9 יוני 2015 | רונן פריימן
חמישה דברים שלמדנו ב- WWDC 2015

כל שנה אנחנו עוצרים את נשימתנו על מנת לראות מה יהיה מוצא פי אפל בכנס ה- WWDC. גם השנה, כבכל שנה, לא יכולנו שלא להקשיב, לשמוע ולנתח את הנאמר בכנס. לאחר יום שלם של הקשבה לדיונים בצוות ה – iOSשלנו, הנה כמה נקודות עיקריות שעלו מהכנס ונידונו בהרחבה בצוות ה-iOS שלנו

כל שנה אנחנו עוצרים את נשימתנו על מנת לראות מה יהיה מוצא פי חברת אפל בכנס ה- WWDC. גם השנה, כבכל שנה, לא יכולנו שלא להקשיב, לשמוע ולנתח את הנאמר בכנס. לאחר יום שלם של הקשבה לדיונים בצוות ה – iOS שלנו, הנה כמה נקודות עיקריות שעלו מהכנס ונידונו בהרחבה בצוות ה-iOS שלנו:

 

חשבונות הפיתוח ל-iOS, MAC OSX וAppleWatch -  אוחדו - על פניו נראה כי היתרון היחיד בכך הוא שהחל מהיום, מפתחים יוכלו לשלם פעם בשנה ולפתח לכל הפלטפורמות. אי אפשר שלא לתהות, האם אפל "משטחת" את נושא הפיתוח? האם הכוונה היא ליצור אחדות? כשאנחנו מחברים את זה עם ה - IOT של אפל, מסתמן כי המגמה של אפל היא ליצור מארג תוכנה-חומרה חוצה מוצרים, שידבר באותה השפה, החל מה- MAC, דרך ה- iPhone לבית (ברזים, מקררים), המכונית, הבגדים וכל דבר שרק נוכל לדמיין. איחוד החשבונות יאפשר למפתחים לנוע בין המרחבים השונים בקלות ובנוחות.

 

בהמשך לתהליך של איחוד החומרה-תוכנה, אפל הכריזו אתמול שכל השליטה על רכיבים בבית שהיו עד היום מותנים בחיבור דרך ה AppleTV יהיו היום ישירות דרך הiCloud. שינוי זה מחזק את הכיוון שאליו אפל הולכת של חיבור פשוט בין כמה שיותר רכיבי IOT.


מהיום יהיה אפשר לפתח אפליקציות נייטיב לשעון של אפל (watchOS 2- המהפכה הגדולה כאן היא שמהיום מפתחים יוכלו לפתח אפליקציות נייטיב על השעון, כך יכלו המפתחים לגשת לפונקציות בשעון כמו מיקרופון, רמקול, שעון הדפוק, אקסלומטר ועוד. אומנם נראה על פניו כי השינוי הוא בעיקר למפתחים, אך בפועל השינוי נעשה כדי ליצור מאות אפליקציות למשתמשי ה- AppleWatch ובכך לעצור את האמביוולנטיות בשוק כלפי השעוןבנוסף, אפל פתחו אפשרות ליצור מעין widgetלאפליקציות כך שמשתמשים יוכלו לשנות את העמוד הראשי של השעון לשימוש ברכיבים שונים.


SWIFT אפל הודיע היום על ה- Swift 2. למי שעדיין לא יודע Swift היא שפת הפיתוח הבאה של אפל - השפה אמורה להחליף את - objective c, המערכת החדשה מהירה יותר, עם המון יכולות תכנותיות הלקוחות מאוסף של שפות רבות שכל מפתח יאהב. במקביל, במהלך 2015 אפל אמורה להפוך את ה- Swift לקוד פתוח. ב-Quickode פיתחנו מספר אפליקציות ב- Swift והיית לנו גם את הזכות להעביר הדרכות בנושא, אנחנו חייבים להודות שאנחנו חושבים שללא ספק מדובר בשפת פיתוח מדהימה שאנחנו מהמרים שבעתיד הקרוב תהיה השפה הרשמית של אפל , אך עם זאת, השפה עדיין לא מוכנה מספיק לפיתוח מוצר שאמור לצאת לאוויר העולם בקרוב. אבל אנו בהחלט חושבים שצריך להתחיל להכיר אותה ולהשתמש בה. נקודה שצריכים לתת עליה את הדעת לפני ההחלטה האם לפתח ב - Swift או ב - objective c היא החוויה האישית שלנו בה כשפיתחנו אפליקציה ב- Swift 1.1 וכשניסינו לסגור גרסה חדשה ב- Swift 1.2, הגרסה החדשה לא התקמפלה ונאלצנו לבצע התאמות כדי לסגור גרסה חדשה.


למרות שראשי התיבות WWDC הן World Wide "Developers" Conference - רוב החדשות שהוצגו היו יותר עבור משתמשים ופחות למפתחים. זה מעט מאכזב. אבל עם נחשוב על גישתו של סטיב ג'ובס המנוח, שתמיד שם את המשתמש במרכז וטען כי הטכנולוגיה צריכה לשרת את המשתמש, מי אנחנו שנחלוק עליו?


עד עכשיו דיברנו על טכנולוגיות שאפל הציגה עבור ממפתחים, אבל בפועל, רוב הזמן אפל מנסה לעשות שינויים גדולים בשירותים חדשים למשתמשים. נכון, אפשר לקרוא לשירותים שאפל עדיין לא הציעה, והיום מציעה, "שרות חדש", אבל יש כאלה שיקראו לזה ״חיסול מתחרים על ידי אפל״, כך למשל, רשימה חלקית של מוצרים שאפל הורגת:  שירות המוסיקה החדש של אפל מגיע להחליף את Spotify, השירות אפילו הושק עבור מכשירי Android. אפל השיקה גם שירות Notes עצמאי שמחליף את  Evernote, וכמובן שירות מפות חדש להתחרות ב- Google Maps, אפילו הושקה אפליקציה חדשה לאנדרואיד - Move to iOS אפליקציה שמטרתה לעזור למשתמשי אנדרואיד לעבור ל- iPhone, ה search  החדש של ה- iOS9, מתחרה ב – Google Now, ה- Apple News מתחרה ב- Flipboard.


כמו בכל שנה גם השנה הייתה חגיגת שיווק אמיתית ב WWDC, אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים כך שאנחנו לא מתיימרים להגיד אילו שירותים יתפסו ואילו לא, איך העולם ישתנה או לא ישתנה בעקבות השינויים בשעון, אנחנו רק יכולים להגיד שגם אנחנו כמו כולם נמשיך לעקוב אחרי הפרסומים של אפל ונשתדל תמיד לעמוד בקדמת הטכנולוגיה.


בכתיבה השתתפו מתן גולד מפתח iOS, זאב בלומנצוויג – ראש צוות פיתוח iOS ב – Quickode ויוני קולב, מנכ"ל Quickode

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.