28 מרץ 2015 | אלון מידן
זה רק ספורט

בשנה האחרונה תפס הלבוש הספורטיבי מקום של כבוד בתעשיית האופנה. למה אנשים מחליפים את הג'ינס במכנסי ריצה, ומה זה אומר לחובבי האופנה שבינינו - בכתבה

בשנה האחרונה תפס הלבוש הספורטיבי מקום של כבוד בתעשיית האופנה. למה אנשים מחליפים את הג'ינס במכנסי ריצה, ומה זה אומר לחובבי האופנה שבינינו .

 

שבוע האופנה בניו יורק היה השנה מעניין במיוחד, ולאו דווקא בגלל שלל הדוגמניות בלבוש מינימלי. קנייה ווסט, אייקון ההיפ הופ וחצי מהזוג המפורסם ביותר בארה"ב (וסליחה לזוג הנשיאותי), השיק את קולקצית הביגוד שלו. ומה שהיה מעניין עוד יותר, הוא עשה זאת בשיתוף פעולה עם חברת אדידס. לאדם במעמדו הייתה בוודאי הזדמנות לשתף פעולה עם בתי האופנה הגדולים והמפורסמים ביותר, אך הוא בחר בחברת ספורט, גדולה אמנם, אך בוודאי לא כזו הידועה כסוגה עילית בעולם האופנה.

 

הבחירה הזו מייצגת טרנד חדש יחסית ומשמעותי מאוד בתחום האופנה - הלבוש הספורטיבי כבחירה יומיומית, לעבודה או ליציאה. לא צריך להכביר במילים על תופעת מכנסי היוגה, שיצאו מהשיעורים היישר אל מרכז הבמה במשרד, בכיתה וברחוב. והנשים ממש לא לבד - קפוצ'ונים, מכנסי רכיבה או סתם גופיה, כולנו לובשים הרבה יותר פריטים ספורטיביים לאחרונה.

 

וכמו בכל הדברים בחיים, הטרנד הספורטיבי יושב על ערימה גדולה מאוד של כסף. בשנה שעברה הסתכמו מכירות הביגוד הספורטיבי ב-34 מליארד דולר בארה"ב בלבד, כמעט 20 אחוז מסך מכירות הביגוד הכוללות. העלייה בולטת במיוחד כאשר משווים את ביצועי הביגוד הספורטיבי לג'ינס, למשל, שלא חווה חידושים משמעותיים בשנים האחרונות ומכירותיו יורדות לאט לאט.

 

מהו הסוד של הביגוד הספורטיבי? ראשית, הוא פשוט נוח יותר. הרי כמעט כל אדם יעדיך ללבוש מכנס נוח שמתאים את עצמו לגוף, או קפוצ'ון מחמם ומנחם. עכשיו זה גם אופנתי. בנוסף, חברות רבות החלו למתג את הביגוד הספורטיבי בצורה שונה. לא עוד "חולצת חדר כושר", אלא "ביגוד לחיים", "ביגוד ספורט-משרדי", "ביגוד אפטר-ספורט" ועוד. מיתוג זה מאפשר למשווקים למכור את אותו ביגוד ספורטיבי בשלל צורות ולשלל מטרות.

 

וחברות אופנת הספורט ממש לא לבד. לנייק, אדידס, אנדר ארמור ושאר מותגי הספורט הצטרפו לאחרונה חברות ענק כגון גאפ (שהשיקה קו ספורטיבי גם היא בשבוע האופנה בניו יורק ומוכרת אותו ב-100 חנויות) וגם בתי עיצוב ומעצבים כגון סטלה מקארטני ומיודענו מר ווסט. בוטיקים רבים החלו לשווק באינטרנט ביגוד ספורטיבי, לאחר שזיהו את הצורך הצרכני במקום אחד שבו ניתן יהיה לקנות את בגדיהם של מעצבים ומותגים שונים.

 

כמובן, כשמדברים על אופנה הכל נזיל מאוד. בעוד שנה או שנתיים אולי נדבר כולנו על מותו של הטרנד הספורטיבי, אולם כרגע מדובר בדבר הכי חם על הפלנטה. אז לבשו את הטרנינג החביב עליכם וצאו לרחוב בגאווה, אתם ממש לא לבד.

 

רוצים לשמוע עוד על החידושים והטרנדים האחרונים בתחום האופנה ובכלל? יום החדשנות של אוניברסיטת תל אביב ב-10.5.15 ירכז את מיטב המוחות והמומחים מהעולם, יחד עם תערוכת סטארטאפים חדשניים! לפרטים: tau-innovation.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.