9 אוגוסט 2015 | מת'יו טורן
7 מיתוסים על הקמת עסק שפעם האמנתי בהם

ככל שהמשיכה ליזמות גדלה עם רוח הזמן של התרבות הגלובלית, כך גדלים גם המיתוסים המקיפים אותה. הנה שבעה מיתוסים יזמיים נפוצים על הקמת עסק שאני האמנתי בהם פעם, ועכשיו אני יכול לחשוף אותם עבורכם.

יזמות איננה עבור ביישנים. זה לא שזה דורש כמויות עצומות של אומץ, אבל עדיין צריך איזו עקשנות כדי לפגוע בקרקע בריצה כל בוקר כשאתם מנדנדים את רגליכם מחוץ למיטה.

 

ככל שהמשיכה ליזמות גדלה עם רוח הזמן של התרבות הגלובלית, כך גדלים גם המיתוסים המקיפים אותה. כשם שמגלי ארצות עתיקים יצאו לגלות את אמריקה וארצות רחוקות אחרות, כך יזמים מסמנים את מסלולם לעבר טריטוריות בלתי נחקרות, ותמיד ישנן מעשיות שיכולות ללכת לצד הדבר הבלתי ידוע.

 

אנחנו יודעים עכשיו שלוייתנים ודולפינים אינם בנות ים ושהעולם אינו שטוח, אך הייתה תקופה שבה המיתוסים הללו התקבלו כעובדות. באופן דומה, ישנם מיתוסים שנבנו סביב הקמת עסק שפשוט אינם נכונים. הנה שבעה מיתוסים יזמיים נפוצים על הקמת עסק שאני האמנתי בהם פעם, ועכשיו אני יכול לחשוף אותם עבורכם.

 

1. אתם חייבים לדעת מה אתם עושים.

 

למעשה, אתם לא צריכים לדעת בדיוק מה אתם עושים על מנת להתחיל. הזמן הוכיח זאת באופן פעם אחר פעם. ממגלן, אינשטיין, מאדאם קירי, סטיב ג'ובס והלאה, מעולם לא הייתה תוכנית מדויקת עבור המסלול שמקדימה- רק רעיון כללי שמשהו נמצא שם. תנו לסקרנות שלכם לגבור על המיתוס שאתם חייבים לדעת בדיוק מה אתם עושים על מנת להתחיל.

 

2. אתם חייבים שתהיה לכם תוכנית עסקית מלאה.

 

באופן אישי, אני לא מחבב תוכניות עסקיות ענקיות. משהו פשוט שמשרטט אפקטיבית את הקווים של המשימה, החזון ומאמצי יתדות השיווק שלכם, עם איזו מטריצה של נתונים על איך אתם הולכים למדוד את ההצלחה שלכם ואתם אמורים להיות מוכנים.

 

הייתי עד ליזמים רבים שהלקו את עצמם בבוץ של ההתעקשות על הצורך בתוכנית עסקית מלאה כדי להתחיל את העסק שלהם, ואפילו הלכו רחוק יותר בכך ששכרו מישהו שיכתוב אותה עבורם והגישו בקשה לסימן רשום לפני שהתחילו. אני מהאסכולה שאומרת שאתם צריכים לבחון אם העסק שלכם הוא בכלל בר קיימא לפני שאתם מטביעים בו כסף.

 

שרטטו קווים מנחים מבוססים על פני 3-4 עמודים עבור התוכנית העסקית שלכם והתחילו לעבוד. אל תיפלו למלכודת של שיתוק מניתוח תוכנית עסקית.

 

3. אתם חייבים להתחיל בזמן הנכון.

 

טעות. הטיימינג הנכון הבלעדי שיהיה אי פעם הוא עכשיו. למעשה, אינספור יזמים התחילו את עסקיהם בזמנים הגרועים ביותר בהיסטוריה, והגרועים ביותר בחייהם האישיים.

 

היזם והפודקאסטר פאט פלין התחיל את העסק האינטרנטי הראשון שלו לאחר שתי החדשות שהופיעו כמעט באופן סימולטני- הוא הורד מהחלטורה המשותפת שהיה בה ואשתו בדיוק הייתה בהריון עם ילדם הראשון. א אחד לא היה בוחר ברצון בתקופה עם כל כך הרבה מתח גבוה בחיים האישיים כדי להתחיל עסק, אך לחיים יש נטייה לקחת אותנו לאן שאנו צריכים להגיע.

 

מיקרוסופט נוסדה ב-1975 ממש לפני סוף המיתון, ומאוחר יותר אוגדה מחדש ב-1981, בדיוק כשהמיתון של שנות השמונים יצא לדרך. אלו היו שתי תקופות איומות להתחיל בהן עסק, אך זה לא מנע את הצלחתה של מיקרוסופט.

 

הטיימינג לעולם לא יהיה נכון- זו הסיבה שעליכם להתחיל ממש עכשיו.

 

4. אתם חייבים שיהיה לכם הרבה כסף כדי להתחיל.

 

אתם לא צריכים הרבה כסף כדי להתחיל. יש ספר שלם שנכתב בידי אריק רייס שעוסק בסיבה שהדבר נקרא "הסטארט- אפ הרזה" (The Lean Startup).

 

ישנן דרכים רבות לצאת לדרך עם העסק שלכם מבלי שיהיו לכם ערימות של הון. אחת הדרכים הטובות ביותר להפריך את המיתוס הזה עבור עצמכם היא להתחיל לבחון בקטן את המוצר או השירות שלכם מהצד או בקבוצות קטנות כדי למדוד את הצמיחה שלכם באופן הדרגתי. כמויות גדולות של הון אולי יכולות להצמיח אתכם מהר יותר, אך לפעמים קצב צמיחה איטי ומתון יכול לעזור לכם להתייצב ולהצמיח את רגלי העסק שלכם בזמן שהרווחים שלכם גדלים.

 

אני ממליץ בחום על הספר בשביל רעיונות על איך אפשר להתחיל מבלי לפזר המון כסף על ההתחלה.

 

5. אתם חייבים לשכור צוות.

 

זהו מיתוס שאני הפרכתי במהירות כשהתחלתי את העסק הראשון שלי עם אחי. צוות הוא יקר לאחזקה, לוקח זמן לנהל וברוב הפעמים מדובר על ההוצאה הגדולה ביותר שתהיה לעסקים בספרים שלהם. ככל שתצליחו להשאיר את העסק שלכם תחת הנהגתכם הבלעדית יותר זמן, יותר טוב.

 

כמו כן, מניסיוני, אם אתם יכולים להשתמש במיקור חוץ של סוכנויות או פרילאנסרים, עבור רוב העסקים זה כמעט תמיד עדיף. שמירה על עצמכם חופשיים מהוצאות צוות כלליות כשאתם מתחילים עסק תעזור לכם להצליח.

 

6. אתם חייבים לעבוד 24/7.

 

ברוב הימים, יזמים נוטים לעבוד שעות ארוכות. במצב של סטארט- אפ, זה פשוט מה שנדרש. אולם, אתם חייבים להיות מודעים לא רק לקצב שריפת המזומנים שלכם כסטארט- אפ, אלא גם לקצב השריפה האישי שלכם.

 

אם אתם מכניסים עצמכם לתוך האבק יום אחר יום ללא הפוגה, אתם תחלו, וזה ישפיע על הצלחתכם. אינכם חייבים לעבוד 24/7 כדי לנהל עסק מצליח. בעוד אתם תצטרכו לעבוד קשה, ובהחלט תהיינה תקופות של עבודה אינטנסיבית במיוחד, אתם צריכים גם לאזן את זה עם שינה טובה, אוכל טוב, הרבה תזוזה וקצת כיף לפעמים.

 

יזמות היא עבודה קשה, אבל היא אמורה להיות גם מהנה.

 

7. אתם חייבים לעשות את הכל.

 

זה עלול להיראות כאילו זה מפריך את המיתוס הקודם על לא לשכור צוות, אך האמת היא שאתם לא חייבים לעשות את הכל בעסק שלכם. חשוב להאציל סמכויות ולהשתמש באאוטסורסינג עבור חלק ממשימות היום יום והאחריויות על העסק כך שיהיה לכם מרווח נשימה מעת לעת. לעשות את הכל משמעו להתיש את עצמכם וזו טעות נפוצה שאני רואה אצל יזמים.

 

שמרו על שפיותכם ולמדו לא לעשות את הכל.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.