7 פברואר 2015 | מערכת StartIsrael
יזמים בתחום התחבורה? צרפת אולי היעד הבא שלכם...

בפעם האחרונה שביקרתם בפריז, וודאי יצא לכם לנסוע במטרו, הבנויה בצורת כוכב, או ברכבת הקלה שמקיפה את הטבעת החיצונית של העיר. התייר הממוצע לא מעלה בדעתו עד כמה גדולה התעשייה שעומדת מאחורי אותה תחבורה ציבורית איכותית. בקווי המטרו, לדוגמא, נוסעים מיליארד וחצי אנשים בשנה, ממוצע של 4.2 מיליון ביום.

בפעם האחרונה שביקרתם בפריז, וודאי יצא לכם לנסוע במטרו, הבנויה בצורת כוכב, או ברכבת הקלה שמקיפה את הטבעת החיצונית של העיר. התייר הממוצע לא מעלה בדעתו עד כמה גדולה התעשייה שעומדת מאחורי אותה תחבורה ציבורית איכותית. בקווי המטרו, לדוגמא, נוסעים מיליארד וחצי אנשים בשנה, ממוצע של 4.2 מיליון ביום.

 

מלבד פריז, תעשיית התחבורה הצרפתית אחראית על הסעת אנשים בכל רחבי העולם. קחו לדוגמא את הרכבת הקלה בירושלים. את הקרונות ייצרה חברת Alstom הענקית, מהגדולות בעולם לייצור רכבות מכל הסוגים. הקו האדום של הרכבת הקלה מופעל ע"י חברת Veolia הפועלת ב48 מדינות ברחבי העולם, והתכנון של הקו נעשה ע"י Systra, כולן חברות ענק צרפתיות.

 

וזאת רק ההתחלה. SNCF שמפעילה את רוב הרכבות הבין עירוניות בצרפת, וגם בעוד 120 מדינות, נמצאת בחלק העליון של חברות Fortune 500, ו RATP שמפעילה את כל התחבורה הציבורית בפריז, היא המפעילה החמישית בגודלה בעולם. כל אלו הן רק חלק מהשמות הגדולים של התעשייה הצרפתית. 

 

ענקיות התחבורה מחפשות את הטכנולוגיות החדשות שיעניקו להן יתרון תחרותי בעולם הולך ומשתנה ועיניהן פונות גם לכיוון ישראל. בחודש הבא, ייערך בפריז מפגש אליו יגיעו בכירי חברות אלו, כדי לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות בעלות פתרונות בתחום.

 

האתגר של פריז: לחבר את הפרברים אז אם התחבורה בפריז ברמה כל כך גבוהה, למה שיתעניינו בטכנולוגיות ישראליות? 

 

חברות התחבורה מתמודדות יום יום עם אתגרים מורכבים. ממעקב אחרציי ענק עם מיליוני רכבות ואוטובוסים הפרוסים ברחבי העולם, דרך תכנון מסלולי נסיעה ובקרת זמנים, ועד התמודדות עם מהפכת התשלומים דרך הסמארטפונים ופריצות אבטחה בתשתיות קריטיות.    

 

תשובה נוספת ניתן למצוא בפרויקט השאפתני שנקרא Grand Paris, שמטרתו לחבר את הפרברים של פריז, בעזרת מערך תחבורה חדש ואיכותי. בפרויקט מושקעים למעלה מ30 מיליארד אירו, ובסופו ייבנו 72 תחנות רכבת חדשות, ו205 קילומטרים של מסילת רכבת. 

 

בפריז מתכוונים לנצל את ההזדמנות ולהפוך את הפרויקט ל Living Lab עבור חברות טכנולוגיה בתחום. החברות יוכלו להשתלב כבר מהשלבים המוקדמים של הפרויקט, ולפעול כחלק ממערך התחבורה החדש כבר מהיום הראשון.

 

היכן ניתן לפגוש את ענקיות התחבורה הצרפתיות?

 

בפברואר 2014, יתקיים בפריז אירוע מיוחד שיפגיש טכנולוגיותישראליות ואמריקאיות נבחרות בתחום התחבורה, עם דרגים בכיריםבענקיות התחבורה הצרפתיות, כמו AlstomSNCFRATPVeoliaSTIFVINCIOrangeSFR ועוד.

 

האירוע מאורגן ע"י הסוכנות לפיתוח פריז בשיתוף פעולה עם קהילת EcoMotion ויתמקד בטכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה: ניהול ציי אוטובוסים ורכבות, תכנון מסלולי תחבורה ציבורית, ייעול עומסי תנועה, ניווט חוץ ותוך מבני, תשלום חכם, מודלים חדשים לתחבורה, כלי תחבורה אישיים, ניהול כרטיסי נסיעה, אבטחת מידע לתשתיות קריטיות, וניתוח התנהגות הנוסעים. 

 

 

יזמים,

על מנת להשתתף באירוע הירשמו בדף ההרשמה ל Smart Transportation Techmeeting Paris.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.