12 יוני 2015 | שלמה פרוינד
אפליקציות בסין: 7 דברים שכדאי לדעת

עם שוק של כ- 700 מיליון מכשירי סמארטפון, סין הפכה להיות מצרך מבוקש ולמרות מכרה הזהב לכאורה יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני שאתם רצים לשם.

 

עם שוק של כ- 700 מיליון מכשירי סמארטפון, סין הפכה להיות מצרך מבוקש ולמרות מכרה הזהב לכאורה יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני שאתם רצים לשם.

 

1. לוקליזציה

 

לפני שאתם לוחצים על כפתור ה-send (ועוד מעט נסביר איך עושים את זה) כדי להפיץ את האפליקציה שלכם, יש עוד עבודה רבה של לוקליזציה עליה. הכוונה היא לא רק תרגום הטקסט של האפליקציה , התיאור שלה והחומרים הנלווים. בנוסף לאלה, צריך לוודא שהאפליקציה שלכם תרבותית גם מותאמת לשוק הזה. הדבר אמור בעיקר במשחקים. הסינים רגילים לרמה שונה של משחק, סוג אחר של גרפיקה וגם מצפים גם לראות דמויות סיניות במשחק. בנוסף, כדי לחלוק את ההישגים במשחק, לוחצים על ״שתף״ ב-moments ב-WeChat. טוויטר ופייסבוק, לא בבית ספרינו.

 

2. אין google play

 

פיתחתם משחק לאנדרואיד ושמחתם אותו בחנות של גוגל בסין? המשמעות היא כאילו לא פרסמתם כלל את האפליקציה. בסין גוגל פליי חסום (לפחות לרגע כתיבת שורות אלה) ובמקום זאת ישנם למעלה מ-300 חנויות אנדרואיד להתמודד איתם. לכל אחת יש דרישות משלה מה אפשר לפרסם ומה אי אפשר, איזה אייקון צריך להיות ואיזה סוג של מסמך או רישיון צריך (למשל: תמונת חצי גוף שלך מחזיק את הדרכון). יש צורך ליצור קשר עם כל חנות וחנות ולהעלות (כאן החלק של ה-send) את האפליקציה בנפרד לפי הדרישות.

 

3. האפליקציה שלכם כבר בסין

 

אם הגעתם לכמות יפה של הורדות סביר מאוד להניח שהאפליקציה שלכם כבר בסין. חלק מהחנויות מעלות את האפליקציות מגוגל פליי לחנות שלהם ללא רשות (בחלקם גם יטרחו לכתוב שזו לא הגרסה הרשמית). הדרך להתמודד עם זה היא לדבר עם החנויות ולבקש לעשות פעולה שנקראת claiming לאפליקציה. אם תוכיחו שהיא באמת שלכם, החשבון יעבור לרשותכם.

 

4. אפליקציות פרוצות

 

סין היא עדיין ה - wild wild east ואפליקציות נפרצות שם (אגב, גם במערב זה קורה…) וצריך לדעת להתמודד עם זה. יש היום פתרונות בשוק וניתן לראות האם האפליקציה שלך נפרצה ובאיזה פלטפורמות. ואז יש צורך לבקש מהחנויות להסיר את האפליקציה הפרוצה ובנוסף להגן עליה באמצעות טכנולוגיה מתאימה.

 

5. מוניטיזציה

 

כדי לסלוק בסין ברוב המקרים תצטרכו נוכחות מקומית. השאלה איזה סוג של SDK מתאים לאפליקציה שלכם? במידה ואתם מפתחים משחק יש צורך להתקין SDK של החנויות. כל חנות וחבילת התשלום שלה. החנויות לא יאשרו SDK של סולקים אחרים . אם אתם מפתחים אפליקציה שאינה משחק האפשרויות יותר גמישות. החנויות יקבלו ברוב המקרים את האפליקציה שלכם גם אם הם לא מרוויחים ממנה.

 

6. קידום בחנויות

 

בסין קידום בחנות פירושו ״שלם את דרכך למעלה״. לרוב החנויות היום יש אפשרויות לשים את האפליקציה בעמוד הראשון או בקטגוריה והתשלום הוא לפי הזמן שהבאנר שלך (או האייקון) נמצאים שם. ישנן מספר מצומצם יותר של חנויות שאצלן התשלום הולך לפי CPI.

 

7. השקת האפליקציה

 

הגעתם ליום הגדול האפליקציה שלכם מוכנה לעלות ואתם צריכים פוש קל. בסין החנויות יעזרו לכם בהשקה (בעיקר אם הן עושות כסף מהאפליקציה), וישימו אתכם במקום בולט בחנות כדי שתקבלו הורדות. ההחלטה האם לאשר כזה דבר נתונה להחלטתם של צוות העורכים של החנות. אם האפליקציה שלכם אושרה, אתם צפויים לבלות כ-48-72 שעות במיקום גבוה ולעיתים בעמוד הראשון של החנות במהלך הקמפיין. מה שהחנות תדרוש בתמונה, זה אקסקלוסיביות שפירושה הוא שבזמן הזה האפליקציה שלכם לא עולה באף חנות אחרת במקביל. יש אגב, עוד דרכים לקבל קידומים בחנויות, וזה על ידי עיצוב אייקונים שמתאימים לטעם הסיני (או לטעם העורכים), או לעשות קידום בכמה חנויות במקביל.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.