25 אוקטובר 2015 | אדם קאלינן
הכישרון היחיד שיותר חשוב ממכירות עבור מייסדי סטארט-אפ

כמייסדים, מהו התחום העיקרי אליו המשקיעים ינתבו תשומת לב מיוחדת בשלבים המוקדמים? לא, לא מדובר ביכולת שלכם למכור - אם כי היא חשובה גם כן - אלא ביכולת שלכם להעסיק ולבנות צוות אפקטיבי.

ישנו פתגם נפוץ בעולם ההשקעות לפיו כשמשקיעים הון בסטארט-אפ, ההשקעה היא יותר במייסד(ים) מאשר ברעיון עצמו. הסיבה שקיימת כזו הצהרה כוללנית היא כיוון שזה נכון לחלוטין - צוות נפלא עם רעיון בינוני כמעט תמיד יגבר על צוות בינוני עם רעיון נפלא.

 

אז כמייסדים, מהו התחום העיקרי אליו המשקיעים ינתבו תשומת לב מיוחדת בשלבים המוקדמים? לא, לא מדובר ביכולת שלכם למכור - אם כי היא חשובה גם כן - אלא ביכולת שלכם להעסיק ולבנות צוות אפקטיבי. זוהי כשירות מרכזית החיונית להצלחה שלכם ושל החברה. זו הסיבה שלמשקיעים קשה הרבה יותר להשקיע במנכ"לים שזו להם הפעם הראשונה ורבים פשוט יגידו מיד לא - יש סיכון הרבה יותר גבוה בהימור על מישהו שאין לו ניסיון מוכח בבניית צוות מתפקד.

 

אחרי שזה נאמר, גם קוף שיש לו חשבון בקרייגסליסט יכול להעסיק ולבנות צוות, אז בואו נצלול פנימה כדי להבין את החשיבות שבלעשות זאת נכון.

 

1. מכירות זה נהדר, אבל הטיפוס הוא טוב יותר.

 

כמייסד, זה ממש קל להתאהב באדרנלין שמגיע לאחר סגירת מכירה, ובמציאות זה חשוב כבר מההתחלה. עם זאת, העניין הזה הופך לבעיה אמיתית כשהעסק שלכם גדל, אם אתם בנויים באופן כזה שעל מנת לסגור מכירה אתם עדיין צריכים להיות מעורבים בה.

 

הדרך היחידה בה החברה שלכם תוכל לחוות את אותו קימור צמיחה יפהפה של מקל הוקי, היא ביצירת מצב שבו המכירות גדלות באמצעות ערוצים מרובים, מה שאומר שאין לכם את האפשרות להיות מעורבים בכולן.

 

2. כאשר כל התפעול בנוי סביבכם, אתם נכשלים.

 

קשה להעריך את מספר האנשים שבדרך כלל צריכים להיות מעורבים בתפקידי התמיכה של עסק צומח עד שלא עברתם את זה - וזה, למרבה הצער, קורה ריאקטיבית במקום פרואקיטיבית, מה שהופך זאת לקשה אף יותר. לאחר שאמרנו את זה, אתם תכינו את עצמכם לכישלון אם תצאו לדרך, תמכרו את התחתונים שלכם, ולא תשימו לב מקרוב לתפקידי הקצה ההכרחיים שיידרשו על מנת לתמוך בצמיחה.

 

אתם לא יכולים לעשות את הכל. חוץ מזה, מה יקרה אם תותקפו בצורה חסרת רחמים על ידי להקת קואלות רצחניות ותאושפזו למשך חודש? האם העסק יעצור בחריקה או ייכבה לגמרי? הוא לא יכול.

 

3. שיתוף פעולה הוא המפתח.

 

ייתכן שאינכם בעמדה להתחיל להעסיק בשלב מוקדם כיוון שסביר שאין לכם מימון שיתמוך בזה. אך ברגע שתתחילו לייצר רווחים או לגייס קצת הון, תצטרכו להשתמש בכסף הנוסף הזה כדי לבנות את הצוות שלכם - לא רק כדי למלא את מושבי התמיכה שפתחתם והם זמינים. במקום זאת, עליכם להגביר את כמות המוחות היושבים מסביב לשולחן.

 

העובדה היא, שככל שאתם מקיפים את עצמכם וממלאים את החברה שלכם באנשים חכמים, כך הפתרונות לרעיונות ובעיות יהיו יותר מחושבים, מה שללא ספק יגולם בתוצאות טובות הרבה יותר לטווח הקרוב והרחוק עבור כל מי שמעורב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.