24 ינואר 2015 | מערכת StartIsrael
הגדלת יחס המרה והגדלת רווחים

אנחנו שומעים הרבה מאוד את המונח "יחס המרה", ויתכן שאנחנו לא מבינים אותו בצורה הטובה ביותר.

מהו יחס המרה? על חשיבות אתר האינטרנט

 

אנחנו שומעים הרבה מאוד את המונח "יחס המרה", ויתכן שאנחנו לא מבינים אותו בצורה הטובה ביותר. אם אתה בעל עסק, ואתה מחזיק אתר אינטרנט – כמעט הכרחי להצלחה עסקית בימינו – חשוב מאוד שתהיה בקיא במושג הזה ובמלוא המשמעות שלו. יחס המרה הוא מונח המתאר את היחס בין כמות המבקרים הכללית באתר שלך לבין המבקרים באתר שלך שהשתמשו בסופו של דבר בשירותייך. למעשה – מדובר באחוז ההצלחה של האתר שלך במשיכת לקוחות פוטנציאליים. מדובר, כיום, במדד שנותן מספר וציון לאיכות השיווק האינטרנטי שלך. חשוב להבין שבערכו של השיווק האינטרנטי אסור בשום פנים ואופן לזלזל – כמות האנשים שמבצעים את רוב ההחלטות והרכישות שלהם ברשת הוא גדול גם כך, וזה אחוז שנמצא בתהליך גדילה מתמיד. לכן – חשוב להשקיע בעיצוב הפנים הווירטואליות שלכם כך שתהיינה ידידותיות לגולש/לקוח פוטנציאלי, ותעלנה את יחס ההמרה של האתר שלכם.

 

עייפות החומר – גם במישור העסקי

 

גם אם יש לכם אתר אינטרנט, השקעתם בעיצוב ובתכנון שלו וכשפתחתם אותו הוא היה תמצית העדכניות והחדשנות בשירות שניתן לקבל מאתר אינטרנט – שווה לבדוק האם הוא אפקטיבי. לפעמים זה פשוט לא עובד – והאתר לא מבצע את תפקידו, ויחס ההמרה נשאר נמוך. ניתן לייחס זאת בעיקר למה שניתן לכנות עייפות החומר – מה שהיה רלוונטי ונכון כשפתחתם את האתר לפני שנה-שנתיים – לא בטוח שרלוונטי גם כיום. כשהלקוח הפוטנציאלי שלכם מסתכל על האתר שלכם ורואה אתר עדכני יותר של מתחרה שלכם – הדבר מהווה שיקול בבחירתו של הלקוח. לכן, צריך להקפיד תמיד להיות עדכניים ולהתייחס לאתר כאל סביבה נושמת בתנועה מתמדת.

 

לשנות סגנון – מחוץ לקופסה – ולהצליח

 

לפעמים, צריך לבצע שינוי כיוון מקצה לקצה. לפעמים צריך להודות בזה שהאתר במתכונתו הנוכחית פשוט לא עושה את העבודה שלו, וצריך לעשות לו מתיחת פנים מקצה לקצה. במקרה כזה – הבנה שיש בעיה ביחס ההמרה ובאתר שלנו היא השלב הראשון בדרך לפתרון. מרגע זה, יש לבצע עבודה מקצועית ולהבין מהו הסטנדרט העדכני והחדיש ביותר, בסטנדרטים של 2015, לאתרי אינטרנט של ארגונים מסחריים. להישאר מאחור בתחום האינטרנט משמעותו כיום פשוט להישאר מאחור מול המתחרים שלכם – ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר מאחור.

 

מקטן עד גדול – להגדיל רווחים

 

בין אם אתם חברה קטנה שמספקת שירות סקטוריאלי, או חברה גדולה עם נתח שוק רחב בתחומכם – אסור לכם לפחד לבצע מתיחת פנים. דוגמה טובה לכך היא אל על  – אחת החברות הגדולות בשוק, שהצליחה להבין שאתר האינטרנט הישן שלה התאפיין בעייפות החומר. מתיחת הפנים והאתר החדש שהשיקה אל על גרם לכך שהתנועה באתר עלתה פי כמה – במקביל ליחס ההמרה ולהגדלת המכירות בעשרות אחוזים. שינוי עיצובי פשוט – ששינה את מחזורי הרווח של אחת החברות הגדולות במדינה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.