במיוחד לחודש דצמבר - סדרת כתבות בנושא שיווק ליזמים וסטארטאפיסטים מתחילים. בואו ללמוד במספר שיעורים קצרים, כלים שימושיים בעזרתם תקדמו את המיזם שלכם לקראת השנה האזרחית החדשה. שיעור ראשון: כיצד לבנות קמפיין שיווקי ממוקד בפייסבוק מבלי לבזבז על כך כסף.
עולם השיווק הוא עולם מסתורי. כיצד הופכים לאנשי שיווק מוצלחים? הרבה יגידו - או שיש לך את זה או שלא...
אתם שואלים מה זה הדבר ה"זה"? ובכן, קוראים לזה אינטואיציה שיווקית...
על פי טבלאות שכר, איש שיווק בינלאומי ללא ניסיון מרוויח שכר שבין 14-16 אלף שקלים. סכומים שסטארטאפים בתחילת דרכם יתקשו מאוד למצוא עבורם תקציב. אך רוב היזמים לא מגיעים מהתחום ואין להם ניסיון רב, אם בכלל, בשיווק.
אז איך בכל זאת מתחילים בצעדים ראשונים מוצלחים לשיווק המיזם שלכם, גם כשאין לכם כסף ואתם עצמכם לא אנשי שיווק מקצועיים?
הכנתי כמה שיעורים קצרים שיעזרו לכם להתחיל לשווק ללא תקציב ובכוחות עצמכם. והשיעור הראשון: כיצד להקים קמפיין בפייסבוק שמביא לקוחות בזול!
כולנו יכולים למצוא הרבה סרטונים ושיעורים אונליין, על איך לבנות קמפיין פרסומי בפייסבוק. אך לא הרבה מהם מסבירים מהם ה"טריקים האמיתיים" שחוסכים לכם כסף.
היום אתחיל בלהראות לכם כיצד בונים "קהילות" – Audience - בפייסבוק וממקדים את הפרסום.
אז בואו נתחיל:
ראשית, נכנסים לאזור ניהול הפרסומות בפייסבוק ומנווטים לבחירה כפי שנראית בתמונה:
כך מגיעים לאיזור ניהול Audiences :
כאן תגלו כי קיימים 3 סוגים של "קהילות":
1. Custom Audience
נוצרת מרשימות מיילים, טלפונים או Facebook ID (רלוונטי למי שיש לו מערכת עם Log In באמצעות פייסבוק). בנוסף ניתן ליצור "קהילה" על ידי הטמעת פיקסל מעקב באתר שלכם או באפליקציה.
מכאן פשוט המשיכו בהתאם להנחיות שתקבלו מפייסבוק.
2. Lookalike Audience
הכוונה כאן היא "קהילה" שדומה לקהילה קיימת.
מהי קהילה קיימת? אלו יכולים להיות אנשים שעוקבים אחרי העמוד שלכם, Сustom Audience שיצרתם זה הרגע, או אפילו פרופיל אנשים שהגדרתם מראש.
איך פייסבוק בוחרת מי באמת דומה או לא? לפי מאפיינים כמו גיל, מיקום, עניין ועוד.
3. Saved Audience
"קהילה" שאתם מגדירים מראש כדי לחסוך בהגדרות קמפיינים. למשל: אנשים המתעניינים בשיווק, בגילאים 18-35 ומתגוררים בתל אביב. כלי זה מקל בהגדרות קמפיינים במהירות לקהלים שונים.
אז יצרנו קהלים שונים שנשתמש בהם בקמפיינים שלנו. מה עכשיו? איך יוצרים פרסום המתבסס על ה"קהילות" שיצרנו?
מתחילים מיצירת פרסום ובוחרים את סוג הפרסום שאיתו רוצים להתחיל:
למשל, נבחר באופציה של ניתוב אנשים לאתר שלנו, ונכניס קישור בחלון הנפתח:
בשלב הבא נגיע להגדרות קהלים לפרסום שלנו, ונבחר "קהילה" שיצרנו קודם לכן.
למשל, אני דליתי רשימת אנשים מהלינקדין שלי והכנסתי אותם כקהל שמעניין אותי. בצד ימין נראה את מספר האנשים המקסימלי שנמצא בקהילה ספציפית.
נוכל בהמשך גם לצמצם את הקהל על ידי הוספת מאפיינים נוספים כמו מיקום וגיל.
שאר ההגדרות זהות ליצירת קמפיין רגיל בפייסבוק.
למה חשוב להשתמש בכלי Audiences?
עולם השיווק הולך כיום לכיוון מיקוד וקבוצות עניין קטנות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות פרסומת שלא רלוונטית לו. לכן פייסבוק מעודד מפרסמים ליצור פרסומות כמה שיותר מדויקות, שיגיעו לקהל הרלוונטי, ונותנים צ'ופר למפרסמים טובים – מורידים את עלות הפרסום.
איך אנחנו יודעים האם הקמפיין שלנו רלוונטי לקהל שפרסמנו? פייסבוק הכניסו מדד נוסף לכל פרסום – Relevance Score.
אני בעד שהפרסום יהיה כמה שיותר ממוקד (מקסימום 10) ולכן מאוד חשוב שברגע שתקימו את הקמפיין הבא שלכם, תשתמשו בכלים המשוכללים שפייסבוק בנתה עבורנו.
בהצלחה!
מנכ"לית StarTau - מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב
מאמרים נוספים