3 דצמבר 2015 | ג'ון ראמפטון
12 אתרים שילמדו אתכם קידוד בחינם

היו זמנים בהם ידע בתכנות היה בשביל הגיקים שבגיקים. זה לא בדיוק המצב היום. כמו שרוב היזמים, הפרילנסרים ואנשי השיווק יאמרו לכם: ללמוד כיצד לתכנת יכול לעזור לכם להצליח. במהלך השנה האחרונה אני לומד לקודד. זה עזר לי להפוך ליזם הרבה יותר טוב - אני יכול לצלול פנימה כשהצוות שלי צריך לתקן כמה באגים באתר.

היו זמנים בהם ידע בתכנות היה בשביל הגיקים שבגיקים. זה לא בדיוק המצב היום. כמו שרוב היזמים, הפרילנסרים ואנשי השיווק יאמרו לכם: ללמוד כיצד לתכנת יכול לעזור לכם להצליח. במהלך השנה האחרונה אני לומד לקודד. זה עזר לי להפוך ליזם הרבה יותר טוב - אני יכול לצלול פנימה כשהצוות שלי צריך לתקן כמה באגים באתר.

 

אתם אפילו לא צריכים לשפוך כמויות של כסף או לשים את עצמכם בחובות כדי ללמוד לקודד. 12 המקומות הללו מציעים קורסי קידוד בחינם:

 

1. CodeAcademy

 

אחד המקומות החינמיים הפופולריים ביותר ללימוד קידוד הוא CodeAcademy. למעשה, למעלה מ-24 מיליון אנשים למדו כיצד לקודד באמצעות החוויה החינוכית והמרתקת של החברה הזו. ב- CodeAcademy אתם יכולים לצלול היישר פנימה ולקחת קורסים שילמדו אתכם הכל על HTML & CSS, Java Script, jQuery, PHP, Python ו- Ruby.

 

 

2. Coursera

 

מאז היווסדה ב-2012, Coursera צמחה להיות חברה גדולה לחינוך טכנולוגי למטרות רווח המציעה מעל ל-1,000 קורסים מ-119 מוסדות לימוד. בעוד ניתנת האפשרות לשלם על תוכניות מסוימות כדי לקבל תעודה בסופן, יש מספר קורסי מבוא לתכנות חינמיים בהתמחויות שונות מאוניברסיטאות כדוגמת אוניברסיטת וושינגטון, סטנפורד, אוניברסיטת טורונטו וונדרבילט.

 

 

3. edX

 

זוהי עוד פלטפורמת לימוד אונליין מובילה שפועלת בקוד פתוח במקום למטרות רווח. היא נוסדה על ידי אוניברסיטת הרווארד ו-MIT ב-2012, כך שאתם יודעים שתלמדו על טכנולוגיות ותיאוריות מובילות. כיום, edX כוללת 60 בתי ספר. אתם ודאי לא יכולים לטעות עם מבוא למדעי המחשב מאוניברסיטת הרווארד.

 

 

4. Udemy

 

נוסדה ב-2010. זוהי פלטפורמת למידה אונליין שיכולה לשמש בתור דרך לשיפור או לימוד כישורי עבודה. בעוד ישנם קורסים שדורשים תשלום, ישנם הרבה קורסי תכנות חינמיים המועברים באמצעות שיעורי וידאו, כמו למשל תכנות ליזמים- HTML & CSS או מבוא לתכנות פייתון.

 

 

5. aGupieWare

 

זהו מפתח אפליקציות עצמאי שסקר תוכניות מדעי המחשב מכמה מהמוסדות המובילים בארה"ב ואז יצר תוכנית לימודים דומה המבוססת על הקורסים החינמיים המוצעים על ידי סטנפורד, MIT, קרנגי מלון, ברקלי וקולומביה. לאחר מכן התוכנית נשברה ל-15 קורסים: שלושה שיעורי מבוא, שבעה קורסי חובה וחמישה לבחירה.

 

בעוד שלא באמת תקבלו קרדיט על זה, זו תוכנית מבוא מושלמת למתכנתים לעתיד.

 

 

6. GitHub

 

לפעמים, אתם זקוקים להפניה לספר כשאתם תקועים על בעיה. זה GitHub. תוכלו למצוא מעל ל-500 ספרי תכנות חינמיים המכסים יותר מ-80 שפות תכנות שונות במאגר שירותי האחסון הפופולרי מבוסס הרשת Git, מה שאומר שהמידע מעודכן בתכיפות על ידי האספנים.

 

 

7. MIT Open Courseware

 

אם למדתם כבר את היסודות, ורוצים להגיע למשהו קצת כבד יותר- כמו חקר התאוריה שמאחורי הקידוד- נצלו את אתר הקורסים החינמיים של MIT שכולל קורסים כמו מבוא למדעי המחשב ותכנות, מבוא לתכנות בג'אווה ותכנות מעשי ב-C.

 

 

8. ()Hack.pledge

 

זוהי קהילת מפתחים, הכוללת כמה מפתחים עם פרופיל גבוה כמו בראם כהן, הממציא של BitTorrent. שם, תוכלו ללטש את כישורי התכנות שלכם באמצעות למידה מפי כמה מהמתכנתים המובילים ביותר בעולם.

 

 

9. Code Avengers

 

ממוקמת בניו זילנד, Code Avengers מספקת קורסי תכנות מהנים ואינטרארקטיביים שילמדו אתכם איך לקודד משחקים, אפליקציות ואתרי אינטרנט על ידי שימוש ב- JavaScript, HTML ו-CSS. לוקח רק 12 שעות להשלים כל אחד מהקורסים והם זמינים באנגלית, רוסית, הולנדית, ספרדית, איטלקית, טורקית ופורטוגזית.

 

 

10. Khan Academy

 

חאן אקדמי, שנוצרה ב-2006 על ידי איש החינוך סלמאן חאן, היא אחד ממוסדות הלימוד אונליין החינמיים המקוריים. עם הדרכות וידאו צעד אחרי צעד, תוכלו ללמוד כיצד לתכנת איורים, אנימציות ומשחקים על ידי שימוש ב- JavaScript וב- ProcessingJS, או ללמוד כיצד ליצור עמודי אינטרנט עם HTML ו-CSS.

 

 

11. Free Food Camp

 

כאן תלמדו HTML5, CSS3, JavaScript, Databases, DevTools, Node.js, Angular.js ו-Agile על ידי נטוורקינג והצטרפות לקהילת מקצוענים וסטודנטים. אתם אפילו תעבדו יחד על כישורי הקידוד שלכם כך שתוכלו לבנות אפליקציות בחינם. והנה הערך המוסף: הלמידה שלכם את הכישורים האלו והבנייה עוזרת לפתרון בעיות אמיתיות בעולם האמיתי. הקוד זמין לעמותות.

 

 

12. HTML5 Rocks

 

הפרויקט הזה של גוגל הושק ב-2010 כדי להתעמת עם HTML5 של אפל. האתר מלא בהדרכות, מקורות והעדכונים הכי אחרונים של HTML5. הוא בקוד פתוח, כך שמפתחים יכולים לשחק עם קוד HTML5. כיוון שזה יותר מתקדם מרוב קורסי המבוא, ייתכן שתרצו לאסוף קצת יותר ידע וניסיון לפני שתקפצו.

 

 

לימוד קידוד דרש פעם גישה לספרים ושיעורים יקרים, אבל לא עוד. אני ממליץ בחום לכל יזם ללמוד קידוד. עדיין תוהים אם אתם צריכים לקודד? הנה מדריך למתכנת שאני חיברתי כדי להראות לכם כל צעד שלקחתי על מנת להפוך ליזם שמקודד!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.