24 מרץ 2015 | מערכת StartIsrael
איך לגעת בכל לקוח באופן אישי?

לקוחות אוהבים יחס אישי וזו עובדה. כחלק בלתי נפרד מהשרות אותו אתם מעניקים או המכירה אותה אתם מבצעים, תשומת הלב שאתם מעניקים ללקוח תמיד תהיה חלק בלתי נפרד מתהליך השירות והמכירה.

לקוחות אוהבים יחס אישי וזו עובדה. כחלק בלתי נפרד מהשרות אותו אתם מעניקים או המכירה אותה אתם מבצעים, תשומת הלב שאתם מעניקים ללקוח תמיד תהיה חלק בלתי נפרד מתהליך השירות והמכירה.

 

מתייחסים אל הלקוחות

לקוחות מתרשמים (הרבה מעבר למוצר) מהיחס אותו הם מקבלים בבית העסק לכל אורך הדרך, החל מהפנייה הראשונה בה מתעניין הלקוח במוצר או השרות, דרך הרכישה הלכה למעשה ועד שימור הלקוח וההטבות להן הוא זוכה. בתי עסק שאינם מקפידים על שרות לקוחות איכותי, סביר שיפספסו לקוחות רבים במהלך הפעילות העסקית וכהוכחה חברות ענק וקונצרנים מקפידים לשמור על לקוחותיהם באמצעות יחס אישי והטבות המוענקות ללקוח במהלך השנה, בין אם זוהי חברת קוקה קולה שדואגת לפנק את לקוחותיה מידי שנה בבקבוקים המחולקים חינם ואף הקמפיין היחודי בו צוינו שמות ישראלים על גבי הבקבוקים, יצירת תחרויות מגוונות ועוד.

 

לגעת בלקוח בתקציב דל

הדוגמא של היחס האישי שנכתב בפסקה הקודמת משתייכת אל חברה בסדר גודל בינלאומי אשר תקציבי הפרסום אותם היא מקצה בכל שנה קלנדרית מאפשרים זאת, אך מה קורה עם חברות שמחזיקות בתקציב דל? כיצד הן ישמרו על קשר אישי עם לקוחותיהם? בדיוק לשם כך קיים הניוזלטר. ניוזלטר מאפשר לחברות ועסקים בעלי תקציב לא רב לשמור ולטפח את הקשר אל מול לקוחותיהם על בסיס קבוע, כך שהלקוח ישאר מעודכן לכל אורך הדרך ויחוש כי יש מי שדואג לו גם לאחר ביצוע הרכישה.

 

כך עובד הניוזלטר

ניוזלטר או בעברית 'עלון חדשות' מופץ ללקוחות החברה באמצעות כתובת האימייל ותפקידו לשמור על שיווק ופרסום קבוע. המיילים ללקוחות נשלחים באמצעות מערכת דיוור ייעודית. את כתובת הדואר האלקטרוני מספק לחברה הלקוח בעצמו וזאת בכדי להימנע משליחות ספאם ללקוחות. בכל מקרה שלא יהיה, על הניוזלטר להכיל אפשרות הסרה מרשימת התפוצה בכל שלב נתון במהירות ובקלות. אם בתחילת הדרך היו המסרונים אפיק שיווקי מומלץ ושמיש, הרי שבעידן הנוכחי עסקים רבים בוחרים בניוזלטרים כאפיק שיווקי פופולארי.

 

כיצד לנהל ניוזלטרים

ניהול של ניוזלטרים יכול להתבצע באמצעות חברה מקצועית המחזיקה במערכת ייעודית לביצוע המשלוח ומאידך יכולים הניוזלטרים להישלח באופן עצמאי על ידי בעל העסק. הבחירה באופן המשלוח הינה אישית אך יש לקחת בחשבון כי משלוח לא ממוקד ומפולח של ניוזלטר שאינו כתוב כראוי, עלול לגרום לעסק לאבד את היתרונות השיווקיים הטמונים בהליך. הבחירה באופן ביצוע השליחה טמונה בידי הלקוח בלבד ויש באפשרותו להשתמש בחברה מקצועית או פרילנסרים מיומנים ומאידך יש באפשרותו למנות את אחד מעובדי המשרד לביצוע המשימה.

 

לסיכום, על כל עסק לבצע הליכים שיווקיים אלו ואחרים. בהעדר תקציב גדול יהיה זה נכון להשקיע בניהול ניוזלטרים אם באופן עצמאי ואם באמצעות חברה ייעודית. חברות רבות (ללא קשר לגודלן) מחליטות על שליחת ניוזלטרים על בסיס קבוע. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.