3 פברואר 2015 | גיא אלפיה
ככה עושים FOLLOW UP

מטרת המאמר היא לספק "נוסחה" איך לעשות follow-up מוצלח עם לידים או שותפים עסקיים שרוצים להתחיל איתם מערכת יחסים.

מטרת המאמר היא לספק "נוסחה" איך לעשות follow-up מוצלח עם לידים או שותפים עסקיים שרוצים להתחיל איתם מערכת יחסים.

 

הבעיה

 

מכירים את המצב שבו אתם אחרי כנס או אירוע, פגשתם אנשים שיכולים לעזור לכם או לעסק שלכם ואתם רוצים לפנות אליהם (כלומר לעשות follow-up), אבל לא יודעים כיצד או שפשוט לא נעים לכם? המצב מחריף ככל שהימים עוברים, כי חוסר הנעימות והחששות גוברים, ואז ברוב המקרים פשוט מרימים ידיים.

 

לי זה קרה המון פעמים, עד שהחלטתי לחפש פתרון. אם אתם מזדהים עם הבעיה, המאמר הזה בשבילכם. תהליך follow-upמוצלח הוא אתגר שכיח בתחום הנטוורקינג והשיווק, וכפתרון לאתגר אני מציע ארבעת השלבים שלי.

 

נוסחת ארבעת השלבים לביצוע follow-up מנצח:

 

שלב 1 (הצהרת כוונות)

 

להודיע מראש לכל אחד מהאנשים שאתה תיצור עימם קשר בשבוע-שבועיים הקרובים. עכשיו הם יודעים ומצפים שתיצרו עימם קשר. ההצהרה שלכם פותרת את החששות שאיש הקשר לא יזכור אתכם או לא יבין מדוע פניתם אליו, ובמקביל מכריחה אתכם ליצור עימו קשר (יש לנו נטייה טבעית לרצות אנשים שאנו חפצים ביקרם).

 

טיפ: מיד אחרי המפגש עם איש הקשר, לרשום תזכור ביומן מתי לפנות אליהם ומה סיכמתם בשיחה שלכם.

 

שלב 2 (עמידה במילה)

 

לאחר 3-5 ימים לשלוח אימייל לאנשי הקשר, ולתזכר אותם על השיחה הנחמדה שניהלתם. על מנת להתחיל דיאלוג חברי, מומלץ לשאול כל אחד שאלות שמביעות התעניינות אמיתית : איך היה הכנס, ממה התרשמו וכו'.

 

טיפ: אם עברו יומיים ועדיין אין תגובה אז לשלוח אימייל נוסף. נחישות זה מפתח להצלחה!

 

שלב 3 (לדאוג לאינטרס שלהם)

 

כאשר מתקבלת תגובה מאיש קשר, מגיע הרגע בו צריך לחזק עוד יותר את מערכת היחסים בינכם, חשבו על משהו שיעזור להם או שעשוי לעניין אותם. חשוב שגם באימייל השני שלכם המוקד יהיה באיש הקשר ולא בניסיון לקבל מהם משהו. חשבו כמה נחמד הם ירגישו כאשר יקבלו ממכם ערך. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים שהם מחבבים ומעריכים.

 

שלב 4 (win-win)

 

אם הצלחתם לקלוע למטרה ואיש הקשר החזיר תגובה נלהבת, זה העיתוי הנכון להתחיל ליצור סינרגיה יחדיו. כתבו להם איך אתם יכולים לעזור אחד לשני, או איך הם יכולים לכם. חשוב מאוד לשאוף למצב של win-winכדי ששניכם תרוויחו משיתוף הפעולה. גם אם אתם מנסים למכור להם פתרון שלכם, חשוב למצב את ההצעה כך שברור מה איש הקשר מרוויח.

 

לסיכום, יישום תהליך ה-follow-upיעזור לכם לשפר את ביצועי הנטוורקינג שלכם ובנוסף יעזור לכם להתחיל לפתח מערכות יחסים מעולות.

 

אם אהבתם את הכתוב, בבקשה שתפו עם חברים שלכם שיכולים להפיק מזה תועלת. תרגישו חופשי לשלוח לי תגובות או שאלות, אשמח לעזור.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.