30 ספטמבר 2013 | יובל מעוז
כמה תתרמו עבור שיחה צפופה עם דן אריאלי או אהוד אולמרט?

Wizeo מביאים את טרנד גיוס ההמונים אל ענף התרומות עם הרצאות מעוררות השראה

 

 

בשבועות האחרונים ליווינו ב-StartIsrael את חברות הסטארט-אפ הישראליות שהתקבלו ל-MassChallenge בבוסטון, תוכנית ההאצה לחברות סטארט-אפ הגדולה בעולם. האקסלרטור מס-צ'לנג' מארח 128 חברות סטארט-אפ בקומה אחת בגורד-שחקים בוסטוני למשך ארבעה חודשים. 

 

 

 

 

 

בקמפיין הבחירות האחרון שלו הצליח ברק אובמה לגייס 500 מיליון דולר באמצעות גיוס תרומות קטנות של המוני תומכיו דרך האינטרנט. את הרעיון של תרומות קטנות רבות שמצטברות להון משמעותי החליטו לקחת בחברת הסטארט-אפ Wizeo – כשהפעם הכריזמה השופעת של האדם שיעמוד בראש הקמפיין תוביל לתרומה לעמותות ולפעילות חברתית. 

 

הרעיון של וויזאו פשוט – תמורת תרומה קטנה, דולר אחד לכל הפחות, זכאים התורמים להיות שותפים לאירוע וידאו חי עם איש מעורר השראה או מוביל דעה. אחד מהתורמים שיעלה בגורל יזכה גם לשיחה קצרה של רבע שעה, אחד-על-אחד, עם אותה דמות בעל השפעה.

 

באמצעות הפלטפורמה של וויזאו יכולים התומכים בפעילות של עמותה מסוימת לתרום סכומים קטנים תמורת קבלת גישה לאירועי וידאו חיים המשודרים ברשת. באותה אירוע-וידאו ידברו אנשים משפיעים ומעוררי השראה, אותם מכנה החברה – Wiz.

 

"רצינו לקחת את הידע שיש לנו ב-eCommerce, ולהביא אותו לארגונים ללא מטרות-רווח", אומר גיא באומן, מייסד משותף בחברה. "אנחנו רוצים לעזור לעמותות להשתפר במיקרו-תרומות. כיום עמותות לא מצליחות למנף את התמיכה שיש להן בקרב התומכים שלהן ולא משתמשות בפורמט של גיוס מהמונים".

 

"חקרנו את הנושא ולמדנו שאפשר לקשור אנשים מובילים בתחומם – מוזיקאים, אקדמאים, בלוגרים, ועוד רבים – ולרתום אותם לעידוד תרומות לעמותות שהם תומכים בפעילות שלהן", מספר באומן. "היום עמותות יודעות להגיע למעט אנשים שיודעים לתרום הרבה כסף. אבל הן לא יודעות להגיע להרבה אנשים שיתרמו מעט כסף".

 

Wizeo השיקה את פעילותה לאחרונה והצליחה לרתום אנשים מובילים לכמה קמפיינים מסקרנים. כך למשל, ניתן למצוא קמפיין גיוס של דן אריאלי, פרופ' לכלכלה התנהגותית, לגיוס 10 אלף דולר לעמותת "חינוך לפסגות" הישראלית; אהוד אולמרט, המשתתף בקמפיין לגיוס 7,000 דולר לרשת מעונות עלה, המספקת מגורים ושירותים לבעלי מוגבלויות.

 

"וויזים" נוספים שצפויים להוביל קמפייני גיוס באמצעות וויזאו הם עו"ד אלן דרשוביץ', המכהן כיום כפרופסור למשפטים בהארוורד; טום סטנדאג', עורך המהדורה הדיגיטלית של האקונומיסט; רובין רוברטס, המנחה של תוכנית הבוקר של ABC - "בוקר טוב אמריקה".

 

 

עמוד הפרויקטים של Wizeo (צילום מסך)

 

 

את וויזאו הקים באומן עם שני שותפים נוספים. וויזאו היא למעשה חברה אמריקאית, עם מרכז פיתוח בישראל. החברה, שהחלה לפעול בתחילת השנה, מונה כיום שישה אנשים.

 

איך אתם מגייסים מובילי דעה להשתתף בקמפיינים?

 

"אנחנו פונים ישירות או לאנשים שמיצגים אותם, ולפעמים הפנייה נעשית דרך העמותות עצמן. יש כרגע היענות פנטסטית להשתתף בפעילות, מצד כל המעורבים, הן העמותות והן הוויזים, שרואים בזה לא רק פתרון יעיל ומתאים לתקופה, אלא גם כיפי". 

 

"מבחינת העמותות, החלופה היא לארגן אירועים, שבהם העלויות לארגון גבוהות, צריך להביא מעט אנשים שיכולים לתרום הרבה כסף. זה לא יעיל. אנחנו מציעים חלופה יעילה ועכשוויות יותר".

 

מה אתם מנסים להשיג בהשתתפות במס-צ'לנג'?

 

"אנחנו רוצים למנף את הכח העצום של מס-צ'לנג' וליצור קשרים עם כל גוף שיכול לעזור עם בניית הפעילות של החברה – עמותות, מובילי דעה, או ביצירת שיתופי פעולה אחרים. אנחנו לקראת סגירת גיוס ומשיגים כך את אחד היעדים שהצבנו לעצמנו".
 

תגובות

1. חיים | 2 אוקטובר 2013

וואווו

רעיון באמת רעיון מצוין, ישנם אנשים שהייתי מוכן לשלם אלפי שקלים לשיחה קצרה מ 5 דקות


2. הילה | 2 אוקטובר 2013

איזה יופי

יוזמה מדהימה. כל הכבוד! אין ספק שמדובר ב"דבר הבא"


3. שרון | 1 אוקטובר 2013

בחינם אני לא אטרח לדבר איתו. אפילו המחשבה על כך גורמת לי גועל!


4. דורון | 1 אוקטובר 2013

וואו איזה רעיון גדול. זה יכול להגשים הרבה חלומות ולקדם מטרות טובות


5. אלי | 1 אוקטובר 2013

גאוני

הרעיון מדהים
אולמרט הוא רק טלנט אחד מתוך אינספור אנשים בעלי שם שישמחו ליטול חלק למענם ולמען הגופיף המתרימים
מיזם מדהים שמטרותיו הנאצלות הופכות אותו למיזם ירוק חברתית.


6. ביקור אסירים | 1 אוקטובר 2013

אני מוכן לשלם הרבה מאד כסף לשיחה צפופה עם האסיר אולמרט, מעבר לזכוכית, כמובן...


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.