26 אוגוסט 2015 | עליסה מרטין
אני צופה שבשנה הקרובה יהיו אקזיטים גדולים בתחומי הסייבר, בריאות דיגיטאלית, כלכלה שיתופית וערים חכמות.. קרן זוית עם אלעד יאורי

פינה שבועית - "קרן זוית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: אלעד יאורי, יזם ותיק ומייסד אקסלרטור המדגרה בקיבוץ רביבים

מי את/ה?

אלעד יאורי, בן 41, יש לי שני ילדים, אני גר בקיבוץ ארז ולפני כחודשיים יסדתי את "המדגרה". המדגרה הוא אקסלרטור במודל של Bootcamp הממוקם בקיבוץ רביבים בדרום. אחרי שנים בתעשייה היזמית הצלחתי להבין את הקשיים של יזמים בתחילת דרכם והחלטתי לייצר עבורם מודל אחר של עבודה, בסביבה אחרת, שעשוי לגרום להם להצליח יותר. בזמני הפנוי אני ממציא פתרונות לצרכים שאף אחד לא מודע להם.

 

 מה השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלך?  

זו שעדיין לא נכתבה. המוטו שלי הוא "מה שעשית בעבר מעיד על מי היית, מה שאתה עושה היום מעיד על מי אתה ומה שתעשה בעתיד מעיד מי אתה שואף להיות".

 

מי פתח לך את הדלת לתעשייה?

נמרוד אלמיש, חבר יקר מאוד, שהיה שותף בחברה המספקת שירותים לחברות סטארט אפ וכיום המנכ"ל של CardBoardTech. רק בגיל 31 נכנסתי לתעשיית היזמות, גיל יחסית מאוחר, עד אז לא ידעתי שהעולם הזה קיים.  

 

איפה תמצאו אותי?

במדגרה (רביבים), בקיבוץ ארז, בפגישות עם יזמים ומשקיעים בתל אביב או באוטו - כנראה שבאוטו - אני עושה כ- 5,000 ק"מ בחודש.

 

 כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי

אני עובד במחזורים שבועיים, יש לי שישה ימי עבודה טיפוסיים.

 

 כשאני לא עובד/ת

(אם בכלל), אני...- מבלה עם הילדים או עם חברים.

 

נקודה בקריירה שאת/ה גאה בה ואחת שקצת פחות?

אני בניתי ופיתחתי תכנית עסקית למיזם ששינה את הדרך בה אתם חושבים וקונים. יש הרבה נקודות שאני לא גאה בהן רובן נובעות ממה שכתבתי בסעיף הטעות של יזמים.  

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום?

הצלחתי לארגן לעצמי חיים המאפשרים לי להגיע הביתה 2-3 בשבוע בשעה 16:00, להיות עם הילדים ולשים את הטלפון בצד עד 19:00. כשהילדים נרדמים, אני כמובן חוזר לעבודה.

 

 טיפ ליזמים

להקשיב לעצות ולנתח בצורה עניינית את הדברים. אישית לא פגשתי משקיע או מנטור שרצה "ברעת" היזמים. לצערי פגשתי הרבה יזמים שלא התייחסו לעצות של משקיעים/מנטורים מנוסים. לא צריך לקבל כל עצה, במקרים רבים למשקיע/ מנטור אין את כל הידע שיש לכם, אך כדאי להקשיב, לנתח בצורה עניינית ואז להחליט האם נכון או לא לקבל את העצה.

 

 הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים?

יש הרבה אבל מכיוון שאתם מכריחים אותי אז אני אתמקד ב- 3 :

 

1. תכנית עסקית שנעשית רק על מנת לצאת מידי חובה – בדר"כ לא מקדישים לה את תשומת הלב הראויה, מישהו היה בונה בית בלי לתכנן אותו לפני כן? ההשקעה במיזם היא בהרבה מקרים הרבה יותר מהשקעה בבית: חייבים להבין היטב את הסביבה העסקית, התחרות, קהל היעד, ערוצי החדירה לשוק ועוד. בסוף הכל יסתכם לתכנית פיננסית עם הנחות המבוססות על מקרים דומים.

 

2. יהירות, הנובעת מחוסר ניסיון. יזם שלא "הלך לפני כן בדרך" לא יודע מה מצפה לו ולא מבין עד כמה מנטורים/יועצים מנוסים הם מרכיב קריטי בהצלחה. זו אחת הסיבות בגללן יזמים בדר"כ רחוקים מאוד מלעמוד באבני הדרך, ההוצאות וההכנסות שקבעו לעצמם. רק מי שהלך בדרך ידע פחות או יותר להעריך את הקשיים וההתקדמות.

 

3. בחירת השותפים - שותף למיזם הוא סוג של שותף לחיים, צריך מישהו באותו ראש שמשלים את החסרונות שלך. יש הרבה עליות וירידות בהקמת מיזם ואם אין כבוד הדדי, אמון, הערכה מקצועית וחלוקת אחריות, קשה מאוד להוציא לפועל את המיזם, המחלוקות בסוף ייגרמו לפירוד. למזלי הרבה מצאתי שותף שעונה על כל אלה – לאון, שותפי לחזון ה"מדגרה". 

 

קצת פרגון למתחרים שלי

אני מעריך/ה מאוד את...- ישנה היום פעילות רבה מאוד בעולם היזמות וכל שבוע נפתח אקסלרטור חדש, אני מעריך את גיא ואוריה (8200) ואת ניר שמעוני (techforgood) ואני חושב שהם עושים עבודה נהדרת, אני לא מכיר את גיל בן ארצי (upwestlab) אבל אני יודע שהוא עושה עבודה מעולה, בקיצור יש הרבה שעושים עבודה יפה. מי שלא יזם מפסיד.

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול

אין ספק שהסייבר ימשיך להיות תחום חם בישראל ובעולם, אבל יש תחומים משגשגים בעולם שהיזמים הישראלים טרם אימצו במלוא העוצמה כמו בריאות דיגיטאלית, כלכלה שיתופית וערים חכמות. אני צופה שבשנה הקרובה יהיו אקזיטים גדולים בתחומים הללו.

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה 

השאיפה הבאה שלי היא... - הבאה, באה, להפוך את המדינה למקום מעולה לגור בו.

  

אפל/ אנדרואיד?

לא קריטי, אני אהיה לויאלי לשותפים ולגישה שלי לחיים, אז אנדרואיד.

 

ההומפייג' שלי?

גוגל

 

דברו אליי

אם יש לכם משהו מקורי להגיד ואם אתם יודעים להקשיב, אני חלש בסמול טוק וקשה לי לדבר עם אנשים שלא יודעים להקשיב.

 

תגובות

1. אלמיש | 18 אפריל 2016

עלה והצלח

אלעד הוא אחד האנשים הטובים והישרים שהיתה לי הזכות לעבוד איתם, עלה והצלח אלעד.
נמרוד אלמיש


2. מלך החיים הטובים | 29 אוגוסט 2015

אתה בדרך הנכונה אח


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.