22 יולי 2015 | מערכת StartIsrael
מה זה בכלל מחשוב ענן?

מחשוב ענן הופך בשנים האחרונות לפופולרי יותר ויותר. עוד ועוד חברות עוברות להשתמש בשירותי ענן, ועצם העובדה שכיום, כאשר ישנם כלים חדשים שהופכים את הדבר לפשוט יחסית, הוא הופך למבוקש.

מחשוב ענן הופך בשנים האחרונות לפופולרי יותר ויותר. עוד ועוד חברות עוברות להשתמש בשירותי ענן, ועצם העובדה שכיום, כאשר ישנם כלים חדשים שהופכים את הדבר לפשוט יחסית, הוא הופך למבוקש.

 

לפני שנכנסים לספקיות שירותי הענן ולמה שהן מציעות, חשוב להבין מהו בכלל מחשוב ענן. בהגדרה, המונח מתייחס להעברת מקורות IT ואפליקציות על פי דרישה דרך האינטרנט בשיטת תשלום לפי שימוש בלבד.

 

הענן למעשה מאפשר לאפליקציות לשרוד בעומסים ולתמוך בהתרחבות אוטומטית של כמות המשתמשים בהן. במקום הצורך לחבר שרתים כדי לתמוך בזה, ההוספה שלהם לענן קורית בלחיצת כפתור. כך למעשה מאפשר הענן לחברות לייעל את המחשוב שלהן ולהוזיל את עלויותיו באופן דרסטי. אין צורך להשקיע יותר בחומרה ובכל הקשור לניהול שלה. הענן מאפשר להעריך את גודל מקורות המחשוב שתזדקקו להם ולשלם רק על מה שתשתמשו בו.

 

ספקיות מחשוב ענן מאפשרות את השימוש בו למגוון רחב של צרכים כמו גישה לשרתים, אחסון, מסדי נתונים ועוד, כל זאת דרך ממשק ווב. הספקיות הן אלו שנושאות בכל עול התחזוקה של השרתים בעוד המשתמשים פשוט מתפעלים את השרתים דרך אותו ממשק.

 

קיימים שלושה סוגים עיקריים למחשוב ענן:

 

Infrastructure as a Service - IaaS - תשתית כשירות, מתאימה בעיקר לצורכי אחסון וגיבוי.

 

Platform as a service - PaaS - פלטפורמה כשירות. סוג שירות זה מתאים בעיקר עבור צרכי פיתוח והרצה של אפליקציות.

 

Software as a Service - SaaS - תוכנה כשירות, המאפשרת למשתמשים "להתארח" בשרת הספק, במקום להתקין תוכנה בשרתים שלהם.

 

ישנה חשיבות גדולה לבחירה בסוג השירות הנכון עבור הצרכים שלכם. שימו לב היטב כאשר אתם בוחרים.

 

היתרונות של שימוש במחשוב ענן הם גדולים ורבים. ראשית, כאמור, בשל ההוזלה המשמעותית בעלויות המחשוב, שכן הענן מבטל את הצורך בניהול ואחזקת שרתים, על כל המשתמע מכך. מעבר לזה, הענן חוסך לכם זמן, כיוון שדברים כמו מקורות IT עבור מפתחים, שעד עכשיו יכול היה לקחת שבועות עד שהם הפכו זמינים עבורם, נמצאים בזכות הענן במרחק קליק אחד.

 

יתרון נוסף וחשוב הוא שאין צורך יותר להעריך את הנפח לו תזדקקו. הענן מאפשר לכם להשתמש בכמה מקום שתצטרכו, והתשלום הוא בדרך כלל לפי הנפח בו השתמשתם. כך שהדאגה לגבי נפח שנשאר לכם הוסרה.

 

עבור מפתחים, הבשורה הגדולה ביותר של הענן היא כמובן של פלטפורמה כשירות (PaaS). הפלטפורמה הזו מאפשרת לפתח את האפליקציה מההתחלה ועד הסוף בענן.

 

Bluemix של IBM הוא מוצר PaaS המספק שירותי פיתוח למפתחי אפליקציות ווב ומובייל בענן. היתרון הגדול של Bluemix הוא הפשטות שלו, המאפשרת גם למפתחים מתחילים או בעלי ידע מוגבל יחסית להשתמש בו בקלות רבה. לצד הפשטות הזו קיים מגוון רחב של שירותים ואפשרויות עבור המפתחים שיבחרו להשתמש בו, כמו שירותי דיווח, אנליטיקס ו- Big Data, כלי ניהול גרסאות וניהול זרימת עבודה בענן, כלים לפיתוח יישומי IoT ועוד.

 

פלטפורמת Bluemix מבוססת על סביבת Cloud Foundry פתוחה ודרכה ניתנת למפתחים גישה אל כל כלי התוכנה של IBM וטכנולוגיות הענן של החברה כדוגמת IoT, ווטסון ועוד, מה שמעניק לה יתרון נוסף על פני מתחרותיה.

 

פיתוח אפליקציות בענן הוא דבר שרק הולך ומתרחב והמטרה של IBM היא לתת מענה מדויק עבור המפתחים ולהפוך לכלי העיקרי שלהם ואפילו לכלי ברירת המחדל עבור המפתחים שחושבים על פיתוח בענן. כרגע הפלטפורמה מוצעת לחודש ניסיון ראשון בחינם. מומלץ להיכנס לאתר ולהירשם, ולהכיר כלי שעשוי להפוך את הפיתוח שלכם למשהו אחר לחלוטין.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.