18 יולי 2015 | אדם קאלינן
3 שיקולים לקחת בחשבון בהחלטה כמה לשלם לעצמכם

אתם צריכים, או לפחות רוצים, לשלם לעצמכם. לכן תצטרכו להכניס מספר נושאים לתוך השיקולים שלכם בזמן שאתם מחליטים מה הכי הגיוני גם עבורכם וגם עבור העסק שלכם. בואו נראה כמה מאותם נושאים על מנת שתוכלו להיות מוכנים בצורה טובה יותר להחלטה כאשר יגיע הזמן.

ההחלטה כמה לשלם לעצמכם היא תמיד נושא כיפי- לא בגלל שמדובר בכסף אלא בגלל שטווח עיבוד המחשבה שקשור לרעיון הזה משתנה כל כך לרוחב שזה כמעט מצחיק.

 

המציאות היא שלמעשה אין תשובה נכונה או לא, רק נסיבות שמשתנות בהתאם לכל סיטואציה ייחודית, מה שאומר שלא תוכלו להשתמש במחשבון כלשהו באינטרנט כדי לפתור את המשוואה עבור הנסיבות שלכם.

 

אבל אתם כן צריכים, או לפחות רוצים, לשלם לעצמכם, נכון? לכן תצטרכו להכניס מספר נושאים לתוך השיקולים שלכם בזמן שאתם מחליטים מה הכי הגיוני גם עבורכם וגם עבור העסק שלכם. בואו נראה כמה מאותם נושאים על מנת שתוכלו להיות מוכנים בצורה טובה יותר להחלטה כאשר יגיע הזמן.

 

1. האם כבר יש לכם או שעומדים להיות לכם משקיעים?

 

אם התשובה שלכם לשאלה הראשונה היא כן, ייתכן שהיא כבר נענתה- הנקודה הזו פעמים רבות נקבעת כחלק מהמשא ומתן ולכן, בהתחשב באופן בו העסקה נבנתה, למשקיעים שלכם אולי תהיה האפשרות לחתום על מה שאתם משלמים לעצמכם.

 

אם עדיין אין לכם משקיעים אך אתם מתכוונים לגייס כאלה, זה הופך כבר לנושא בעל חשיבות. מנקודת מבטו של משקיע, אנו נרצה לראות שאתם משלמים לעצמכם משהו, תלוי כמובן במקום שבו העסק שלכם נמצא (אם מדובר רק ברעיון או קדם- השקה,  ודאי שאינכם לוקחים נתח).

 

אתם צריכים להרוויח מספיק על מנת שלא תהיו לחוצים 100% מהזמן על איך תשלמו שכר דירה, אך לא עד כדי כך שתהפכו לעשירים מהמשכורת שלכם. למרות שהמספר הוא חשוב, הלך הרוח שלכם חשוב לא פחות, אם לא אפילו יותר. לכן, עשו לעצמכם טובה ואל תתחילו עם משכורת של שש ספרות לעצמכם.

 

2. מהו מצב תזרים המזומנים שלכם?

 

כמו שאמרתי, אם אתם בשלב של קדם השקה או בשלב הרעיון, ייתכן שלא תיקחו משכורת כלל- אלא אם כן גייסתם סכום גדול של כסף והנושא כבר הוחלט עבורכם על ידי המשקיע/ים שלכם.

 

אם אתם כבר אחרי מינוף, התחלתם לייצר רווח כלשהו ואין לכם משקיעים, חשוב שקצת תשימו לסטארט- אפ שלכם רגליים לפני שאתם מתחילים לקחת סכום משמעותי כלשהו מתוך החברה. אני הייתי מציע שבעולם מושלם, אתם יוצרים מסלול של לא פחות משישה חודשים של תפעול הוצאות בבנק, קודם ללקיחת נתחים משמעותיים כלשהם.

 

עם כל זאת, אתם כן צריכים לשלם לעצמכם משהו. ישנה חשיבות פסיכולוגית ללקיחת תלוש משכורת, אפילו אם הוא קטן, שבקלות יכול להשתנות עם צמיחתה של החברה שלכם והפיכתו של תזרים המזומנים לצפוי יותר.

 

3. האם אתם צריכים לבצע רשימת מלאי?

 

אם החברה שלכם היא כזו שמוכרת מוצר פיזי, ייתכן ותצטרכו להשקיע מחדש בשלב מוקדם כדי לבנות את רשימת המלאי שלכם ככל שאתם עולים- מה שאומר שלא ייוותרו לכם סכומים גדולים מדי על מנת לשלם לעצמכם. זו פשוט המציאות של חברות המבוססות על מלאי.

 

אולם, תגיע נקודה בה יהיה לכם מספיק מלאי בהישג יד ובהנחה שהרווחים שלכם מספיק גבוהים, תהיה לכם כרית די רחבה בין הרווחים שלכם לבין מה שאתם צריכים להשקיע מחדש- מה שיאפשר לכם לקחת נתחים גדולים יותר מבלי לקחת את הסיכון של לייבש את החברה שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.