הכותרת אומנם נראת כמו סדרה חשבונית יורדת, אך איננה רלוונטית לעניין...
הכותרת אומנם נראת כמו סדרה חשבונית יורדת, אך איננה רלוונטית לעניין...
כיזמים וכמשקיעים אנו אנחנו שואלים את עצמינו איפה היעד הבא? איפה פוטנציאל הגדילה הבא? וכיזם או כמשקיע ביזמים, איך אני מחלק את זמני בצורה נכונה בין המשימות האינסופיות של יצירת קהילה, גיוס כסף, פיילוט, בדיקת התכנות, שיווק ועוד ועוד...
אחרי הפסקה השניה חלקכם מצאו את התשובה ואחרים פשוט למדו זאת על בשרם, חלקם הצליחו יותר וחלקם פחות, אך לכולם נחשף עולם חדש של הזדמנויות שללא ספק אני בטוח שלא הבינו את גודל ההשפעה שהוא טומן בחובו לפני שנחשפו אליו.
Indiegogo, או כמו שהחבר'ה מסאן פרנסיסקו אומרים: ''פשוט תממן / תגייס עבור מה שבא לך''... מוזיקה, אומנות, קולנוע, הארדוור, סופטוור ואפילו את הטיסה שלך לדרום אמריקה...
האם זה יעבוד? לא בטוח...
ראשית נשאלת השאלה, למה קראוד פאנדינג (מימון המונים) והתשובה מופיעה בפסקה השניה: כי אינדיגוגו מאפשרת ליזמים למצוא פתרון מעולה לבנייה וניהול קהילה, קבלת פידבק אמיתי, גיוס כסף ויצירת באזז בשוק.
שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב: למה שמישהו יממן מוצר או שירות שעדיין ברוב המקרים לא יצא לשוק? השאלה הזו רלוונטית לשנת 2008, לפני ההקמה של אינדיגוגו, עתה יש תיקון לשאלה הזו... והיא למה שיממנו אותך?
הפלטפורמה דמוקרטית, פתוחה לקהל הבינ''ל, ועד היום עלו בה מעל ל 300 אלף פרוייקטים, מתוכם מעל 100 אלף בינ''ל (מחוץ לארה''ב) ובכל רגע נתון יש מעל ל 10 אלף קמפיינים באתר...
על מנת להמחיש בצורה ברורה יותר, האנלוגיה הכי טובה היא ליוטיוב, מה יגרום לסרטון שלכם לקבל מקסימום חשיפות? הרי יש הרבה סרטונים של חתולים שזכו ל 5 צפיות ויש כאלו שהגיעו למליונים...
ובהמשך, כמה טיפים לקמפיין מוצלח:
1. קמפיין מוצלח בנוי על 20 אחוז מוצר ו 80 אחוז הכנה של הקמפיין עצמו
2. תקופת קמפיין נכונה מתייחסת לשלושה שלבים: לפני, במהלך ואחרי הקמפיין
3. תקופת ההכנה היא התקופה החשובה ביותר, קמפיינים מוצלחים כמו SKULLY עבדו למעלה משנה וחצי לפני שהשיקו...
4. עבודה, זו עבודה לכל דבר ועניין!!!
5. תורידו את המדריך של אינדיגוגו בקישור הבא ופנו לנציג הישראלי לקבלת תמיכה נוספת
6. אחרון חביב והכי חשוב, 10 המיתוסים לגבי קראוד פאנדינג... קריאת חובה!
9 מליון דולר, 3 מליון דולר, מליון דולר
אלו חלק מהגיוסים בשנה האחרונה במימון המונים...
בהצלחה!
מייסד StartIsrael
מאמרים נוספים