31 אוגוסט 2015 | עליסה מרטין
תעשיית ה- Social Tech פורחת. יותר ויותר אנשים פועלים כדי לחבר בין טכנולוגיה לבין מטרות חברתיות - קרן זוית עם ניר שמעוני

פינה שבועית - "קרן זוית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: ניר שמעוני, ממייסדי TechForGood, שפועלת לפיתוח תעשיית ה-Social-Tech בישראל, ומטפחים סטארטאפים שעושים שימוש יצירתי בטכנולוגיה כדי לתת מענה לסוגיות חברתיות

מי את/ה?

ניר שמעוני, בן 42 מתגורר בהרצליה עם טלי ושלושת ילדינו - עומר, לירי ואורי.  

לפני כשנה הקמנו, לארי אקרמן ואני את TechForGood, שפועלת לפיתוח תעשיית ה-Social-Tech בישראל. אנחנו מטפחים סטארטאפים שעושים שימוש יצירתי בטכנולוגיה כדי לתת מענה לסוגיות חברתיות, במסגרת  TechForGood Rally- אקסלרטור ייחודי אותו אנו מפעילים בשיתוף עם Minga.

 

מה השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלך?

בעיני הכי מעניינת היא העובדה שסיימתי רק עשר (וקצת) שנות לימוד. באופן מסודר. שנתיים לאחר הצבא התעשתתי, השלמתי בגרויות, ולמדתי באוניברסיטת בן גוריון תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים.

 

מי פתח לך את הדלת לתעשייה?

תעשיית ה- Social Tech פורחת. יותר ויותר אנשים פועלים כדי לחבר בין טכנולוגיה לבין מטרות חברתיות. החיבור הזה מתהווה כרגע בארץ ובעולם והוא מושך אליו גם יזמים סופר-מוכשרים וגם משקיעים מקומיים ובינלאומיים שמחפשים מיזמי בעלי שורת רווח כפולה – חברתית וכלכלית.  אנשים יוצאי דופן עוסקים במלאכה הזו, ואני שמח שהיתה לי זכות להכיר ולהסתייע ברבים, כולם איכותיים, מקצועיים וערכיים. במיוחד חשוב לי לציין את לארי אקרמן, שהקים איתי את TechForGood, את עומרי בורל שפתחה לי את הדלת לעולם האימפקט, ואת ססיל בליליוס, שבחלוציות מעוררת השראה נושאת את דגל השקעות ה-Social Tech בישראל.

 

איפה תמצאו אותי:

ב-HUB TLV, שם מתקיים האקסלרטור. במשרדי TechForGood– עם יזמי social-tech. בפגישות עם משקיעים ותומכים פוטנציאליים. אני גם משתדל לצאת כמה שיותר מגוש דן כדי להכיר מקרוב יוזמות טכנולוגיות-חברתיות גם באזורי הפריפריה.

 

כך נראה יום העבודה הטיפוסי שלי:

שעות העבודה עוברות עלי בעיקר בפגישות. אני משתדל לפגוש יזמים בכל יום – ללמוד מהם על האתגרים שאיתם הם מתמודדים ולחשוב יחד איתם על דרכים בהם אנו יכולים לסייע להם. חלק נכבד מזמני מוקדש גם לפגישות שמטרתן לרתום לעשייה בתחום ה-social-tech גורמים נוספים – חברות גדולות, אנשי עסקים, יזמים, מוסדות אקדמאים, עמותות ועוד. אני מקפיד לבלות את שעות אחר הצהרים עם המשפחה. אחרי שהילדים נרדמים אני חוזר למיילים שמחכים למענה.

 

כשאני לא עובד/ת (אם בכלל), אני...

אבא גאה ומאוד מעורב.

 

נקודה בקריירה שאת/ה גאה בה ואחת שקצת פחות:

גאה על כך שנפלה בחלקי הזכות להיות שותף לפיתוח תחום ה-Social-Tech בישראל.

אין משהו ספציפי שאני לא גאה בו. היו בעברי המקצועי גם בחירות שאולי לא היו הכי אופטימליות בזמנו (למשל, במשך כמעט שנתיים שימשתי כמנהל פיתוח עסקי בדואר ישראל, תפקיד מאתגר אך גם קשה ביותר, לנוכח אופי הארגון). יחד עם זאת, בדיעבד גם בחירות שאינן אופטימליות הן בחירות שבהחלט אפשר ללמוד מהן, והרבה. אני משתדל לחלוק את הניסיון שצברתי בנושא עם אחרים.

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום:

ההצלחה של TechForGood Rally, שהיא תוצר של שיתוף פעולה מופלא עם אנשים סופר מוכשרים וחדורי מוטיבציה ליצור שינוי חברתי בכלים טכנולוגיים.  ההישג הזה מתחדד כשמודדים את הגידול המרשים בכמות הסטארטאפים בתחום ה-Social-Tech; ובשיעור היזמים בוגרי המחזור הראשון של האקסלרטור שלנו שגייסו השקעה.  

 

טיפ ליזמים:

למרות שסטארטאפים מבוססים על חוסר ודאות כמעט מוחלט וההצלחה הרבה פעמים מבוססת על יכולת אלתור וגמישות לשנות כיוונים במהירות – המלצתי היא לנסות לייצר תוכנית עבודה שתהיה ככל האפשר מסודרת ומפורטת, להציב לעצמכם ייעדים ולבחון את עצמכם כל הזמן - האם אתם פועלים להשגת היעדים או שגורמים חיצוניים סוחפים אתכם לסטות מהם.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים:

ניתוק מהמציאות העסקית – לגבי סכום הכסף אותו הם מבקשים לגייס; לגבי הפוטנציאל של השוק והייחוד מול המתחרים; לגבי הקשיים שבחדירה לשווקים בינלאומיים.

 

קצת פרגון למתחרים שלי- אני מעריך/ה מאוד את...

אני מפרגן מאוד לאוריה לין ולשאר החברים בתוכנית החברתית של 8200. הם עושים עבודה מעולה בכך שהם מושכים לתחום את את מיטב היזמים וקשת רחבה של מנטורים. כשהמטרה היא פתרון בעיות חברתיות בכלים חדשניים – החברה כולה תצא נשכרת מהצטרפותם של שחקנים נוספים לתחום.

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

לדעתי ארבעת התחומים החברתיים בהם טכנולוגיה תיצור שינוי הם aging, wellbeing, Digital Healthוישומים חדשניים של כלכלה שיתופית. אני חושב שיזמים רבים יופתעו לגלות את הפוטנציאל הכלכלי האדיר של התחומים האלו.

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי היא... 

ישראל תמיד היתה פורצת דרך בכל הנוגע לחדשנות. אנחנו עומלים כדי לסייע ליזמים ששואפים שגם בתחום ה-Social-Tech ישראל להפוך למובילה עולמית. יש בעיות חברתיות רבות בעולם שבכוחה של טכנולוגיה ישראלית לפתור ויש גם כסף רב שמיועד למטרות האלו. השאיפה הבאה שלי היא להפוך TehcForGood Rally, האקסלרטור שלנו לתוכנית בינלאומית שתמשוך לארץ את משקיעי האימפקט הבינלאומיים הגדולים ותהווה חממה גלובלית לפתרון בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים.

 

אפל/ אנדרואיד?

אפל. ברור.

 

ההומפייג' שלי:

www.techforgoodrally.co.il

 

דברו אליי:

[email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.