Fall 2011 Student Hackathon Coding, Photo by @matylda
6 ספטמבר 2015 | מורן בן עטר
7 סיבות טובות לקחת חלק בהאקתון

קשה להאמין שישנם בעלי עניין בקהילת היזמות בישראל שלא שמעו על האקתון - אירוע שמטרתו פיתוח טכנולוגי כלשהו - אפליקציה, תכנה, שירות או מוצר, באופן מואץ הנמשך בין מספר שעות לכמה ימים. באירוע לוקחים חלק מתכנתים, מעצבים ומנהלי פרויקטים, אשר מתחלקים למספר צוותים העובדים על פיתוח פרויקטים במקביל. בסיום האירוע, מציגה כל קבוצה את הפיתוח שלה ונבחרים הזוכים

קשה להאמין שישנם בעלי עניין בקהילת היזמות בישראל שלא שמעו על האקתון - אירוע שמטרתו פיתוח טכנולוגי כלשהו - אפליקציה, תכנה, שירות או מוצר, באופן מואץ הנמשך בין מספר שעות לכמה ימים. באירוע לוקחים חלק מתכנתים, מעצבים ומנהלי פרויקטים, אשר מתחלקים למספר צוותים העובדים על פיתוח פרויקטים במקביל. בסיום האירוע, מציגה כל קבוצה את הפיתוח שלה ונבחרים הזוכים.

 

ריכזנו עבורכם 7 סיבות טובות מדוע כדאי לקחת חלק בהאקתון

 

1. חשיפה ציבורית:

 

האקתון הוא הזדמנות לקבל חשיפה עבור החברות המשתתפות והתייחסות מזווית קצת שונה לעבודה שהן עושות בשוטף.

 

זו גם הזדמנות להגיע אל קהל שרמת העניין שלו בתחום העיסוק של החברה עלולה להיות נמוכה - כי הוא לא ממש מבין את עולם המושגים שהחברה עוסקת בו. מכיוון שמאחורי האקתון עומדת הרבה פעמים מטרה חברתית רחבה, זה יכול לדבר, תרתי משמע, אל קהל גדול יותר ומעורב פחות.

 

2. הגדלת מעורבות ומחויבות:

 

המטרה שעומדת מאחורי האקתונים וכל הבאז שהאירועים הללו מייצרים, יכולים לסייע בהגברת רמת המעורבות והמחויבות כלפי החברות השותפות מצד מספר מעגלים: עובדי החברה, לקוחות, שותפים ובעלי מניות וכאמור, הקהל הרחב.

 

העניין הוא פשוט מיסודו - האקתון מוצלח יעורר רגשות חיוביים כלפי החברות השותפות בקרב כל המעגלים האלו. אצל העובדים זה מגביר "גאוות יחידה", אצל הלקוחות את התחושה שהם בידיים של חברה טובה, אקטיבית וחדשנית. ואילו השותפים ובעלי המניות ירגישו שדברים טובים מתחוללים בין היתר בזכות ההשקעות שלהם.

 

3. חשיפה לתהליכי עבודה ומחשבה חדשים:

 

כולנו מכירים את זה. אנחנו עושים את העבודה שלנו הכי טוב שאפשר, מתמקצעים בתחומנו ולעיתים גם לומדים דברים חדשים, ועדיין, לדברים יש נטייה לעיתים לפעול על אוטומט – הכי טוב שיש, אבל אוטומט.

 

ואז מגיע אירוע כזה, עם הזדמנות לפגוש מומחים מובילים בתחומם וללמוד מהם, לעבוד בצוותים שונים מהרגיל, להיחשף לדרכים אחרות וחדשניות לעבוד ולעשות את הדברים המוכרים. זה ערך אדיר עבור העובדים כבעלי מקצוע וכפועל יוצא גם עבור החברות המשתתפות בהן הם מועסקים.

 

4. עידוד יצירתיות:

 

קודם כל יש כאן יצירה – יש מאין של מוצר או שירות שלא קיים עדיין ובעוד כמה שעות עליכם לדאוג שיקרה. הדרך לשם עוברת בעבודה עם צוות לא מוכר ולעיתים, כאמור, בשיטות מחשבה ועבודה אחרות. לכן, כדי שכל העסק יתפקד דרושה יצירתיות מצד כל השותפים בפרט ומצד הצוותים בכלל, וזה עובד יופי. זה לא רק סיעור מוחות או למידה מחכמת המונים, זו גם דרישה מתמדת לחשוב מחוץ לקופסא.

 

5. חברותא ונטוורקינג:

 

הצוותים בהאקתונים מפגישים בין יחידים שאין ביניהם אינטראקציה מוקדמת (גם באירועים סגורים). כבר שיבחנו את החשיבה היצירתית שהאינטראקציות בצוותים מעודדות, וכערך מוסף מדובר גם בהיכרויות שיכולות להיות טובות ומועילות בעתיד ומי יודע אילו שיתופי פעולה יכולים לצמוח מהן לתועלת כל הצדדים. גם עבור משתתפים בודדים באירועים פתוחים, מדובר לרוב בהזדמנות להיחשף להצעות עבודה חדשות.

 

6. תועלת:

 

הרעיון העומד מאחורי האקתון הוא לייצר תוצרים בעלי תועלת למשתמשים, לציבור הרחב וכמובן לחברות המשתתפות. ייתכן שהתוצרים גם יסייעו בשיפור תהליכי עבודה וחסכון בהוצאות. כלומר, עבור החברות המשתתפות מדובר בהזדמנות לייצר גם שורת רווח חברתית וגם שורת רווח כלכלית.

 

7. כי זה כיף מסוג אחר:

 

ההתרגשות וההתלהבות של כל המשתתפים היא פשוט מדבקת. חדוות היצירה, האנדרנלין, התחושה שכולם לוקחים חלק במשהו חדשני, אפילו העייפות יכולה לחלץ פרצי יצירתיות שלא תמיד מתרחשים בשגרה. ולכל זה נוספים גם תירוץ טוב לצרוך בירה וג'אנק פוד ואירוע מסכם חגיגי ומושקע במיוחד.

 

השתכנעתם? רוצים לקחת חלק בהאקתון מלהיב?

 

Microsoft מציעה לכם להשתתף בהאקתון BigData, חווית פיתוח ייחודית המשלבת את עוצמת הענן יחד עם BigData והזדמנות לעבוד עם מומחי Azure ו- Big Data של מיקרוסופט ועם אנשי המקצוע של מכבי שירותי בריאות, בכדי לפתח יישומים שיכולים לשנות את פני העתיד הרפואי בעולם.


 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.