שני טלפונים חכמים חדשים פרצו החודש לחיינו, ומאיימים לאתגר את פני השוק. בפינה אחת של הזירה ענקית הרשת אמזון עם "Fire", מולה מתמודדת בכבוד חברת LG הותיקה G3. מי מבין המכשירים מקצועי, ומי מרגש יותר? יש לנו מנצח!
בזמן האחרון נדמה ששוק הסמארטפונים לא מפסיק להפתיע אותנו. אחרי שנים של שליטה בלתי מעורערת מצד חברות ותיקות כגון נוקיה, אפל, מייקרוסופט או סמסונג, נדמה שהמונופול מפנה את מקומו למתחרות חדשות ומסעירות, חלקן מפוקפקות ואחרות ראויות לא פחות. שתיים כאלו, ששמו לעצמן למטרה לכבוש את לב הצרכנים השיקו ממש לאחרונה מכשירי פרימיום חדשים.
ראשונה הייתה ענקית המדיה אמזון, שלאחר חודשים של שמועות חשפה לפני שבועיים את הטלפון החכם הראשון שלה. בהתאם למי שידועה כחנות המקוונת הגדולה בעולם, "Fire" מתיימר לשנות את צורת הרכישה במובייל כפי שאנו מכירים אותה. גם חברת LG , מותג ידוע אך צעיר בשוק הסמארטפונים, מאתגרת את השוק עם מכשיר חדש העונה לשם "G3". על איזו אלטרנטיבה חדשנית מבין השתיים שווה יותר לסכן כסף? החלטנו לבחון מקרוב.
סיבוב 1: היכרות עם מערכת הפעלה
כבר ממבט ראשון ניתן להבחין שאם קיימים הבדלים המשמעותיים בין המכשירים, הם אינם מתבטאים בחומרה אלא בתפיסות השונות של מערכות ההפעלה. במעבדות LG מתבססים שוב על גרסת ה- KitKat 4.4, בתוספת שינויים קלים בממשק המשתמש. אצל אמזון החלוצית ניכר ניסיון אמיץ לקחת את מערכת ההפעלה המוכרת צעד אחד קדימה, ולכן למרות היותה מבוססת אנדרואיד בהחלט חושפת את המשתמש נחשף לחוויית ממשק שטרם הכיר.
מפתחיו של Fire הגדילו לצייד, ובכך לבדל את המכשיר, בכמה פיצ'רים בולטים. ״Firefly" מאפשר לצלם פריטים, לזהות ולרכוש אותם באמצעות החנות המקוונת של החברה. לטענתם, באפשרות מרכיב טכנולוגי זה לזהות למעלה מ-100 מיליון פריטים, כמו גם זיהוי Urls, כתובות אימייל ומספרי טלפון.
השני, מה שמכונה "פרספקטיבה דינמית" (או, במילים פשוטות, תצוגת תלת ממד). על פניו המפרט הטכני כאן אינו לטובת אמזון, שבניגוד למסך ה- Quad hd של G3 הסתפקה בסוג hd ready הנחות יותר. אלא שהאחרון מצויד בטכנולוגיה שעוקבת אחר תנועות והבעות פניו של המשתמש כדי להציג את התמונה כלפי פנים, ובכך יוצרת אשליה תלת ממדית מהפנטת שתעיף לכם את הראש. מדובר ברכיב שעתיד לשנות את חווית המשתמש מקצה לקצה, ובהחלט מעניין לראות כיצד משחקים חדשים המותאמים לטכנולוגיה ישפיעו בעתיד על פני השוק.
שירות בלעדי נוסף בו מתגאה אמזון הוא "Mayday", תמיכה טכנית ישירה לטלפון באמצעות נציג תמיכה שלו שליטה מרחוק. חשוב לציין כי בינתיים הפ׳יצר החביב לא זמין בכל המדינות. ועדיין אם לסכם חלק זה, חייבים להעריך את הגישה הבלתי שגרתית שמפגינה אמזון, ומול השינויים הקוסמטיים המעטים שמציעה הגרסה הנוכחית של חברתLG – אמזון לוקחת ובגדול.
סיבוב 2: ביקור בחנות האפליקציות
כאן אולי נמצא השוני הבולט מכל בין שני המכשירים, שמציעים למשתמש חנות אפליקציות שונה. מכשיר ה-G3 נשאר במגרש הבטוח של ה- Google Play, לעומת Fire המציע אפליקציות מחנות האפסטור של אמזון. אם צריך להגדיר עדיפות בין השניים, כנראה שהמדד הטוב ביותר לכך הוא כמות מול איכות.
אמנם אי אפשר ממש להתחרות בשפע שמציעה חנות מבית Google. תמצאו בה למעלה ממיליון אפליקציות המאפשרות מבחר רב, נגישות וזמינות, לעומת "רק" 240,000 אפליקציות שמציעה אמזון. מצד שני, לא סתם היא זכתה למוניטין של אתר הקניות האמין ביותר ברשת: תהליך העלאת האפליקציה לחנות שלה קשוח בהרבה, ומבטיח לגולש שאצלן אין לו סיכוי ליפול.
המרת אפליקציה שכבר קיימת באנדרואיד לשימוש באפסטור של אמזון אינה מסובכת, וברוב המקרים מפשטת את התהליך עבור המפתחים שלא מעוניינים לבזבז זמן בביצוע שינויים משמעותיים. בעתיד, הפרספקטיבה הדינמית החדשה שלה תאפשר למפתחים ליצור אפליקציות ומשחקים חדשים המותאמים בלעדית למערכת ההפעלה שלFire . נשמע טוב, אבל כאן מגיעה הסתייגות גדולה: כמעט כל האפליקציות הנוכחיות שקיימות בו ממילא נלקחו ישר מ- Google Play. לכן במובן זה נעניק כרגע עדיפות ברורה ל-G3, אם כי הכל פתוח: ותלוי בתגובתה העתידית של קהילת המפתחים.
סיבוב 3: בחינת ביצועי צילום
חובבי הצילום יתאכזבו לגלות שבתחום זה אין יותר מידי הפתעות חדשות. המפרט הטכני כאן דומה למדי, כששני המכשירים מצוידים במצלמה אחורית של 13mega-pixel, מצלמה קדמית של 2.1mega-pixel ופיצ'ר של ייצוב המצלמה בעזרת טכנולוגיית optical image stabilization. מה שמבדיל משמעותית את החדש של אמזון, ואולי יהיה היתרון שיעניק לה את הבכורה על לב הקהל, היא האפשרות לאחסון תמונות בענן ללא הגבלה ובחינם.
יש לנו מנצח!
היה כאן קרב ראוי אבל מה לעשות, חייבים לבחור מנצח. בכל הנוגע לעליונות טכנולוגית, ברור שמכשיר ה-G3 מותיר למתחרה שובל אבק. אם זו רזולוציית המסך העליונה, גודל המסך, המעבד או הזיכרון, חברת LG לוקחת ובגדול. מצד שני עם גישה רעננה ואוסף פיצ'רים חדשים ומעניינים, Fire מצליח לרגש אותנו ולהזכיר לנו שהמעז מנצח. אמזון, שנכנסה לשוק הסמארטפונים באיחור משמעותי, מוכיחה שהיא מסוגלת לשבור תבניות חשיבה ולנצל יתרונות הקשורים לתחומי ההתמחות שלה בצורה מבריקה. כיצד היא תשפיע על עולם המובייל? מחכים לקולות המפתחים.
השוואה בין הLG G3 לעומת הFire Phone של Amazon
בזמן האחרון נדמה ששוק הסמארטפונים לא מפסיק להפתיע אותנו. אחרי שנים של שליטה בלתי מעורערת מצד חברות ותיקות כגון נוקיה, אפל, מייקרוסופט או סמסונג, נדמה שהמונופול מפנה את מקומו למתחרות חדשות ומסעירות, חלקן מפוקפקות ואחרות ראויות לא פחות. שתיים כאלו, ששמו לעצמן למטרה לכבוש את לב הצרכנים השיקו ממש לאחרונה מכשירי פרימיום חדשים.
ראשונה הייתה ענקית המדיה אמזון, שלאחר חודשים של שמועות חשפה לפני שבועיים את הטלפון החכם הראשון שלה. בהתאם למי שידועה כחנות המקוונת הגדולה בעולם, "Fire" מתיימר לשנות את צורת הרכישה במובייל כפי שאנו מכירים אותה. גם חברת LG , מותג ידוע אך צעיר בשוק הסמארטפונים, מאתגרת את השוק עם מכשיר חדש העונה לשם "G3". על איזו אלטרנטיבה חדשנית מבין השתיים שווה יותר לסכן כסף? לקחנו אותן לנסיעת מבחן!
סיבוב ראשון: היכרות עם מערכת הפעלה
כבר ממבט ראשון ניתן להבחין שאם קיימים הבדלים המשמעותיים בין המכשירים, הם אינם מתבטאים בחומרה אלא בתפיסות השונות של מערכות ההפעלה. במעבדות LG מתבססים שוב על גרסת ה- KitKat 4.4, בתוספת שינויים קלים בממשק המשתמש. אצל אמזון החלוצית ניכר ניסיון אמיץ לקחת את מערכת ההפעלה המוכרת צעד אחד קדימה, ולכן למרות היותה מבוססת אנדרואיד בהחלט חושפת את המשתמש נחשף לחוויית ממשק שטרם הכיר.
מפתחיו של Fire הגדילו לצייד, ובכך לבדל את המכשיר, בכמה פיצ'רים בולטים. ״Firefly" מאפשר לצלם פריטים, לזהות ולרכוש אותם באמצעות החנות המקוונת של החברה. לטענתם, באפשרות מרכיב טכנולוגי זה לזהות למעלה מ-100 מיליון פריטים, כמו גם זיהוי Urls, כתובות אימייל ומספרי טלפון.
השני, מה שמכונה "פרספקטיבה דינמית" (או, במילים פשוטות, תצוגת תלת ממד). על פניו המפרט הטכני כאן אינו לטובת אמזון, שבניגוד למסך ה- Quad hd של G3 הסתפקה בסוג hd ready הנחות יותר. אלא שהאחרון מצויד בטכנולוגיה שעוקבת אחר תנועות והבעות פניו של המשתמש כדי להציג את התמונה כלפי פנים, ובכך יוצרת אשליה תלת ממדית מהפנטת שתעיף לכם את הראש. מדובר ברכיב שעתיד לשנות את חווית המשתמש מקצה לקצה, ובהחלט מעניין לראות כיצד משחקים חדשים המותאמים לטכנולוגיה ישפיעו בעתיד על פני השוק.
שירות בלעדי נוסף בו מתגאה אמזון הוא "Mayday", תמיכה טכנית ישירה לטלפון באמצעות נציג תמיכה שלו שליטה מרחוק. חשוב לציין כי בינתיים הפ׳יצר החביב לא זמין בכל המדינות. ועדיין אם לסכם חלק זה, חייבים להעריך את הגישה הבלתי שגרתית שמפגינה אמזון, ומול השינויים הקוסמטיים המעטים שמציעה הגרסה הנוכחית של חברתLG – אמזון לוקחת ובגדול.
סיבוב שני - ביקור בחנות האפליקציות
כאן אולי נמצא השוני הבולט מכל בין שני המכשירים, שמציעים למשתמש חנות אפליקציות שונה. מכשיר ה-G3 נשאר במגרש הבטוח של ה- Google Play, לעומת Fire המציע אפליקציות מחנות האפסטור של אמזון. אם צריך להגדיר עדיפות בין השניים, כנראה שהמדד הטוב ביותר לכך הוא כמות מול איכות.
אמנם אי אפשר ממש להתחרות בשפע שמציעה חנות מבית Google. תמצאו בה למעלה ממיליון אפליקציות המאפשרות מבחר רב, נגישות וזמינות, לעומת "רק" 240,000 אפליקציות שמציעה אמזון. מצד שני, לא סתם היא זכתה למוניטין של אתר הקניות האמין ביותר ברשת: תהליך העלאת האפליקציה לחנות שלה קשוח בהרבה, ומבטיח לגולש שאצלן אין לו סיכוי ליפול.
המרת אפליקציה שכבר קיימת באנדרואיד לשימוש באפסטור של אמזון אינה מסובכת, וברוב המקרים מפשטת את התהליך עבור המפתחים שלא מעוניינים לבזבז זמן בביצוע שינויים משמעותיים. בעתיד, הפרספקטיבה הדינמית החדשה שלה תאפשר למפתחים ליצור אפליקציות ומשחקים חדשים המותאמים בלעדית למערכת ההפעלה שלFire . נשמע טוב, אבל כאן מגיעה הסתייגות גדולה: כמעט כל האפליקציות הנוכחיות שקיימות בו ממילא נלקחו ישר מ- Google Play. לכן במובן זה נעניק כרגע עדיפות ברורה ל-G3, אם כי הכל פתוח: ותלוי בתגובתה העתידית של קהילת המפתחים.
סיבוב שלישי – ביצועי צילום
חובבי הצילום יתאכזבו לגלות שבתחום זה אין יותר מידי הפתעות חדשות. המפרט הטכני כאן דומה למדי, כששני המכשירים מצוידים במצלמה אחורית של 13mega-pixel, מצלמה קדמית של 2.1mega-pixel ופיצ'ר של ייצוב המצלמה בעזרת טכנולוגיית optical image stabilization. מה שמבדיל משמעותית את החדש של אמזון, ואולי יהיה היתרון שיעניק לה את הבכורה על לב הקהל, היא האפשרות לאחסון תמונות בענן ללא הגבלה ובחינם.
יש לנו מנצח!
אז איך מסכמים? בכל הנוגע לעליונות טכנולוגית, ברור שמכשיר ה-G3 מותיר למתחרה שובל אבק. אם זו רזולוציית המסך העליונה, גודל המסך, המעבד או הזיכרון, חברת LG לוקחת ובגדול. מצד שני עם גישה רעננה ואוסף פיצ'רים חדשים ומעניינים, Fire מצליח לרגש אותנו ולהזכיר לנו שהמעז מנצח. אמזון, שנכנסה לשוק הסמארטפונים באיחור משמעותי, מוכיחה שהיא מסוגלת לשבור תבניות חשיבה ולנצל יתרונות הקשורים לתחומי ההתמחות שלה בצורה מבריקה. כיצד היא תשפיע על עולם המובייל? מחכים לקולות המפתחים.