28 יולי 2015 | ג'ון ראמפטון
32 קרנות הון סיכון של טכנולוגיה פיננסית שיזמים צריכים להכיר

ב-2014, סכום ההשקעה הכולל בחברות טכנולוגיה פיננסית בארצות הברית עמד על בערך 3.97 מיליארד דולר, סכום שמציאות לא אמור להיות כל כך מפליא. תעשיית ה"פינטק" רועשת וגועשת עכשיו. הנה לפניכם 32 קרנות הון סיכון, פרטיות ותאגידיות, שכל סטארט- אפ שמחפש משקיעי פינטק אסטרטגיים צריך להכיר.

ב-2014, סכום ההשקעה הכולל בחברות טכנולוגיה פיננסית בארצות הברית עמד על בערך 3.97 מיליארד דולר, סכום שמציאות לא אמור להיות כל כך מפליא. תעשיית ה"פינטק" רועשת וגועשת עכשיו.

 

אני נמצא בחלל הפינטק עם Due.com, הסטארט-אפ שלי. במשך שלושת החודשים האחרונים אני נמצא בקשר עם יזמים מכל העולם על מנת לגלות אילו הן קרנות ההון סיכון המובילות לתעשיית הטכנולוגיה הפיננסית. הנה לפניכם 32 קרנות הון סיכון, פרטיות ותאגידיות, שכל סטארט- אפ שמחפש משקיעי פינטק אסטרטגיים צריך להכיר.

 

סקויה

 

לסקויה יש היסטוריה ארוכה במימון סטארט- אפים, בדגש על יזמים מהדור הראשון ומהגרים לארצות הברית מהזמן האחרון. כמה מהסטארט- אפים המפורסמים שהם מימנו כוללים את אפל, אינסטגרם וקייאק.

 

מאט האריס

 

מאט האריס הוא משקיע המעוניין לראות מוסדות שאינם פיננסיים מקבלים הזדמנויות בתעשייה הפיננסית המסורתית. האריס הוא מייסד שותף ושותף כללי ב- Village Ventures. הוא ביצע כמה השקעות משמעותיות ב- Blue Tarp, Consumer United ו- iSend.

 

Benchmark Capital

הקרן הזו ביצעה 349 השקעות ב-184 חברות. הם מתמחים בחברות מקומיות וענן, לצד מיזמי מדיה חברתית. ברשימת הסטארט- אפים שנעזרו על ידי בנצ'מארק קפיטל ניתן למנות את Duo Security, Vessel ו- PlayFab.

 

בארקלייס אקסלרטור

 

בארקלייס אקסלרטור היא תוכנית בת 13 שבועות המציעה לסטארט- אפים מנטורינג ואימון על ידי מובילים בתעשייה. העסקים החדשים יכולים להציג את רעיונותיהם בבארקלייס דמו דיי, שם הם מקבלים את ההזדמנות ליצור קשרים עם כוכבי טכנולוגיה ורשתות הקשר של בארקלייס. לאחר השלמת תוכנית האקסלרטור, הסטארט- אפים נחשבים לבוגרי בארקלייס לכל החיים.

 

דייב מק'קלור

 

איש שאין צורך להציג- דייב מק'קלור הוא המייסד של 500 סטארט- אפים, חברת הון סיכון שהשקיעה ביותר מ-995 סטארט- אפים ב-45 מדינות. 500 סטארט- אפים לא רק מספקת מימון פיננסי בשלב ה-Seed, אלא מציעה ליזמים העסקיים גם תוכניות מנטורינג עם מובילים בתעשייה.

 

Spring Lake Equity Partners

 

SLEP משקיעה בחברות טכנולוגיה בבעלות פרטית שיש להן ניהול טוב ומוכנות להרחיב את עסקיהן. חלק מההשקעות שלהם כולל את Fidelis Security System, Transwich Corporation ו- Advanced Fibre Communication.

 

ג'ורדן אנג'לוס

 

לפני שהפך למשקיע ב- Accel Partners ב-2013, ג'ורדן אנג'לוס סיקר את הסקטורים הטכנולוגיים, התקשורתיים והטלקום עבור גולדמן סאקס ב- Global Leveraged Finance Group. ג'ורדן מתרכז בעיקר בהזדמנויות השקעה בחברות אינטרנט, טכנולוגיה פיננסית ותוכנה/ SaaS. לאחרונה הוא היה מעורב בהשקעה של אקסל ב- WorldRemit, המאפשרת לאנשים לשלוח כסף לחברים ומשפחה הגרים בחו"ל.

 

Expensive Ventures

 

ג'ון סוברג, מייסד שותף ושותף מנהל ב- Expensive Ventures הוא איש שצריך להכיר בקהילת ההון סיכון של הפינטק. לפני ייסוד הקרן, הוא היה דירקטור הניהול בבלומברג קפיטל, ושיחק בעמדת מפתח בהובלת כמות נכבדה של השקעות לפינטק, כולל את Trulioo, Addepar, Credorax, Kreditech, FeeX, Fundbox ו- Zanbato.

 

האריסון מילר 

 

האריסון מילר הצטרף ל- Summit Partners ב-1998 כעמית. הוא עזב כדי ללמוד לתואר במנהל עסקים והיה סגן נשיא ומנכ"ל מייסד של שירותי פלטפורמה עבור אמזון. ב-2003, האריסון הצטרף לסאמיט וכרגע משמש בתפקיד דירקטור ניהולי. ההשקעות העכשוויות שלו ותפקידיו במועצה כוללים את Advanced Cell Diagnostics, Clearwater Analytics, Delphix, Gainsight ו- Uber.

 

פיטר ת'יל

 

פיטר ת'יל הוא מחבר שותף של הספר מאפס לאחד, רשימות על סטארט- אפים או איך לבנות את העתיד. היזם שייסד את פייפאל ולפני כן השקיע במספר חברות מצליחות, כולל לינקדאין ו- Yelp.

 

גרין היל SAVP (בריאן הירש)

 

בריאן הירש, בעבר מגרין היל SAVP, הוא המייסד ומנהל שותף של Tribeca Venture Partners.

 

מקס לבצ'ין

 

מקס לבצ'ין הוא מייסד שותף ומנכ"ל של Affirm. הוא משמש גם כנשיא של Glow. שתי החברות הן נגזרות של פרויקט ה- HVF של לבצ'ין, העוסק בקונספט של נתונים כסחורות.

 

Bessemer Venture Partners

 

BVP השקיעה במספר סטארט- אפים, בדגש על מחשוב ענן, אבטחת סייבר וטכנולוגיות בריאות. רוב סטאביס הוא שותף במשרדי החברה בניו יורק, שם הוא מתמקד בסקטור הפיננסי של קרן ההון סיכון.

 

ריד הופמן

 

ריד הופמן הוא יזם ואסטרטג של פיתוח מוצר. הוא עבד במסחר אלקטרוני עם דגש על בניית עסקאות ושיווק בינלאומי. כרגע הוא משמש כמנכ"ל לינקדאין, שבה הוא גם מייסד שותף.

 

שון פארק מ- Anthemis Group

 

שון פארק הוא המנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של Anthemis Group. יש לו ניסיון נרחב בהון סיכון ובנקאות השקעות והוא המחבר של הספר הפרדיגמה של פארק. פארק ידוע כבעל חזון חדשני בתעשיית ההון סיכון.

 

מייק בינגל מ- Silver Lake Partners

 

מייק בינגל הוא מנהל שותף ודירקטור שותף ב- Silver Lake Partners. לסילבר לייק יש נכסים בשווי של מעל 20 מיליארד דולר והיא מתמחה בהשקעות בטכנולוגיות בינלאומיות. בפורטפוליו שלהם ניתן למצוא את Dell, Locaweb ו- Avago.

 

ג'ף קלאבייר

 

ג'ף קלאבייר הוא המייסד ומנהל שותף בקרן ההון סיכון SoftTech. הוא נולד והשלים את לימודיו בצרפת. הוא ייסד את SoftTech ב-2004 והחברה צמחה משמעותית תחת הנהגתו. בפורטפוליו שלהם נכללות בין היתר Mint, Fitbit ו- Poshmark.

 

ורבורג פינקוס

 

ורבורג פינקוס נוסדה לפני 45 שנים ומתמחה בהשקעות פרטיות. הם יכולים לתמוך בסטארט- אפים בכל שלבי ההתפתחות ולספק שירותים עבור חברות מבוססות. קרן ורבורג פינקוס מעודדת אחריות חברתית על ידי תמיכה בפרויקטים קהילתיים מגוונים.

 

דייויד או. סאקס

 

דייויד או. סאקס משמש כסמנכ"ל תפעול של Zenefits, חברה המציעה מערך נרחב של תוכנות משאבי אנוש. הוא היה המייסד של Yammer, אשר פיתחה מערכות תקשורת תאגידיות פנימיות.

 

Edison Ventures

 

Edison Ventures מתמקדת בעיקר בשלב הצמיחה של סטארט- אפים טכנולוגיים. הם עוקבים מקרוב אחר החלק הזה של עולם העסקים כדי ללמוד על החידושים האחרונים והמצבים הנוכחיים.

 

אלברט ואנג'ר

 

אלברט ואנג'ר הוא שותף ב- Union Square Ventures. ואנג'ר היה הנשיא של Del.icio ושימש כמשקיע אנג'ל עבור Etsy ו- Tumblr. הוא בוגר הרווארד שלאחר מכן סיים תואר דוקטורט בטכנולוגיית מידע מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס

.

מייק פטרצלה

 

מייק פטרצלה הוא המנכ"ל של Lightyear Capital, אשר נוסדה בשנת 2000 ומונהגת בידי צוות ניהול בעל ניסיון משותף של 25 שנים בבנקאות השקעות. Lightyear מתמקדת ברכישות והון צמיחה. יש לה את המומחיות והגיוון לפעול על מנת לבצע שינויים אפקטיביים בתעשיית בנקאות ההשקעות.

 

רבקה לין 

 

רבקה לין קיבלה את הכבוד של להיות מדורגת במקום ה-23 ברשימת פורבס מידאס של 100 משקיעי הטכנולוגיה המובילים. ללין יש מומחיות בהשקעות בשירותים פיננסיים, בריאות דיגיטלית ומכשירי מובייל. כרגע היא שותפה כללית ב- Canvas Venture Fund.

ג'נרל אטלנטיק 

 

ג'נרל אטלנטיק פועלת לפי האידיאלים של השקעה לטווח- ארוך ועבודה לבניית ערך בחברה למשך זמן ארוך. הפורטפוליו שלהם כולל את Optionshouse, Alignment Healthcare ו- Vox Media.

 

Spark Capital

 

קרן Spark Capital מחפשת יצירתיות בסטארט- אפים בהם היא בוחרת להשקיע. הם מעריכים נאמנות וכנות בענייניהם העסקיים. בפורטפוליו של ספארק קפיטל ניתן למצוא את Coach.me, Convert Media ו- Lexity.

 

מרטין ברנד

 

מרטין ברנד הוא דירקטור ניהולי בכיר של קבוצת ההון הפרטי של Blackstone. ברנד היווה חלק חשוב בצמיחה של כמה מההשקעות של בלאקסטון כולל את Exeter Finance, PBF Energy ו- Accuvent.

 

צ'ארלס מולדו

 

צ'ארלס מולדו הוא שותף כללי ב- Foundation Capital. הוא מתעניין בהשקעות של פינטק, פתרונות לצרכני טכנולוגיה וסטארט- אפים של טכנולוגיות שיווק. בפורטפוליו שלהם- AdRoll, DogVacay ו- Lending Club.

 

מארק גוינס

 

מארק גוינס הוא סגן הנשיא לשעבר של מוצרים חדשים ב- Charles Schwab, כמו גם מנהל לשעבר ב- Intuit, ומשקיע/חבר ועד מנהלים עבור Mint.com ושותף ב- Morgenthaler Ventures.

 

ACXIT Capital Partners

 

הקרן הזאת מתעסקת בלעדית בסטארט- אפים באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. בפורטפוליו שלהם יש את AGS ההודית, בלאג'יו מסין, ו- Acton SA מאפריקה.

 

קית' רבואה

 

קית' רבואה מ- Khosla Ventures הוא מנהל השקעות ויזם טכנולוגיה. הוא מוכר בתעשיית ההשקעות הפיננסית בזכות השקעותיו בסטארט- אפים בשלבים מוקדמים. רבואה שימש בתפקידים ניהוליים בלינקדאין, פייפאל וסלייד.

 

טוד מוריסי

 

טוד מוריסי הוא שותף ב- LLR Partners. הוא בעל ניסיון של 15 שנים בתעשיית הפיננסים עם עניין ספציפי בעסקים ושירותים פיננסיים. הפורטפוליו שלו כולל את  Ultimus Fund Solution ו- Aasonn.

 

רוג'ר ארנברג

 

רוג'ר ארנברג הוא המייסד ומנהל שותף של AI Ventures. קודם לייסוד הקרן ב-2009 רוג'ר שימש כמשקיע אנג'ל ב- IA Capital Partners, שם הוא התמקד באבטחת ההשקעות בשלב ה-seed של מדיה דיגיטלית וטכנולוגיה פיננסית. הוא שימש גם כנשיא ומנכ"ל של DB Advisors, LLC, אשר הייתה פלטפורמת המסחר של קרן הגידור של Deutsche Bank.

 

ככל שתעשיית הפינטק הולכת וגדלה, אלו קרנות ההון סיכון שאתם רוצים לפקוח עליהן עין. ההשקעות שלהן יכולות לשנות את השוק באופן דרסטי. לחיי השגת השקעה מאחת מקרנות ההון סיכון המובילות הללו בפינטק!

תגובות

1. אבי צימנט | 16 אוגוסט 2016

הצעת שיפור קטנה גדולה

מאוד מאוד אודה לכםאם תוסיפו קישורים רלונטים להתקשרות ראשונית עם האתרים השונים.
הופתעתי חשבתי אחרי שיש טכנולוגיה שוברת ש המסע יסתיים אבל.....רבות מחשבות ....ועצת השם היא תקום


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.