6 דצמבר 2015 | אדם קאלינן
ביקשתם את זה: הפרטים על איך שבניתי עסק של שבע ספרות בלי עובדים

לאחרונה כתבתי סקירה כללית, עם כותרת די דומה, על הצעדים שניתן לנקוט כדי להניח את היסודות לעסק אוטומטי שעשוי לתת לכם את היכולת לייצר רווחים של שבע ספרות, מבלי להזדקק לעובדים. עכשיו אני הולך לספר לכם, צעד אחר צעד, מה אני והשותף שלי עשינו ב- BottleKeeper כדי להשיג את זה.

לאחרונה כתבתי סקירה כללית, עם כותרת די דומה, על הצעדים שניתן לנקוט כדי להניח את היסודות לעסק אוטומטי שעשוי לתת לכם את היכולת לייצר רווחים של שבע ספרות, מבלי להזדקק לעובדים. עכשיו אני הולך לספר לכם, צעד אחר צעד, מה אני והשותף שלי עשינו ב- BottleKeeper כדי להשיג את זה.

 

אני רוצה להבהיר שאני לא כותב את הטור הזה כדי לדחוף את החברה שלי - להיפך, הוא נכתב כתוצאה ישירה מפידבק של קוראים ב- Entrepreneur.com לכתבה האחרונה.

 

הנה הפרטים על המוצר והעסק שיצרנו שאיפשרו לנו לייצר רווחים של שבע ספרות בלי עובדים, תוך שמירה על היכולת לתפעל את החברה מכל מקום בעולם שבו יש חיבור לאינטרנט.

 

 

אז, איך זה קרה?

 

זה התחיל בהשקת אתר מסחר אלקטרוני של רכיבי מדף לקראת סיומו של קמפיין מימון המונים בסוף 2013, שנבנה בוורדפרס עם תוספי Paglines DMS, עורך "גרור וזרוק" מקצה לקצה, ו- WooCommerce.

 

אם זה נשמע מסובך, דעו שכל אחד שיש לו מחשב יכול לבנות את זה בתוך 10 דקות. וישנן אפילו אלטרנטיבות פשוטות יותר כמו Shopify ו-  Squarespace לצרכי מסחר אלקטרוני. מרגע שעלה לאוויר, האתר כל הזמן שופץ ושופר כיוון שגיששנו סביב כל הזמן כדי לנסות להבין את זה.

 

ככל שהתקדמנו, עלה הצורך בפתרונות שהיו הרבה מעבר ליכולות התכנות שלי, שהן בעצם כלום. החדשות הטובות הן שאתם יכולים למצוא תוסף של כל פתרון לכמעט כל בעיה או רצון שתוכלו לדמיין, רבים מהם בחינם ולוקח 30 דקות לפענח אותם. באתר הראשון שלנו היו לנו עד 32 תוספים שפעלו בו זמנית, שזה המון, אבל תהליכי המכירות שלנו היו לחלוטין אוטומטיים.

 

אחד התוספים החשובים ביותר היה תכנת פרסים והפניות, שהייתה ועודנה מבוססת באגרסיביות על "הביאו חברים, קבלו BottleKeeper בחינם". זה היה אדיר למינוף שיתופים חברתיים של לקוחות, כי זה לא היה ה"קבלו 10% הנחה" שאתם רואים בדרך כלל - מהר מאוד למדנו שתכנית בונוסים צריכה להיות משמעותית על מנת לזכות במשיכה רצינית.

 

 

הדחיפה של הוידאו בפייסבוק.

 

כאשר פייסבוק השיקה את פלטפורמת פרסומות הוידאו שלה באמצע 2014, אנחנו התנסינו בפרסומות מבוססות תמונה, אבל עם הצלחה מינימלית. אז יצרתי וידאו קצר של המוצר עם מצלמת רכיבי מדף, ערכתי אותו ב- iMovie ופרסמתי אותו בקטגוריית "Video Views" בפלטפורמה החדשה. כיוונו לעבר קבוצה די רחבה של צרכנים בארה"ב בגילאי 25-64 בעלי תחומי עניין טיפוסיים כמו בירה, ספורט, טיולים, שייט ועוד.

 

הרצנו חמישה טאגליינים שונים לוידאו בו זמנית, עם תקציב של רק 10$ ליום, למבחן A/B עבור התוצאה הטובה ביותר. ברגע שהושלם, הוידאו הושק עם הטאגליין המנצח באותו תעריף יומי- 10$ בלבד.

 

התגובה לוידאו הייתה מדהימה ובתוך שבוע הוא החזיר הרבה יותר מ-10$ עבור כל דולר שיצא. ההחזר הזה איפשר לנו להגביר את המכירות שלנו רק על ידי הגברת הפרסום בוידאו, שהמשיך לעבוד בצורה יוצאת דופן והפך את רווחי המכירות החודשיים שלנו לאוטומטיים.

 

 

אספקת תמיכה מתמשכת.

 

בנקודה זו, הצרכים היומיומיים ב-BottleKeeper ברובם סובבים סביב פונקציות תמיכה. אנו משתמשים ב-Desk.com עבור שאלות של לקוחות באופן אוטומטי, שמקבל בקשות של לקוחות דרך אימייל ואינו כולל את היכולת להתקשר אלינו- שוב, ללא עובדים, כן?

 

רוב השאלות, כמו "מתי יהיה במלאי צבע ירוק שוב", או "איך להשתמש בלינק ההפניה שלי", יכולות להיענות על ידי תשובה אוטומטית פשוטה. ככל שהמשכנו לטפס, השאלות הנכנסות שלנו גדלו ונהיה קשה יותר לנהל אותן בתזמון האופייני שאנו דורשים בחברה. אז לקחנו אסיסטנט וירטואלי מוכשר ביותר, שעובד על מקרי התמיכה במשך חמש שעות בשבוע, שזה המון זמן ברגע שהתהליכים מאורגנים ביעילות. שימו לב שהאדם הזה אינו מועסק שלנו, אלא של חברה אחרת.

 

 

מינוף מדיה חברתית ועזרה חיצונית.

 

תוך שמספר העוקבים אחרינו במדיה החברתית גדל, אני עדיין יצרתי באופן ידני את כל התוכן שיצר אינטראקציה בין הצרכנים למותג. זה התחיל בפרסום יומי של כרטיסי ברכה אלקטרוניים וממים המבוססים על בירה, אבל צמח ודרש עוד יותר - אז במקום לשכור עובד שינהל את התהליך הזה, שכרתי חברת יח"צ.

 

אחד היתרונות העיקריים הוא שתמורת העלות של העסקת אדם אחד שאתם צריכים לנהל, לתמרץ ולהכשיר, אתם יכולים להביא צוות שלם של אנשים שהם כבר מנוהלים, מתומרצים ומוכשרים. אני מאמין באופן נחרץ שבמקרים רבים, עדיף לשלם לחברה אחרת, שהצלחתה בנויה לחלוטין על הצלחתכם, כדי שהיא תעשה את כל ההעסקה והעבודה הקשה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.