rudder

 

רודר, השותף להקמת אתר ההיכרויות OKcupid, טוען כיצד אנחנו יכולים להשתמש במאגר נתונים רחב כדי להתייעל ולהפיק רווחים. גם אם זה נשמע לכם כמו נושא משעמם, רודר כותב בצורה מבדרת ושנונה, ומציג ספר מקורי לחלוטין.

 

14. The Intel Trinity: How Robert Noyce, Gordon Moore, and Andy Grove Built the World’s Most Important Company / Michael S. Malone

 

דרך גישה נרחבת וחסרת תקדים לארכיונים של אינטל, מאלון מתאר כיצד כל אחד מהחברים החיוניים של אינטל הביא כישורים וכשרונות שונים לחברה כדי להפוך אותה לענק שהיא היום.

 

15. Location Is (Still) Everything: The Surprising Influence of the Real World on How We Search, Shop, and Sell in the Virtual One"/ David Bell

 

אפילו אם אתם מנהלים עסק מקוון, חשוב להבין כיצד המיקום שלכם יכול להשפיע על ההצלחה שלכם. לאחר שנים של מחקר וניסויים, מסביר פרופ' דיוויד בל מוורתון כיצד עולם האונליין ועולם האופליין מחוברים זה לזה, וכיצד אתם יכולים להבטיח שהעסק שלכם יצליח.

 

16. Smartcuts: How Hackers, Innovators, and Icons Accelerate Success / Shane Snow

 

העיתונאית והיזמית הסדרתית שיין סנואו מסבירה כיצד אנשים מצליחים משתמשים ב"חשיבה רוחבית" כדי לחשוב מחוץ לקופסה ולהצמיח את המותגים והחברות שלהם בצורה מהירה יותר מהשיעור הרגיל.

 

17. Smart Tribes: How Teams Become Brilliant Together / Christine Comaford

 

על ידי שימוש בטכניקות מתחום מדעי המוח, קומפורד תעזור לכם להבין כיצד להעסיק את האנשים המתאימים לתפקידים המתאימים כדי שאפשר יהיה לבנות תרבות חברה שנותנת מוטיבציה, השראה ומוציאה את הטוב ביותר מחברי הצוות.

 

18. Outliers: The Story of Success / Malcolm Gladwell

 

מחבר רבי המכר מלקולם גלדוול טוען שאנחנו צריכים להפסיק לשים לב מיהם האנשים המוצלחים, ולהקדיש יותר תשומת לב למקום ממנו הם באו. על ידי בחינה רחבה ממוצרט ועד ביל גייטס, גלדוול טוען שאנשים מצליחים אינם ברי מזל, אלא הם "עלו על גל של יתרונות".

 

19. Crazy Is a Compliment: The Power of Zigging When Everyone Else Zags / Linda Rottenberg

 

בין מחקרים מעוררי השראה והניסיון האישי של הכותבת לינדה רוטנברג, היא מפרטת כיצד כל העסקים צריכים לאמץ את המנטליות של יזם- מה שאומר לקחת סיכונים מחושבים, להיות גמישים וייחודיים.

 

20. This Changes Everything / Naomi Klein

 

הספר החזק והעמוק הזה בוחן כיצד אנחנו צריכים לערוך שינויים במצב הכלכלי הנוכחי כדי להציל את כדור הארץ.

 

21. The Motivation Manifesto / Brendon Burchard

 

מה שהופך את הספר הזה לקריאה מעוררת השראה, הוא שבורשארד לא רק מספק טקטיקות שיגרמו לכם להצליח. במקום זאת, הוא בוחן את הפסיכולוגיה הפנימית של בני אדם ומסביר כיצד הספק והפחד עוצרים אותנו וכיצד ניתן להשתחרר ולחיות את החיים שאתם רוצים.

 

22. Scaling Up Excellence: Getting to More Without Settling for Less / Robert Sutton and Huggy Rao

 

על ידי שימוש במקרי מבחן ודוגמאות על אנשים מובילים בתעשייה, סוטון וראו מסבירים כיצד אתם יכולים להקים עסק מצליח על ידי בחינת כל אספקט בחברה או בסטארט-אפ שלכם.

 

23. Me, Inc.: Build an Army of One, Unleash Your Inner Rock God, Win in Life and Business / Gene Simmons

 

ג'ין סימונס הוא יותר מאשר נגן הבס מלהקת KISS. הוא איש עסקים מצליח מאוד, המספק מילים כנות וחכמות ליזמים ולכל מי ששואף להשיק אימפריה עסקית.

 

24. Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don’t / Simon Sinek

 

סינק, מחבר רב המכר הנמכר ביותר "Start with why", מפרט כיצד ביולוגיה גורמת לנו להרגיש בטוח בקבוצות. כאשר מנהיגים יוצרים סביבה הבנויה על אמון, שיתוף פעולה וביטחון, עובדים יהיו יאהבו ללכת לעבודה.

 

25. The Promise of Pencil: How an Ordinary Person Can Create Extraordinary Change / Adam Braun

 

הספר מעורר ההשראה הזה מספר על אדם בראון, מייסד "Pencils of Promise", וכיצד הפך 25 דולר ליותר מ-250 בתי ספר, על ידי שילוב גישה של עסק למטרת רווח עם ערכים חברתיים, כדי ליצור את הרעיון המוכר "למען מטרה" (For-Purpose).

 

כל ספר ברשימה הזאת נתן לי השראה להיות טוב יותר היום מאשר מחר. מאז שהפכתי ליזם קראתי ספרי עסקים ולמדתי מיזמים שהיו שם. אני מקווה שתמצאו השראה ברשימה הזו כפי שאני מצאתי

 

המאמר פורסם לראשונה כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.