22 נובמבר 2015 | מת'יו טורן
4 דרכים בהן לימוד מכירות יכול לעזור לכם להשיג את מטרת הצלחתכם

בין אם תרצו להאמין בזה או לא, כולם במכירות. אתם מוכרים את עצמכם מדי יום לספקים פוטנציאליים, משקיעים, עובדים, שותפים ולמשפחתכם; והרשימה הולכת ונמשכת. החל מהבגדים שאתם לובשים ועד לסיפורים שאתם מספרים, אתם מוכרים את עצמכם ואת מה שאתם עושים, את הבחירות שעשיתם ואת מה שקורה בחייכם. אז, למה לא להתמחות במכירות וללמוד בכוונה את הדרכים הטובות ביותר לגשת להצלחה בכל אספקט של חייכם?

בין אם תרצו להאמין בזה או לא, כולם במכירות. אתם מוכרים את עצמכם מדי יום לספקים פוטנציאליים, משקיעים, עובדים, שותפים ולמשפחתכם; והרשימה הולכת ונמשכת. החל מהבגדים שאתם לובשים ועד לסיפורים שאתם מספרים, אתם מוכרים את עצמכם ואת מה שאתם עושים, את הבחירות שעשיתם ואת מה שקורה בחייכם. אז, למה לא להתמחות במכירות וללמוד בכוונה את הדרכים הטובות ביותר לגשת להצלחה בכל אספקט של חייכם?

 

הנה ארבע דרכים בהן לימוד מכירות יכול לעזור לכם להשיג את מטרות ההצלחה בחייכם.

 

1. למכור זה בעצם להעניק שירות.

 

"הפסיקו למכור. התחילו לעזור."– זיג זיגלר.

 

זיגלר, גורו המכירות מהגדולים בימינו, כמו גם סופר ואיש מכירות מעורר מוטיבציה, אמר זאת היטב בציטוט הזה. הלקח הוא שאנשים הם אינטואיטיביים ורובם מסוגלים להבדיל בין ניסיון מכירה חלקלק לבין שירות אמיתי. אתם יודעים למה הכוונה: יותר מדי יזמים מקשרים בין מכירות לבין הקלישאה של "מוכר המכוניות המשומשות" שניגש למכירות כמו אל טרף, מכניס כל אדם אל תוך איזו טרנטה על מנת לייצר רווח.

 

ובעוד אתם אינכם מוכרי (או מוכרות) מכוניות משומשות והעסק שלכם אינו טרנטה, ייתכן שאתם עדיין חוששים מלצאת החוצה ולהפיץ את בשורת המותג שלכם. אתם חייבים להתגבר על זה. אתם חייבים להבין שכשיש לכם מוצר או שירות נהדרים, ישנם אנשים אי שם שבאמת ובתמים זקוקים לכם.

 

כשאתם מתעסקים עם לקוחותיכם בהגינות, בכנות ובפתיחות, אתם לא "מוכרים" להם, אתם "עוזרים" להם. אנשים זקוקים למה שאתם מציעים, אז הודיעו להם שאתם יכולים לעזור.

 

2. מכירות מיטיבות עם כולם.

 

"האדם שישתמש בכישרונו ובדמיונו הפורה כדי לראות עד כמה הוא יוכל לתת תמורת דולר, במקום מה הכי פחות שיוכל לתת תמורת דולר, מוכרח להצליח."– הנרי פורד.

 

כן, יש לכם מוצר למכור ועסק לנהל, אבל יזמים אמיתיים תמיד מנסים להבין כמה ערך הם יכולים להעביר. אתם יכולים להעביר ערך גם מעבר למוצרים המוחשיים או השירותים שהעסק שלכם מספק. הגישה שלכם, שירות הלקוחות שלכם, הקשרים שאתם מספקים, הרעיונות שאתם משתפים ועוד המון דברים אחרים יעזרו ללקוחות ולספקים שלכם בטווח הרחוק.

 

למכירות יש את הפוטנציאל להיטיב עם כל המעורבים אם אתם ניגשים לעניין עם גישה שירותית.

 

2. מכירות הופכות אתכם לטובים יותר בלהקשיב.

 

"רוב האנשים חושבים שלמכור זה כמו לדבר, אבל אנשי המכירות האפקטיביים ביותר יודעים שהקשבה היא החלק החשוב ביותר בעבודתם."– רוי ברטל.

 

אנשי מכירות טובים הם קודם כל קשובים. אתם יוצאים לסבב שיחות מכירה כדי להקשיב ללקוחות ולפתור את בעיותיהם; ואתם לוקחים את הידע שאתם מרוויחים כדי להמציא הצעות חדשות. אז, תנו את הפתיחה הראשונית שלכם, אחר כך הקשיבו ללקוחות שלכם בזמן שהם דנים במה שהם אוהבים בהצעה שלכם, או מה הם לא אוהבים או חושבים שחסר.

 

שירות לקוחות הוא ההזדמנות שלכם למצוא עוד פתרונות וחידושים, להגיע לפינות שוק נשכחות ולשפר את מה שיש לכם להציע.

 

4. מכירות הופכות אתכם למכונת פתרונות.

 

"יום אחר יום, מה שאתה עושה הוא מה שאתה הופך להיות."- הרקליטוס.

 

כשאתם מקשיבים ללקוחותיכם, מהר מאוד תגלו שמכירות עוסקות בלהפוך למכונת פתרונות. הלקוחות שלכם אולי אפילו לא מדברים על מה שיש לכם להציע, אבל אם תדברו איתם מספיק, תתחילו לעלות על הנקודות הכואבות בעסק שלהם ואזורי המאבק שלהם. זה נותן לכם את ההזדמנות להשתמש במה שהעסק שלכם מציע כדי לפתור את בעיותיהם.

 

אתם הופכים לאנשים מכווני- פתרון ומהר מאוד לומדים להפוך כל מכשול להזדמנות. זוהי מיומנות שכדאי להחזיק בה במכירות וגם בחיים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.